vdWal's Wagenpark
gezien ik de laatste tijd nogal wat gewisseld ben van auto's en niet alle auto's grote projecten zijn
of dan ook echt zullen gaan worden, heb ik maar eens besloten een groot deel van de wagens samen te voegen in 1 topic!.. ik zal 1 en ander uit wat topics over slepen en die laten verwijderen. ook leuk om hier wat geklus in het halletje bij te houden wellicht :thumbup: ik denk niet echt een introductie nodig na de 16vG60, Variant en R32 uit de dagen dat het forum nog wat actiever was.. maar hier toch nog wat foto's :redface: voor de jetta zal ik een eigen topic houden gezien ik hier door de jaren wel echt grotere plannen mee heb die is te volgen via deze link: Jetta Mk2 Coupe De opvolger van de R32 het was helemaal niet de bedoeling een opvolger te hebben eigenlijk. maar het idee was er wel na de verkoop van de R32 volgend jaar oid eens te kijken naar een 924s. de R32 stond al een tijdje te koop met helaas niet de interesse erop die ik had gehoopt of verwacht.. dus uit eindelijk gaan kijken of ik de R32 niet ergens op kon inruilen. afijn je snapt het al dat moest dan dus wel een Porsche worden, toch de eerste stap van een kleine jongens droom die word verwezenlijkt. het is een origineel geleverde 924s geworden van Oktober 85' een vrij vroege dus, met weinig historie behalve een magazine waar die in heeft gedebuteerd. super leuk om er bij te hebben! de rest sprokkelen we zelf wel weer erbij Plannen?? voorlopig kleine dingen.. - Koplampen volledig werkend maken, klapt wel open maar licht brand niet. - Een radio die goed werkt, wellicht wel zoals de jetta een oude nieuwe blaupunkt met bluetooth - De gaatjes in het dashboard heeft een oude 90's telefoonunit gezeten daar een beugeltje of iets maken waar ik m'n huidige telefoon kan plakken en de gaatjes weg zijn - Dashboard kastje wat rechter zien te krijgen - Porsche logo en NL sticker van de kont halen - Nieuw porsche schild op de neus - Flink heel flink polijsten en poetsen. - Naafdeksels en moeren voor de velgen. - Chrome van de uitlaat zwart oid, dat chrome vind ik op niks lijken - Verse kentekenplaat voor met nieuwe houders rondom - wellicht nieuwe knipperlicht glazen in wit aan de voorzijde voor de grotere plannen in de toekomst. - Goed onderhoud, koppeling distributie etc - achter de boel er onder vandaan en een tandje verlagen - daar direct mee pakken wat nodig is - voor een schroefpoot oid om hem ook lager te krijgen - laten uitdeuken het is een lichte poffertjes pan op een paar plekken - leuk retro velgje maatje groter met een wat lekkerdere beefy band |
Op het eerste gezicht een hele strakke auto zo! Benieuwd wat je er van gaat maken, maar gezien de uitstraling van de Jetta en R32 moet dat zeker goed komen! :thumbup:
Hoe is de auto motorisch en technisch verder? |
Mooi! Ben benieuwd naar de vorderingen. Wil de auto nog een beetje van zijn plek qua pk’s?
|
Quote:
auto heeft bij mensen in de garage gestaan volgens zeggen, die kochten hem bij Hofman Leek classics waarvan de aankoop factuur ook bijgeleverd is. er is de laatste 3 jaar ongeveer 700km met de auto gereden en daarin heeft die een grote beurt gehad. daar zit een factuur van bij. de onderdelen zijn zichtbaar nieuw zoals bijvoorbeeld het luchtfilter/oliefilter maar verder dan dat is er niets bekend. inmiddels een 3 a 400km gereden met het ding zonder mankementen zij het niet dat het ding enorm stinkt naar benzine.. en er soms een licht slepend geluid te bespeuren is in z'n 2de versnelling met gas los. Quote:
mwa het is een 2,5l 4 cilinder met 160pk. het zou zon 8,5s naar de 100 moeten doen. maar dat heb ik nog niet gehaald/ geprobeerd eenmaal op snelheid valt het nog niet eens heel erg tegen. maar het wint geen prijzen als je de R32 gewend bent |
Koplampen zijn inmiddels weer werkend.
