Lisboa-Dakar
Eff voor de liefhebbers!
Let niet op de kwaliteit fotos. De vrachtautos: De num. 549 met de 2 nederlanders en 1 belg. (Geert VerhoevenPeter WillemsenJohan van Gestel) De autos; Volkswagen team,met als belangrijkste Piloot Corlos Seinz.:woowoo: Een paar nederlanders......:) Er rijden 2 nederlandse dames mee.......ik kon ze niet vinden.:rolleyes: Wagenpark,bij "Belem" En natuurlijk de moters,die gaan het heel zwaar krijgen:D De fotos zijn met mijn telefoon gemaakt(ik had mijn camera vergeten) vandaar de niet zo geweldig kwaliteit.:redface: Ach het is een indruk te geven. Ik heb een groot hart voor rally niet zo zeer de Dakar maar WRC rally. Maar altijd mooie om te horen de turbos(vooral van de vrachtwagens):D |
Alleen jammer dat de Nederlandse Daf's niet mee mogen doen.....
|
Laten we dit topic dan meteen opdopen tot het Dakar 2006 topic. Wel grappig, wou er net eentje aanzwengelen.
Goed nieuws, volkswagen draait geod mee. Carlos Sainz op plekkie nummer 1 overall, de andere 4 teams kunnen ook goed mee in de top 12. Check de live tracking op www.dakar.com, heel erg gaaf. Voor alle info over volkswagen in de Dakar 2006, check http://www.volkswagen.de/vwcms_publ...Dakar_2006.html Alles wat je maar wilt weten over de Race Touareg 2 en de 5 teams |
Quote:
idd een grote tegenvaller :mad: denk dat volkswagen dit jaar gaat winnen van die mitsumatsu bamibakken :rock: |
door insiders worden ze inderdaad getipt als de grote kanshebbers voor dit jaar. Machtige auto hoor die Race Touareg 2, in Essen stond ie. De meesten zullen em vast ook beworderd hebben. Leuk detail vind ik "HET" golfballetje op 1 van de poken, zie hieronder...
Kijk trouwens eens goed naar de neus en vertel me waar de voorkant (met name de gril) echt heel erg veel op lijkt (kwa vorm dan), kijken of iemand er net zo over denkt als ik "HET" Golf balletje |
Het volkswagen team is echt enorm.
Ze kwamen in een stoet eff langsrijden,kwam geen end aan........;) Volgensmij is het ook grootste team dat mee doet. Jammer dat Daf niet mee doet,ik miste ze al. (trouwens mooie geluid wat die vrachtautos maken):D |
ik tip Kleinschmidt voor de overwinning :D
|
Is wel erg ervaren, das n nadeel van Sainz, heeft dan wel zeer ervaren navigator, maar zelf nog nooit meegedaan. Ik ga maar weer es ff kijken nu :)
|
mooie dakar auto..alleen vind ik die koplampjes afschuwlijk |
Tja, denk dat de functionailteit voor de looks gaan :) Vind ze wel bij de auto passen.
De dubbele gril doet me overigens erg denken aan de T4 Transporter. |
ik zie geen gelijkenis...of bedoel je misschien de t5? |
Ik zeg ook niet dat ie exact hetzelfde is, het deed mij gewoon heel erg aan de T4 denken, je plaatst eigenlijk ook net de verkeerde, je moet degene hebben met de "wijsneus" (oftewel schuine koplampen)
|
Quote:
D.w.z. dat de De Rooy's ook niet meedoen? Niet helemaal up to date, maar wat is er met de NL Daf's aan de hand dan?? |
Vind het jammer van de Daf's idd... begint erop te lijken dat de organisatie van Dakar corrupt is :(
Klopt het dat ze in een TDI rijden met de Touareg? Iemand specs van? :D |
Quote:
Reihen-Fünfzylinder-TDI-Dieselmotor, zweistufiges Aufladungssystem mit Abgasturboladern und Ladeluftkühlung, längs hinter der Vorderachse angeordnet Hubraum 2.500 cm3 Leistung ca. 202 kW (275 PS) Drehmoment über 550 Nm Luftmengenbegrenzer 39 mm (FIA-Reglement) Motormanagement Bosch Kraftübertragung Getriebe Sequenzielles Sechsgang-Renngetriebe, längs angeordnet Achsantrieb Permanenter Allradantrieb, drei mechanische Differenziale mit Viscose-Sperrmöglichkeiten Kupplung Hydraulisch betätigte Dreischeiben-Keramik-Kupplung Fahrwerk Vorder-/Hinterachse Doppelte Dreiecksquerlenker, zwei Federn/Dämpfer pro Rad Lenkung Zahnstangenlenkung mit Servounterstützung Bremsanlage Rundum innenbelüftete Scheibenbremsen (Durchmesser 320 mm), Aluminium-Bremssättel (sechs Kolben vorn, vier hinten) Felgen Größe 7 x 16 Zoll Reifen BF Goodrich 235-85/16 Chassis/Karosserie Aufbau Stahl-Gitterrohrrahmen, zweitürige Karosserie aus Kohlefaser Maße und Gewicht Länge/Breite/Höhe 4171/1996/1762 mm Spurweite 1750 mm vorne/hinten Radstand 2820 mm Mindestgewicht 1787,5 kg ik dacht dat dit hem was. bron: volkswagen motorsport |
