Tis natuurlijk vloeken in de kerk maar vind de techniek wel erg interessant!
|
Cool!
|
Hier nog een foto van hoe de motorsteun uit komt te zien. Dit is een voorbeeld welke geplot is met het bestand waaruit de steun gelaserd gaat worden. :thumbup: |
vet!
|
Gaaf project ook weer!
|
Ik vind het vet.
Is er wat ruimte voor accu's? Jens |
Quote:
Ik moet echt dringend meer lassen... :redface: |
Uiteindelijk liep hij gisteren nog. Nu komt het afmaken, beter afstellen, etc. |
|
Engiro 205a 12013 controller
Beste,
Ik plan een motorfiets om te bouwen met een 80kW+ systeem. Hiervoor zou ik ook een Engiro 205A_12013 gebruiken maar ik ben opzoek naar een controller met zo'n vermogen die ook kan werken met deze motor. Zou u een idee hebben welke controller zou passen? (Ik was aan het denken dat de Netgain ac-drive x1 controller misschien zou werken maar ben relatief nieuw op dit vlak en vroeg me af of u dit zou kunnen bevestigen?). Alvast bedankt |
Ik heb een PBtje aan Vic D. gestuurd :)
|
Zo.
Er zijn nog een paar dingen gebeurd. De Porsche was al elektrisch, en er zat voren in de kofferbak al een bak voor accus. Na passen en meten lukte het, dit 36 kWh pakket er in te leggen! Door de zwaardere voorkant ligt hij nu ook daar netjes bij de grond: Ook zijn er kleinigheden gebeurd zo als het inbouwen van een oplader, vervangen van de knipperlicht-grootlichtschakelaar, opnieuw bedraden van de toerenteller... Binnenkort: een heel vervelend klusje. De ruitenwissermotor moet worden gerepareerd, want de ruitenwissers keren niet in hun parkeerstand terug na het uitzetten... |
Wat een supergaaf project!!
Ik zeg al jaren; hoe vet zou het zijn als je later ombouw setjes kan krijgen om je klassieker om te bouwen naar elektro, das toch vet, mits ding ook echt vooruit wil, moet wel een verbetering t.o.v. origineel zijn qua performance |
Een ombouwsetje maken is in principe geen probleem. Het komt neer op "heel netjes bouwen" zodat je het daarna kunt copieren en nabouwen. Daarbij moet natuurlijk in de ontwerpfase alvast zo worden ontworpen dat het copiëren gaat.
Qua performance doet die set zeker onder aan het origineel. Het geeft pakweg 70kW. En ja, omdat je het volle koppel vanaf (ongeveer) 0 RPM ter beschikking hebt, voelt het anders... maar het zijn niet de originele 200+ pk. Maar het zou kunnen! Dankzij het scaleerbaar ontwerp van die 205x motoren, in dit geval 205A, is er veel mogelijk. Dit was een "proof of concept". En, ook niet te vergeten, er werd door die mensen een busje met de 205W12013 (de watergekoelde versie van die motor in de 911) en dezelfde inverter gebouwd, en het busje moest naar een EMC-test, heeft het gehaald en heeft nu ook kentekenpapieren. In die zin is het maar een kleine stap om die Porsche ook "helemaal officiëel" te krijgen. Verder ben ik het met je eens: het moet veel asocialer. :D :D |
Quote:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: |
even een vraagje betreffende de vliegwiel oplossing,
Ik heb ooit de fout gemaakt om een poulie ,te laten draaien (cnc op "0" ) voor mijn G60 Eaton project, deze heb ik maar even gebruikt omdat er toch veel onbalans (6kg bij x aantal rpm) in zat en heb hem laten uitklokken/wegen Eaton tov poulie. Is dat met de Emotor-vliegwiel combi ook gebeurd? kan me voorstellen dat de lagers vd Emotor meer slijten als dat niet het geval is? |
De rotor van de elektromotor is gebalanceerd.
Ik weet niet hoe het vliegwiel gebalanceerd is. Of het vliegwiel samen met de drukgroep op zich gewoon gebalanceerd is, of dat het samen met de krukas van zo een Porsche gebeurt... En dan heb je nog die taperlock-poulie waarvan ik het helemaal niet weet. Kortom - ja, dat is een ding. Dat had beter gekund. Maar bij zulke gevallen moet ik opboksen tegen de taaie overtuigingen van mensen dat het wel meevalt. Maar, inderdaad, als je het niet laat controlleren, is het een kwestie van geluk, wat bij zo iets natuurlijk absoluut niet de juiste gang van zaken is. |
Quote:
Sja dat blijft lastig, maar aan jullie kennis/ervaring ligt het in elk geval niet :thumbup: |
Weliswaar een andere, maar met eenzelfde aandrijving. Opnieuw met 40 kWh voorin: De aandrijving heeft zich bewezen als een soepel lopende, niet-te-snel-niet-te-langzaam -optie voor zo een ombouw. |
All times are GMT +1. The time now is 08:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.