Luchtmassameter en turbo
weet iemand of je een luchtmassameter perse nodig hebt? wat doet deze precies?
waar kun je hem anders het beste plaatsen als je een turbo hebt? of maakt dat niks uit? |
Of je er eentje nodig hebt hangt af van het motormanagement.
Er zijn verschillende manieren om de hoeveelheid lucht te meten. Hij zal zowieso vóór de turbo geplaatst moeten worden, zodat alle lucht die in de motor gaat gemeten wordt. |
das jammer ik zou graag van dat vieze ding af willen zijn. t staat zo lelijk vind ik.
waarom kan ik hem niet achter de turbo plaatsen? dan meet hij toch ook alle lucht? en kan ik dat klepje dat er in hangt eruit breken? |
Dat klepje kun je er uit breken, alleen kun je de hele LMM dan net zo goed weglaten...
|
wat voor bougies moet je eigenlijk gaan gebruiken als je een turbo op een normaal motorblok zet?
|
Je kunt de luchtweger vervangen voor een MAP sensor (Manifold Absolute Pressure). Hierbij zul je afhankelijk van de turbodruk waarop je wilt gaan rijden moeten kiezen voor een 2 (vuldruk max. 1 bar) of 3 bar (vuldruk max 2 bar) mapsensor. Als je een standaard ECU hebt is het nodig om een convertor ertussen te plaatsen, zodat het signaal van de MAP sensor gelijk is aan het signaal van de luchtweger.
Grt. Robin |
All times are GMT +1. The time now is 23:06. |