Bijna klaar...
2,4 liter type 4 voor mijn 1303 kever |
Coole 1303!
|
VET!! Zoiets zou ik ook nog wel eens willen :cool:
Maar even een vraag voor mij als "Tune" n00b; is dat nou een porsche motor...? Zo ja, uit wat voor type? Erg veel succes nog :D |
wat haal je nu uit zo'n 2.4...?
ik rijd zelf met een 2.0 ltr en dat gaat al niet verkeerd al zeg ik t zelf... :tongue: mooie schroefpootjes trouwens welk merk is dat :confused: groeten patrick |
nee dat is geen porsche motor maar een typ4
|
niet mijn favoriete model, maar wel rete strak!
erg gaaf! |
super! wat ze ook zeggen, er is niks mis met een mooie 1303!
|
Quote:
en een dikke typ 4 :woowoo: |
Quote:
thnx! is een Porsche 914 1.7 liter als basis. |
Quote:
Ik hoop met een compressie van 9,5 circa 170-180 pk eruit te halen. Nokkenas 324 graden Schleicher en met de gepolijste drijfstangen zal 7000 wel gehaald kunnen worden dus misschien nog wat meer pk's. Met 180 pk zal ik ongeveer 6,5 sec naar de 100 km/uur moeten gaan. Top zal met mijn bak circa 200 zijn. Misschien iets meer. |
Quote:
o ja de veren zijn van AVO. Engels merk. Zoek maar ff op google. Ik heb ze met 18 voudige verstelling in demping en 400 pond veren. |
complimenten kerel.
Zo hoort het ook in een kever. Weinig troep er om heen dik blok en strak. Super kever zal dit verder gaan volgen hoor |
Ziet er netjes uit en zo te zien hebben er flink wat duiten gerold aan de zuigers en krukas te zien
|
dat ken ik.
maar goed hobbys kosten geld. |
Quote:
thnx voor de complimenten. vaak als de duitsers de onderdelen met "spezial anfertigung" aanduiden dan weet dat het geld gaat kosten. momenteel zit er veel "speziale" delen aan de motor... |
Quote:
tering das niet verkeerd :eek: mijn motor gaf op de waterbank 154 PK en een koppel van 225 NM jij moet denk ik wat snelheid betreft nog wel meer uit je bak kunnen halen... die van mij haalt met t 8.31 dif en deze tandwielen verhouding 213 uitgerekende KM pu en er is nog 1 setje voor de vier dat nog langer is en dan moet ie 230 km pu halen... maar ik heb m electronische begrensd op 6200 rpm dus is bij jou nog gekker...!!!! super ben heel erg benieuwd maar dat t een kanon word is wel duidelijk... suc6 in ieder geval en heel veel km plezier maar dat komt wel goed ;) :rock: |
Hey Dean.
Je motorke komt weer mooi in elkaar!!! Wat voor zuigers (merk) zijn dat eigenlijk? Grt Wiebrand (degene (met de 1303 in aanbouw) die bij jouw de rode kofferklep gekocht heeft). |
super stoer!!!!
|
Quote:
ik wilde eerst een comp hebben van 10,2 maar dit is me toch afgeraden om de betrouwbaarheid van de motor te bewaren. naast sprints moet ook wel eens op de boulevard gereden worden. Volgens Tafeltuning zal iid 214 gehaald moeten worden maar ik hou het wat voorzichtiger aan. Een 901 of 915 bak staat wel op de planning maar dat is toekomst muziek nog. Thnx en have fun! |
Quote:
Ja ik heb je ook gezien in Lelystad geloof ik met jouw kever in aanbouw. Wat voor een motor komt daar in? Zuigermerk moet ik je even schuldig blijven. Waren de nieuwste zuigers van Ahnendorp met circa 30 gram per zuiger lichter dan voorheen. Ook de speling tussen de zuiger en de cilinder is kleiner. Gr |
All times are GMT +1. The time now is 20:17. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.