na het 1 en ander door meten, een zekeringetje vervangen zij alles in me dat het de schakelaar moest zijn. deze open gehaald een paar veertjes terug gezocht die sprongen natuurlijk in het rond, schoongemaakt en de boel doet het weer :thumbup: en nog even wat met sleuteltjes aan het rommelen geweest. bij de deur zit nog een 2de slot in de carroserie, een dealer af geleverd alarm en dit werk nog volledig naar behoren, het alarm gaat letterlijk alleen uit als je het slotje weer uit draait. niets geen zendertjes of kastjes dus lekker oldskool en ik ben weer een paar sleutels en dopjes wijzer dat lag in het handschoenenkastje een setje originele Porsche slotmoer kapjes samen met de 4 moeren zoals boven te zien is in de velgen. |
Zo'n 2.5 4cilinder daar doen ze toch hele leuke dingen mee
Alu seal eruit boren en gietijzer of staal met nicaseal bussen erin goed voor 700pk |
Leuke opvolger John! Ga je project weer volgen, vind jouw level van detail altijd gaaf! En superleuk detail met dat tijdschrift, geeft toch wat extra's.
|
Proficiat met de aankoop, leuk detail dat tijdschrift!!
|
afgelopen maand zijn we op vakantie geweest naar Oostenrijk,
maar de banden van de daily waren niet helemaal wat het was.. nogal wat herrie deze velgen waren het overigens ook niet. maar de banden erop waren nieuw dus die hebben uitgewisseld na de vakantie, en nu staat die weer op zijn eigen zwarte wieltjes |
het plan was eigenlijk de R32 verkopen en dan een wat degelijkere daily kopen
met het inruilen op de Porsche was dat eigenlijk van de baan.. maargoed bloed kruipt waar het niet gaan kan :screwy: dus toen m'n beste maat z'n scirocco tekoop aanbood met hem tot een leuke deal kunnen komen! flinke onderhoud historie van bekend en voor een fijne prijs iets minder nieuw dan ik eerst wilde maar toch al een stuk fijner dus dat werd lupo eruit scirocco erin! update's over de scirocco zullen volgen :cool: |
Leuk speelgoed allemaal. :)
|
Quote:
Zekersss :thumbup: |
bedankt mannen! doen ons best
zaten wat stoor factoren aan de scirocco de eerste paar zijn inmiddels opgelost. de uitlaat pijpjes verdiende een paar sier stukjes, de carbon folie was zijn tijd ver voorbij dus daar mooie nieuwe zwarte deeltjes op. en de stadion waardige led verlichting bij het kenteken achter terug naar origineel schijven zijn krom, dus een nieuwe set schijven en blokken besteld. en ook een simpel schroefsetje :thumbup: daarnaast een setje winterwielen gekocht. de huidige wielen gaan weg, en de nieuwe die ik graag ga over nemen is absoluut geen setje waar ik swinters mee wil gaan rijden. |
Echt mooi blauw wel...en wat een wagenpark ;)
|
Thanks!
De Caddy is van de vrouw en de scirocco is mijn daily nu ik per 1-1-24 voor mezelf ga starten zal ik wel wat meer in de caddy gaan rijden waardoor ik de scirocco heb gekocht zodat zij niet in het oude lupootje hoeft en nu dan toch beetje de zelfde luxe heeft als in haar eigen vertrouwde caddy 1 van de werkzaamheden per 1-1 zal het auto's poetsen/ polijsten zijn dit is een beetje onstaan door een uit de hand gelopen hobby de koop van het halletje inmiddels een jaar terug maakt dit een stuk makkelijker! fototje vlak na aankoop en nu :redface: |
Mooi hoor een eigen halletje. Wat zijn de afmetingen?
