Remmenombouw -> G60, welke remslangen?
Ik wil mijn 1.8i zaterdag ombouwen naar G60 remmen voor. Nu zitten er aan de klauwen korte stukjes remleiding vast waardoor de remslangen die ik nu heb de verkeerde aansluiting hebben.
Kan ik deze stukjes leiding verwijderen en mijn oude remslangen gebruiken of moet ik G60 remslangen gaan monteren. Een van de remslangen die nog aan de remklauwen hingen zat namelijk zo vast gerot dat dit stukje leiding is gesneuveld. Ik hoop dus dat ik mijn oude remslangen kan gebruiken en direct op de klauw kan monteren. |
Volgens mij Oom Edgar zijn die van een G60 (350mm) net iets langer dan die van een normale Golf(336mm). 16V is een stuk korter (300mm). Aansluitingen zouden wel hetzelfde moeten zijn.
Voor de remleidingen staan ook andere lengtes opgegeven voor de G60. Maar het zal mij niet verbazen als het zonder aanpassingen past. Trouwens, nieuwe slangetjes zijn niet zo duur toch? |
Aansluitingen zijn anders. Nu draai je de remslang in de klauw. Bij G60 draai je de wartel die aan het stuk leiding zit in de remslang.
|
Niemand hier die G60 remmen op zijn Golf heeft gebouwd?
|
Quote:
Nog niet. Ze liggen alwel klaar. Ik weet wel iemand die het regelmatig doet. Ik zal het vragen. |
Je zou ze ook op maat kunnen laten maken. Als je Goodridge in Delft even opbelt, en je geeft de specs door, dan komen ze er meestal wel uit.
|
Quote:
Als het goed is zou een remmenspecialist bij jou in de buurt ook van standaard remslang iets op maat kunnen maken. |
Goodridge zit niet ver uit de buurt van Jurgen : ze hebben alles op voorraad wat hij kan gebruiken ( waarschijnlijk )
|
Wat ik eigenlijk wil weten, als je G60 remmen op je niet G60 MK2 zet. Gebruik je dan?
A. De remslangen die je al hebt B. Remslangen van een G60 Ik heb al aardig wat gelezen over de remombouw naar G60, maar nog nergens iets over de remslangen. |
als je er dan toch deugelijke remmen opzet, waarom dan niet meteen staal ommantelde slangen (bijv. biesheuvel)???? dat remt ECHT als een aap!
set kost geloof ik 100 euro rondom, zou IK niet voor gaan prullen met warteltjes en slangetjes.... edit! 145 ;) (fijne vent ben ik toch heh :D ) http://www.biesheuvelmotorsport.nl/shop/detail/8694 |
Quote:
Breng me nu niet op ideeen. Die complete remleidingset van een G60 heb ik nog niets aan. Achter heb ik remtrommels, wel grotere dan ik op mijn vorige Jetta had. Ga zaterdag ook een schroefset, Golf 3 veerpootlagers, stuggere draagarmrubbers, veerpootbrug onder, en G60 remmen incl. nieuwe blokken scijven en wiellagers monteren dus ik houd het voorlopig wel even bij originele remslangen en ik maak een nieuw stukje leiding op de remklauw. |
Quote:
Als je nou eerst op de website kijkt voordat je dezelfde oplossing als beter idee aandraagt. |
ok, post ik toch niks meer.....mensen als je ergens mee zit, 16kleppen is je man!
:iamwithst |
Quote:
|
Ik heb de remslangen die ik al had op mijn Jetta weer gebruikt. Wel nieuwe gemonteerd. Die voor een G60 waren veel te lang. Heb dus het stukje remleiding wat op de klauw zat weggehaald.
Wel zonde ik had donderdagavond nog speciaal een nieuw stukje leiding laten maken en in de juiste vorm gebogen. |
All times are GMT +1. The time now is 15:05. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.