Uitvallen warme motor 1.6 EZ met DMTL na APK
Allen,
Hier ben ik weer met gedoe aan mijn golf. Ik heb al een keer eerder vragen gesteld hierover en met jullie tips en een beetje gerommel had ik het toch voor elkaar gekregen om de auto lekker te laten lopen. Nu is mijn auto 2 weken terug weer voor 2 jaar gekeurd (Golf 2 automaat uit 1984), maar toen ik wegreed bij de APK is de auto 2 keer uitgevallen. Ook had ik het idee dat de auto stationair wat lager liep. Uiteindelijk wel een groot rondje gereden zonder al te veel problemen verder (op het uitvallen na) maar liep niet meer zo soepel als voor de APK. Ik rijd niet veel in de auto, meestal een rondje bij mooi weer zoals vandaag. Vandaag viel de auto helemaal stil onder het rijden. Starten ging ook heel moeizaam maar naar lang proberen lukte het wel en blijft de motor ook lopen, maar zodra je maar een beetje gas geeft stopt de auto ermee. Nu ben ik aan het zoek naar wat mogelijk het probleem kan zijn. Het viel me op dat de stelschroef aan de linker kant van mijn carburateur flink was uitgedraaid. Ik heb deze teruggezet naar hoe ik hem zelf had gesteld (eerst dicht en dan 2en halve slag open) maar daarmee was het probleem niet verholpen. De dingen die ze hebben gedaan voor de APK zijn: * Uitlaat gasdicht maken * Remleiding/slang vervangen * Luchtslang van de luchtvering aan chassis vastgemaakt (ze vonden het niet veilig genoeg) Ik kan me niet voorstellen dat mijn auto hierdoor slechter gaat lopen maar wil het toch benoemd hebben. Verder is de oliepeil goed en koelvloeistof ook. Olielampje knippert wel flink maar die gaat uit zodra je de auto start. Sorry voor het lange verhaal maar hoop dat iemand hier mij een richting op kan sturen. Auto heb ik nu bij een tankstation achtergelaten maar ze willen wel dat ik hem morgen daar weghaal. Ik zal morgen ook even de bougies nalopen. Alvast bedankt. |
Het lijkt mij een carburateur probleem. Ik zou beginnen met de vlotterkamer schoon te maken en de sproeiers door te blazen. Ik heb alleen ervaring met de Pierburg 2E3 maar die heeft ook nog een filter in de slangtule van de benzineslang, maak dat ook schoon.
Stel de carburateur af door aan de mengsel schroef te draaien totdat het toerental het hoogste is. Stel nu het stationair toerental af en herhaal de procedure. Doe dit met een warme motor. Valse lucht kan ook een probleem zijn, maar dan zal de auto tijdens het rijden niet uitvallen. Ik vervang om de 5 jaar alle vacuüm slangen om problemen te voorkomen. Zoals met al deze zaken, is het wel van belang dat alle instellingen goed staan. Dus kleppen, contactpunten en ontstekingstijdstip. |
Quote:
Thanks! Ik ga schoonmaken even proberen. :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 20:25. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.