superslecht lopen 1600 gti eg motor
hallo,
laats uit enschede wegreden, ik rij snelweg op, trek hemm ff flink los. en zet hem in zn 5. geef ik weer gas het leek wel of hij verzoop man. totaal geen power meer. snelweg af kijken natuurlijk en niks vinden he. eenmaal thuis en de motokap los en statoinair laten lopen en het leek wel of 1 cilinder niet mee deed. dus 1 voor 1 de bougie kabel eraf getrokken en ja hoor cilinder nummer 4 deed niet mee. bougies zijn 4 weken geleden vervangen. kabels omgewisseld van de bougies naar de verdeler kap en dat hielp ook niks. zelfs nog een compressie test gedaan. en blijkt dat ik nog een best goede compressie heb :) ook voor cilinder 4 kan een verdeler kap zo spontaan kapot gaan? of is het wat anders? bougie van cilinder 4 was wel zwart en is inmiddels verwisselt voor een andere zonder effect wat ik wel vreemd vindt is een slang die achter de inlaat spruitstuk zit bij gasgeven helemaal plat gaat. dus de motor trekt die slang vacuum. heeft dit ermee te maken?? ik kan wel een nieuw setje verdelerkap en bougie kabels halen maar als dat het niet is dan weer 150,- aan de klote. dus iemand tips?? m |
waarschijnlijk met de brandstof toevoer filter verstopt [had ik ook want mijn vulhals was kapot kwam er blubber en water in de tank] had wat reserve onderdelen uitgewisselt kwam er zodoende achter! vervang je brandstoffilter :chair:
|
als het de toevoer was dan zou alle cilinders slecht doen? cilinder 4 doet niets.
m |
Dat die slang plat gaat is zowiezo raar, is je luchtfilter niet verstopt of de aanzuigopening geblokkeerd?
Heb je een nieuwe bougie in cyl4 gedaan? Als die ook weer zwart wordt is er wel ontsteking, anders blijft hij schoon! |
die slang, is dat ook een kort stukje ( 90 graden), aan je inlaatspruitstuk? zit aan de plastic slang van de rembekrachtiger.deze gaan vaak kapot, of worden "zacht". vaak heb je dan ook slechte remmen, tenminste het gevoel in het pedaal wordt anders. die slangen hebben ze bij kokkeler wel op voorraad.
en anders toch eens een paar nieuwe bougiekabels proberen. |
oke bedankt voor de tips.
ik wil morgen nog een ding proberen en dat is de verdelerkap een kwartslag draaien en kijken of het probleem nu bij cilinder1 voordoet. ik zal wel even een foto maken van die slang die ik bedoel. wordt morgen of overmorgen. m |
verdelerkap draaien gaat niet zit een nok op past maar op een manier
probeer er even een van iemand anders |
PROBLEEM GEVONDEN!!! nu nog oplossen :(
een cilinder krijgt geen benzine. en blijkt dat de verdeler van de benzine bij 1 cilinder verstopt zit, zeg maar dat zwarte ding waar alle benzine leidingen aanzit.spinnekop?? ik gooi er een potje injector reiniger in en hopen dat het weg gaat. zoniet heb ik een probleem. uit elkaar halen is te moeilijk lijkt me. als iemand nog tips heeft graag. m |
zoiets heb ik ook gehad, hij liep gewoon, tot je iets het gas aanraakte, toen hoorde je dat ie 1 cilinder miste..als je dan meer gas gaf, sprong die 4e er wel weer bij..heb toen 2x een busje injector-reiniger bij een volle tank gemikt. werkte goed, want t probleem is weg.
|
Kan ook de injector zelf zijn die niet meer wil, toevallig geen reserve liggen? Is zo vervangen....
|
tis de injector niet, want hebt de benzineleiding bovenop de verdeler losgehaald en daar kwam ook weinig tot niks uit.
er zit nu een bus injector reiniger in, hopen dat de oploosing is, anders wordt het opereren. m |
Ben een topic begonnen en maak hem ook af ook.
het was toch 1 injector :( Heb daarvoor de hele spin uitelkaar gehad en ultrasoon gereinigd. injector is waarschijnlijk defect, heb al 2 keer gereinigd en dan gaat het een tijdje goed en dan is hij weer kapot. tweede hands of nieuwe halen ?? m |
All times are GMT +1. The time now is 16:04. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.