Heb je nog meer info en specs van de 16vG60? Brute motor vind ik dat altijd. Lekker oldscool. :) |
Quote:
jaa zijn we echt zo enorm blij mee! de afmetingen zijn 7,5m Diep, 6m Breed en 4m Hoog. het vloertje is 2 meter diep. hopelijk in de toekomst nog eens een brug erin daar heb ik rekening mee geprobeerd te houden, echter is de draagkracht maar 750kg per m2 en ben er niet zo in thuis om te zeggen dat dit haalbaar is met bijvoorbeeld een 2 koloms brug die de voorkeur zou hebben. dus daar moet ik me nog eens in verdiepen.. wat bedreft de 16vG60 deze is inmiddels een goeie 7 jaar geleden volledig in delen verkocht. maargoed verbouwen klussen etc je kan het allemaal maar 1x uitgeven dus de keuze kwam toen de R32 voor een deel van de centjes terug te kopen. blok was grotendeels al gebouwd en heb toen alle aanbouwdelen etc gedaan was een PG onderblok met een PL kop en KR nokkenassen meen ik. een maximaal bewerkte lader van Ruud, dikke inlaat, rallye intercooler 4-1 Spruitstuk met racecat de versnellingsbak was een 02a aangepast met een 1 2 en 3 van een Vr6 erin en een verkorte eind vertraging erin geen idee meer wat. het was een niet al te spectaculair vermogen ik meen dat het 225pk was en 270nm koppel, met 200nm bij 2000toeren was meeer dan vlot genoeg voor toen, zeker na de aanpassingen van de bak :thumbup: |
225 pk wil ook wel lekker van de plek. Tegenwoordig kun je relatief makkelijk en betrouwbaar 300+ pk's uit een 20VT halen als je de juiste motor als basis hebt. Spul blijft dan ook nog gewoon heel.
Als ik zie waar tegenwoordig een goede G lader voor weg gaat is zo'n motor gewoon niet meer te bouwen. En wil je goede pk's er uit halen dan moet je diep in de buidel tasten en g laders op de plank hebben liggen. Ik heb vroeger meerdere corrado's G60 gesloopt. Die kon je toen aan de straatstenen niet kwijt raken. Nu is het spul weer zeldzaam en gewild. :shake: Ik weet niet meer wie het was maar lang geleden was er een jongen ook wel bekend hier op het forum die haalde uit een 8 klepper G60 wie in een golf 1 lag ook al iets van 300 PK's meende ik. Dat geluid wat die lader maakte werd je gewoon bang van. :D :eek: :tongue: |
Quote:
was voor toen heel leuk speelgoed! en ergens kriebelt de 16vG60 nog steeds wel. uberhaupt het geluid van een Glader is eigenlijk niet te overtreffen was een pracht motor maar zal niet meer terug komen. voor in de jetta heb ik wel plannen een motorswap te doen. daar wil ik graag een 3.2 in :redface: ben ik wel een beetje verknocht aan geraakt. rijdt zo makkelijk en deed het altijd. je hoeft er niets aan te versleutelen en het is direct al rap met een heerlijk geluid :thumbup: |
Gisteren was het sleuteldag,
samen met m'n maat (de oude eigenaar van de rocco) voor de schijven en blokken gewisseld. achteraf had ik achter mee moeten bestellen misschien maargoed dat doen we dan wellicht nog wel van het voorjaar als ik de klauwen ook direct weer van wat meer kleur wil voorzien de oude veerpoten uit de fusee's krijgen was even een gevecht en ik was de koppelstangen vergeten mee te bestellen die kreeg ik echt niet los.. gelukkig had de auto groothandel in het dorp ze netjes op voorraad :thumbup: moet nog wel even wat fine tunen kwa hoogte, gister net van de brug was de auto net zo hoog als dat die was zonder schroefset. eenmaal thuis de voorkant al iets lager.. maar vond het gisteren wel even tijd voor weekend :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 20:19. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.