Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   brandstof pomp (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15871)

lukamk1 11-12-2005 22:14

brandstof pomp

hey

ik zit met het probleem dat mijn golf 1 1100 uit 1983 niet start.

vandaag auto uitgeleend aan mijn vader, ik kom terug start de auto niet meer
:(, heb dus gekeken waar het allemaal aan kon liggen en kwam tot de conclussie dat het de brandstof pomp moet zijn.

als ik de auto start komt er geen brandstof uit de leiding van de pomp naar de carb, heb het membraan nagekeken maar dat zag er goed uit, en mijn vraag is wat kan er nog meer kapot zijn aan de brandstof pomp voordat ik hem helemaal ga vervangen,

groeten Luuk

en p.s. wie heeft er nog 1tje liggen?

Fred 12-12-2005 00:08

Is je tank niet leeg ???

lukamk1 12-12-2005 07:46

was dat maar zo:P

yuli 12-12-2005 11:02

Kan je toch ff testen dat mechanish pompje?

Zit met twee bouten vast op je blok. Als je hem eruit hebt kan je de hendel zelf bewegen en kun je zien of ie nog benzine pompt.

Maar ik denk eerder dat er vuil in je tank zit zodat bij je vlotter (onder de achterbank) het aanzuigbuisje verstopt zit. Haal je benzinefilter er even af en blaas even in de leiding tot dat je het in de tank hoort borrelen. Probeer vervolgens weer is te starten.

Als dat het geweest moet je even je vulpijp controleren of ie niet doorgerot is. Als deze doorgerot is zitten er metaal schilfers in de tank. Je kan dan via de achterbank het vlotter mechanisme eruit halen. Vervolgens een touwtje met een magneetje en vis je zo alle schilfers eruit. Is sneller dan je achteras en tank er onderuit halen :D

succes

Wim_pie 12-12-2005 11:39

maar wat jij nagekeken heb is normaal hoor dat er geen benzine uitkomt
je heb geen pomp achterin liggen !
hij zuigt als het ware benzine aan bij je blok

alleen een injectie heb een pomp achterin zitten

maar wat yuli zegt moet je even doen

lukamk1 12-12-2005 12:40

ik weet niet of ik fout zit maar het pompje word aangedreven door de nokkenas met zo'n excentrische schijf waardoor hij het membraampje in het brandstof pompje zelf laat werken. deze pompt zo de benzine op waardoor hij benzine zou moeten pompen als je hem start.

maar er zit ook een filtertje in het pompje en deze is brandschoon. maar ik zal het eens proberen met het doorblazen.

groeten Luuk

fre-golf1-16v 12-12-2005 13:34

ik heb nog wel zon pompje als je een moet hebben

lukamk1 12-12-2005 15:04

hey waar kom je vandaan misschien dat er wat te regelen valt..

groeten Luuk

lukamk1 12-12-2005 20:38

ok met een beetje helpen van de brandstofpomp doet ie het weer. waarschijnlijk is de cappaciteit wat minder geworden in de jaren:P , ik zoek nu alleen nog een brandstofpomp.

groeten luuk

golf mkII 16v 12-12-2005 20:43

heb er wel een liggen

All times are GMT +1. The time now is 00:13.