![]() |
heb diversen vragen hoop dat jullie mij kunne helpen.
hallo vw vrienden.
zo als jullie misschien wel weten ben ik nu met een 1900 gti motor bezig voor in mijn golf 2. nu zit ik met wat vragen, 1ste - ik heb er nu een 16v gasklep op zitten en natuurlijk past dat niet helemaal heb het inlaat spruitstuk aangepast en ook de gasklep zelf nog bewerkt. nu heb ik een vraag over de gaskabel. de 8v kabel past niet want die heeft zon bolletje. wat kan ik nu het beste doen. zat zelf te denken aan een kabel van een g60, of moet ik gewoon een kabel van een 16v pakken. het gaat dus om die aansluiting op de hevel. wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen. 2de heb ik een vraag over het koolstof filter, deze wil ik er er uit hebben maar weet nou niet precies waar ik de tank leiding op moet maken. op mijn luchtfilter is geen optie want die is niet echt dicht meer enzo. waar zou ik die op kunnen maken?? ik hoor het graag gr frank |
niemand die iets weet??
|
Ik krijg sterk de indruk dat de kennis op dit forum over de 16v-motor tot nul is gedaald (misschien niet alleen de 16v...). Ik had zelf ook een paar vragen en er was pas nog een 16v-vraag van iemand anders, maar de respons op de topics is echt matig. Misschien dat je voor deze vraag beter naar het VWforum kan gaan?
|
even voor de duidelijkheid:
Ik ga er vanuit dat je met een 8v blok bezig bent Dan zou ik inderdaad een 16v gaskabel nemen, of anders universele gaskabel met een schroefbusje erop zoals vroeger op de bromfiets. Kun je voor de slang van de tank geen aftakking maken op de leiding van je inlaatspruitstuk naar je rembekrachtiger? |
heb je de orginele 8v gasklep nog zo ja bovenste hefboom over zetten van de 8v op de 16v [1probleem opgelost???] probeer op de karter ontluchting
|
ben idd met een 8v bezig.
project staat ook bij de watergekoelde projecten. maar het punt is over de hevel. wat ik wil gaan doen is de hebel dus over zetten alleen de as van de 16v hevel is 8mm dik en die van de 8v is 6 mm en uitboren lukt ook niet. nu ga ik beide hevels doorzagen en dan van 2 weer 1 maken. en over de carter ontluchting. in de vacuum slang maken voor de rembekrachtiger is geen goed idee want dan komt er geen vacuum omdat hij lekt opde tank. carter ontluchting had ik zelf ook nog ingedachte maar aangezien de tank onder druk staat en de carter lucht ook aardig drukt pomp je denk ik juist alle carter dampen dan je tank in. dus denk dat ik de slang gewoon onder de auto los laat hangen, ofzo |
koolstoffilter; einde vd slang ff verwarmen, een mooi bochtje inbuigen zodat ie altijd naar de grond wijst en klaar is klara
|
Quote:
ja moet hem alleen uit laten komen waar geen vonken zijn want het gevaar is niette overzien als er bij die dampen een vlammetje onstaat. met al die benzine dampen |
pff nou dat valt hard mee! (wat denk jij van webers) tis geen diesel, benzinedampen zijn zwaar heh, zakken meteen onder je auto uit...
|
Quote:
daar zit ook weer wat in :cool: |
All times are GMT +1. The time now is 17:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.