Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Comfortabele schroefset (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15234)

svr6-Turbo 14-11-2005 16:35

Comfortabele schroefset

wat is de meest comfortabele schroefset voor onder een mk1 1.6 GTI???

ik wil lekker laag maar nog wel redelijk comfort hebben, wie heeft ervaringen???

groet Steefie

Pedaalemmer 14-11-2005 16:46

Laag en comfortabel? ken da?

mark_84 14-11-2005 18:09

denk dat je dan pech hebt .Het is denk ik een of of situatie

robertjan007 14-11-2005 18:18

dat kan nie.... :(
of je moet airride hebben maar dan ben je ook zo een kleine 2000
euro kwijt als je een goede wilt hebben...

Ruud 14-11-2005 18:20

(je krijgt overal waar naar je geld.)
ik rij nu met een set van vr-cp die maken het helemaal naar je zin.
wil je andere veren dan kun je die er ook op krijgen ,en als je een
duurder set koopt net zoals ik heb, dan kun je met stikstof de veerdruk aanpassen. ik geloof dat 1bar ongeveer 6 kg aan veerdruk erbij brengt.
ook zit er op zoon set meer mogelijk heden kwa afstellingen.
kijk zelf maar even op www.vr-cp.tk
ook boven schotels worden door hun gemaakt
ook voor luchtgekoelt maken ze aluminium schokbrekers met veer of zonder veer.
(we praten hier wel over heel goed spul dus verwacht geen jamex of intrax prijzen)

alles word per klant op maat gemaakt dus er zit wel een levertijd op

DeNB3rt 14-11-2005 19:43

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Laag en comfortabel? ken da?

Ik vind van wel, ik werd verwittigd dat rijden met een schroefsetje lastiger is dan standaard, maar nu ik met FK rijd, rij ik veeeel beter, vind het echt super rijden! Wss was dus mijn standaard vering naar de klote :cool: :tongue:

svr6-Turbo 14-11-2005 20:42

ik snap natuurlijk wel dat het stugger word dan normaal, waar wat ik nou wil weten welke veschillen er zijn tussen bijvoorbeeld KW var1 , weitec en andere

aangezien de golfie dailydriver is en daar niet een vermogen ingepompt gaat worden (dat doe ik alleen in de C) moet het een relatief normaal maar semi comfi setje worden...

chris 14-11-2005 21:52

Ik heb H&R eronder.......................stugger kan haast niet,tot pijn in je rug toe.....dus die moet je niet nemen...............maar een weglegging..mmmmmmmm :D

Richard 14-11-2005 22:06

Quote:
Originally Posted by 20vttyp1
(we praten hier wel over heel goed spul dus verwacht geen jamex of intrax prijzen)

intrax kost ook een goede duit.. we hadden een op maat gemaakte intrax schroefset ook met oliepotje.. ben je toch een goede 2750 euro kwijt

ingrob 14-11-2005 22:15

ik heb ook een setje supersport onder een golf1 gevoeld en ik vond dat veel te hard.
ik heb gekozen voor een nieuw setje weitec schokbrekers met veren(geen schroefset)
die zijn aan de achterkant wel te stellen met een ring.
hij gaat 60/60 naar beneden met toch nog wat comfort.
het moet nog gemonteerd worden dus ik kan de echte ervaring nog niet met je delen.

Ruud 14-11-2005 22:17

Quote:
Originally Posted by Richard
intrax kost ook een goede duit.. we hadden een op maat gemaakte intrax schroefset ook met oliepotje.. ben je toch een goede 2750 euro kwijt

sorry weet niet wat dat voor set was maar het gewone spul wat ze maken is niet echt alles
en 2750 eurisss is zeker een flinke prijs dus mag je dan zeker iets goeds verwachten

Richard 14-11-2005 22:28

hoeft geen sorry te zeggen..:D.. handwerk kost altijd meer.. maar kijk maar eens wat een setje proflex kost..:eek:

chrisjuh 14-11-2005 23:08

Quote:
Originally Posted by ingrob
ik heb ook een setje supersport onder een golf1 gevoeld en ik vond dat veel te hard.
ik heb gekozen voor een nieuw setje weitec schokbrekers met veren(geen schroefset)
die zijn aan de achterkant wel te stellen met een ring.
hij gaat 60/60 naar beneden met toch nog wat comfort.
het moet nog gemonteerd worden dus ik kan de echte ervaring nog niet met je delen.

Ik denk dat je gaat schreeuwen om dat Supersport setje, zon Weitec schok/verenpakket is echt veel stugger dan een schroefset.....zelfs ''maar'' 60/60, moet zeggen dat ik enorm veel schik heb met mn Supersport, staat op 110 naar beneden en ik vindt het nog niet eens zo hard.... :)

VwPolo89 15-11-2005 07:48

froggy heeft op zijn jetta 1 een schroefset van supersport (nog halve cm draad over) en het enige waar die nog op veert zijn de ballonbanden waar hij op staat!
mijn broer heeft op zijn golf 1 een weitecset 80/60 en dit ligt een pak minder hard dan die schroefset.
voordeel aan een schroefsetje is dat je je auto dan zet zoals je het zelf wilt :)

DeNB3rt 15-11-2005 17:49

Ben ik dan de enige die zo'n goeje ervaringen heeft met een schroefset,mijne is FK en veert juist beter dan men standaard prul :D

svr6-Turbo 15-11-2005 20:58

ok ik begrijp dus dat weitec toch wel redelijk comfortabel is onder een mk1....
en supersport dus niet zo.......

iemand nog ervaring met KW???

VolkswagenRacing 15-11-2005 22:07

Als ik mijn weitec set vergelijk met de kw set van een maat is die van mijn een stuk comfortabeler.

Hoor meer mensen "klagen" dat de weitec setjes minder stug zijn.

Maar ik vind het wel fijn, me nieren heb ik nog langer nodig ;)

svr6-Turbo 15-11-2005 22:13

kijk dat zijn tenminste intressante ervaringen.... bedankt.

Richard 15-11-2005 22:17

heb ook fk gehad.. was wel aardig comfortabel

Richard 15-11-2005 22:19

KW is lekker stug.. vind hetzelf ideaal.. kan mooi laag gaan zonder dat ik bumpstops moet plaatsen.. en het stukje kwaliteit he.. en de bochten natuurlijk.. gewoon gas erop houden..:D

All times are GMT +1. The time now is 19:55.