nokkenas vraagje voor turboblok
wat voor nokkenas kan ik het beste gebruiken voor m'n blok. het gaat om een pg blok(g60) welke wordt omgebouwd naar turbo. dus m.a.w. hoeveel graden nokkenas?
alvast bedankt sander |
Quote:
Ik denk dat de standaard G60 nokkenas een goed begin is gezien dat deze ontworpen is met drukvulling in het achterhoofd.... Als je extremer wil zullen snelle G60 nokkenassen dus ook goed voldoen met dezelfde reden. |
Ja probleem is dat bij 8V maar 1 as aanwezig is, op mijn 16VT heb ik een verstelbaar tandwieltje op een van de nokkenassen, kan je de opverlap dicht zetten en toch snelle assen monteren. Je kan wel de originele G60 as laten verslijpen voor meer lift, moet ook goed werken.
|
Heb destijds wat probs gehad met een snelle G60 nokkenas, in mijn G60 Turbo. Deze was totaal niet geschikt voor turbo, te wild.
Schrick heeft een leuk nokkenasje voor G60 Turbo's. Deze komt niet voor in de catalogus. Het is een 268°/264°/116°-10.5 asje. Kunt ook de 268/268/113 nemen, zou zelf opteren voor de bovenstaande. groeten |
thanks guys we zijn weer een stap verder. afgelopen vrijdag hebben we een golf 1 gti gehaald waar het blok in gaat komen ;)
mzzl sander |
Ik heb binnenkort een 268/276 Schrick assymetrisch te koop. Bedoelt voor G60 / Turbo 8v motoren. Heeft 1500km gedraaid bij vorige eigenaar, bij mij nog geen, ik moet zelf op zoek naar een zwaardere.
|
Quote:
pm je prijs effe mzzl sander |
check pm
|
All times are GMT +1. The time now is 09:17. |