VDO en Motometer klokken
Weet iemand de verschillen tussen een VDO cockpit en Motometer? Specifiek als het gaat om het aansluiten van de vacuum slang voor de verbruiksmeter. VDO heeft daar een aansluiting voor op de achterkant, maar hoe werkt dat bij Motometer? Gaat om de cockpit in een Corrado VR6.
|
Deze VDO cockpit zat eerst in mijn Corrado VR6. Omcirkelde deel rechts is de aansluiting voor de vacuumslang voor de verbruiksmeter. Cockpit is helaas kapot en vervangen voor een Motometer cockpit. |
Dit is de Motometer cockpit die er nu inzit. Ik zie geen aansluiting voor de vacuumslang. De verbruiksmeter blijft staan op 0.0. Hoe werkt de verbruiksmeter bij deze cockpit. Die functie zit er wel in, maar hoe of waar sluit je iets aan? |
Misschien moet je de sensor overzetten. Op de Motometer zie ik geen vacuumsensor erop zitten
|
Vanaf de facelift zit de vacuumaansluiting er niet meer op, wordt dan denk ik via de ECU berekend..
Pin 26 zou 'm moeten zijn https://www.vw-corrado.net/files/cd...hluss_tacho.pdf |
Quote:
|
Quote:
|
Is het mogelijk de verbruiksmeter werkend te krijgen met deze cockpit in deze auto?
|
Datgenene wat je op de eerste foto rechts omcirkeld hebt... heb je dat al overgezet naar de andere tellerbak? Want dat is de sensor... Kwestie van schroefjes draaien en ompluggen. Ik zie bij je nieuwe tellerbak daar een aansluitpunt voor op exact dezelfde plaats.
Zonder zal die nooit werken. Linkse kant weet ik ook niet. |
Dat denk ik ook idd.
|
Quote:
Volgens de monteur kan hij de sensor daar niet inschuiven |
oh je laat t een monteur doen... verklaard gelijk waarom je het niet zelf geprobeerd hebt.
Dan wordt t toch op zoek naar de juiste tellerbak. Of iemand inhuren die wel weet waar die mee bezig is. |
All times are GMT +1. The time now is 10:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.