Quote:
Quote:
Rolkooi? :eek: |
Ja en nee, het is een zelfdragend chassis.. Daar overheen zit een composiet carosserie. Btw de auto is volgens de specs van ingrob, zie Volkswagen.de of volkswagen-motorsport.com
Laatste update, sainz rijdt vooraan op de voet gevolgd door alphand, attiyah en roma |
Quote:
Al zijn vermogen en koppel licht genuanceerd :D Ding levert veel meer, mooi spruitstukkie trouwens :woowoo: |
I know Hans, spruitstuk is het mooiste onderdeel dat op de auto zit :)
Begreeo dat de auto voor 80% uit nieuwe onderdelen bestaat? L:ijkt mij dat ze de gemodificeerde daar ook bij tellen... |
Hier een stukje van de site van Hans Bekx waarom hij niet mee mocht doen aan de dakar.
Bekx kan weer terug naar Mariaheide De Dakar Rally duurde nog nooit zo kort voor Hans Bekx. De Franse organisatie keurde zijn DAF-truck gisteren definitief af en gaf de 49-jarige ondernemer uit Mariaheide geen toestemming om vandaag van start te gaan in zijn twaalfde rally. Het doek viel niet alleen voor hem, maar ook voor Jan de Rooy, zijn zoon Gerard en Marcel van Vliet, bestuurder van de tweede rallytruck van het team Bekx. De organisatie constateerde bij alle trucks kleine aanpassingen waarvoor niet het vereiste stempel aanwezig was. Hans Bekx reisde al met gemengde gevoelens af naar startplaats Lissabon voor zijn achtste Dakar Rally. Vorig jaar werd hij op de slotdag van de tweede plaats in het klassement geschrapt. Ook toen keurde de jury zijn rallytruck af op de wagen was een kunststof bumper gemonteerd, terwijl een stalen verplicht was. In de Portugese hoofdstad begon het eergisteren al te schemeren voor Bekx. De auto mocht niet door de keuring. De internationale automobielfederatie FIA achtte de papieren met de technische gegevens niet in orde. Gisteren was er langdurig beraad, maar de slotsom gelijk: „Het is elk jaar wel wat. De ene keer vinden ze iets wel goed, de andere keer niet. Ze sollen met je“, zei Bekx. „Onze auto is begin december goedgekeurd. Er is iemand van de FIA die ons zo de stempels kan geven. Maar die man staat ergens op een skipiste en mag van zijn vrouw niet weg. Het is mij volstrekt onduidelijk waarom ze zo moeilijk doen. Ik weet het gewoon niet. Ik weet wel dat het over is en dat we naar huis gaan.“ Of ze hem ooit nog terugzien in de rally? „Ik ben nu te emotioneel om daar antwoord op te geven. Ik moet vanavond hier een heel team opvangen. Iedereen is vreselijk teneergeslagen. Het interesseert die mensen van de organisatie geen bal dat wij maanden bezig zijn geweest om ons op de rally voor te bereiden.“ Jan de Rooy had in Brabant al een slecht voorgevoel. Eind december kreeg de ervaren rot, die al drie keer het vrachtwagenklassement won, bericht dat de organisatie niet akkoord ging met wijzigingen aan de truck. „Het slaat nergens op. Het zijn kleine dingetjes die ze nota bene met haar eigen reglementen kan ondervangen. Maar blijkbaar is hier de organisatie groter dan het evenement. Als deelnemer sta je machteloos. Op een paar stempeltjes loopt het dan spaak.“ |
All times are GMT +1. The time now is 08:51. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.