Kop vervangen 1.6td hydraulische naar mechanische klepstoters
Kan ik de cilinderkop van mijn JR 1.6 TD uit 1986 met hydraulische stoters, vervangen voor een andere complete kop welke mechanische stoters heeft?
ik kom er even geen wijs meer uit |
Volgens mij kan dat niet een hydraulische blok heeft 2 olie retour en een mechanische blok maar 1tje
Er zijn nog steeds nieuwe cilinderkoppen tekoop van bijvoorbeeld AMC https://link.marktplaats.nl/m151936...n=socialbuttons Deze is mechanisch https://link.marktplaats.nl/m151936...n=socialbuttons |
We zijn inmiddels al weer een stuk verder in de tijd maar ben nog geen stap verder met het vinden van een nieuwe complete kop. Opzich geen ramp omdat ik momenteel alleen zomers gebruik maak van de golf en niet meer dan gemiddeld 4000km per jaar. Volgend jaar is hij belastingvrij en voor die tijd wil ik er toch voor de zekerheid een nieuwe complete kop op gemonteerd hebben.
Als ik de huidige hydraulische kop er af haal en deze vervang voor een cilinderkop geschikt voor dezelfde motorcode JR maar dan met mechanische klepstoters geeft dat toch geen problemen? Mochten er nog 1.6td specialisten op het forum aanwezig zijn ?? |
Kijken idd naar het oliekanaal. dat is bepalend voor of het past of niet.
een kop met hydro stoters heeft dit extra kanaal. het oude model met mechanische stoters niet. |
Dank voor je reactie, Dit is een kop die ik gevonden heb op internet, waar ik nou precies het extra oliekanaal moet zoeken is me niet duidelijk als leek |
Naast dat grote gat zit links of recht nog een olie retour
Zoek naar een amc kop dat is een goed imitatie merk wordt veel gebruikt |
https://www.kmotorshop.com/en/artic...103265mx-908033
Als je de nokkenas en kleppen kunt overzetten uit de oude kop scheelt behoorlijk wat geld. Mocht je niet uit komen dan kan je wel verder helpen Sommige amc koppen dat dat gat in het gietwerk zitten maar is dan nog onbewerkt dus dicht dat is dan een mechanische uitnodiging je op hydraulische zou kunnen gebruiken |
Dank voor je reactie, nu zie ik inderdaad wat je bedoeld :thumbup:
Voor de centen maakt het niet zoveel uit op het totaal zeg maar, daarvoor zit er al teveel in. Het is echt pure diesel liefhebberij voor mij. Laswerk, spuiten, onderstel gereviseerd+ remmen, nieuwe oliepomp, waterpomp, thermostaat, riemen, slangen, dynamo, startmotor enz. enz. Mooist zou zijn als ik ergens een nieuw origineel kopje weet te scoren, of zo'n Kolbenschmid lijkt me ook prima. Zo'n AMC kop durf ik niets over te zeggen, dat merk ken ik ook niet. maar is inderdaad een optie als ik niets vind |
All times are GMT +1. The time now is 20:28. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.