Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   carb's het hoe en wat (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15279)

Lexo 15-11-2005 23:21

carb's het hoe en wat
 
hoi,

ik zie vaak de projecten waar motorfietscarbs op een VW motor worden gebouwd enzo.

maar nu vroeg ik me wat dingen af:

wat gebeurt er met de originele computer? die hoeft de injectie niet meer te regelen, maar de rest van de sensoren en brandstofpomp aansturing nog wel?

bedoel raakt ie niet overstuur als ie bepaalde signalen mist?

werkt de MFA functie nog wel???

wie kan me wat info geven?

Dennis@polo86c.nl 16-11-2005 09:57

Quote:
Originally Posted by Lexo
hoi,

ik zie vaak de projecten waar motorfietscarbs op een VW motor worden gebouwd enzo.

maar nu vroeg ik me wat dingen af:

wat gebeurt er met de originele computer? die hoeft de injectie niet meer te regelen, maar de rest van de sensoren en brandstofpomp aansturing nog wel?
bedoel raakt ie niet overstuur als ie bepaalde signalen mist?


De computer kun je geheel verwijderen, brandstofpomp moet je ook aanpassen: benzinedruk is anders veelste hoog voor de carbs.
De rest van de sensoren die nog wel nodig zijn voor uitlezing op het dashboard (koelwatertemperatuur, oliedrukschakelaars) gaan niet via de computer, kunnen dus gewoon blijven zitten.

Quote:
werkt de MFA functie nog wel???


MFA zat origineel nooit in een Polo 1 t/m 2F, maar mocht je het ingebouwd hebben dan blijft dit gewoon werken, krijgt meetsignalen rechtstreeks van de sensoren, niet via computer.

Lexo 16-11-2005 12:45

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
De computer kun je geheel verwijderen, brandstofpomp moet je ook aanpassen: benzinedruk is anders veelste hoog voor de carbs.
De rest van de sensoren die nog wel nodig zijn voor uitlezing op het dashboard (koelwatertemperatuur, oliedrukschakelaars) gaan niet via de computer, kunnen dus gewoon blijven zitten.



MFA zat origineel nooit in een Polo 1 t/m 2F, maar mocht je het ingebouwd hebben dan blijft dit gewoon werken, krijgt meetsignalen rechtstreeks van de sensoren, niet via computer.



ok duidelijk, ik ben van plan om MFA te gaan inbouwen en begreep van een kennis dat dat via de computer werkte normaal gesproken, ook wist ik niet zeker of de klokkies in het dash via de computer lopen.

maar kun je wat meer info geven over de benzinepomp? wat moet ermee gebeuren? hoe weet je welke druk er op de leiding moet komen te staan? is dat afhankelijk van het type carbs en het motorblok?

Golfzilla 16-11-2005 18:53

meestal installeer je toch een speciale (motorfiets) benzinepomp als je bijvoorbeeld CBR carbs erin hebt liggen??? dus die heeft dan meteen de juiste druk etc

weet er ook niet veel vanaf maar dacht dat het zo zat :D

hey lexo: plannen ???? :D:D:D:D

steven16v 16-11-2005 19:03

Quote:
ik ben van plan om MFA te gaan inbouwen en begreep van een kennis dat dat via de computer werkte normaal gesproken,


werkt volgens mij ook gedeeltelijk via de computer

Lexo 16-11-2005 23:13

Quote:
Originally Posted by Golfzilla
meestal installeer je toch een speciale (motorfiets) benzinepomp als je bijvoorbeeld CBR carbs erin hebt liggen??? dus die heeft dan meteen de juiste druk etc

weet er ook niet veel vanaf maar dacht dat het zo zat :D

hey lexo: plannen ???? :D:D:D:D



plannen genoeg tijsje, eerst 's kijken wat er allemaal nodig is wat alles gaat kosten, het ook nog ene turbo liggen, en via mijn werk kan ik wat stukjes metaal handig op maat laten snijden..


@steven: ja dat had ik dus ook begrepen vandaar dat ik het naar voren haalde!

serge pot 19-11-2005 19:09

dus je wilt net zoiets als bij mij onder de kap ?

alleen ik draai 8000rpm voordat ik schakel .

Lexo 21-11-2005 11:01

ja ik zit eraan te denken serge, maar als niemand kan of wil me meer info geven ofzo..

ik wil dus beginnen met een nz blok met carbs, 3f stok erin (goedkoper dan een schrick) maar wat doe ik met de benzinedruk? computer?

berendd 21-11-2005 11:48

computer met een grote boog...het .....in

van een carb blok een ontsteking met module halen, is dat ook weer opgelost.

benzinedrukregelaar en een el. pompje erop en dan alles maar aansluiten.

Allart-Ghetta 23-11-2005 19:54

Quote:
Originally Posted by steven16v
werkt volgens mij ook gedeeltelijk via de computer

Welk deel dan?

steven16v 01-12-2005 19:06

Quote:
Quote:
Originally Posted by steven16v
werkt volgens mij ook gedeeltelijk via de computer


Welk deel dan?


http://home.wanadoo.nl/jfeimers/html/mfa/mfa_02.html

vwleusden 01-12-2005 23:25

Quote:
Originally Posted by Golfzilla
meestal installeer je toch een speciale (motorfiets) benzinepomp als je bijvoorbeeld CBR carbs erin hebt liggen??? dus die heeft dan meteen de juiste druk etc

weet er ook niet veel vanaf maar dacht dat het zo zat :D

hey lexo: plannen ???? :D:D:D:D


instelbare benzinedrukregelaar kopen ;) 45E ex btw bij Kroonenburg ;)


All times are GMT +1. The time now is 04:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.