Subframe vraag golf2
Hallo,
Ben al een tijdje op zoek maar kan het antwoord niet echt vinden. Ik wil straks mijn originele Jetta mk2 subframe swappen voor een Seat ibiza subframe ( 1.8T bouwjaar 2001 ) Dit gaat 1 op 1 als ik iedereen moet geloven. Echter hoe zit het met de achterste bout? ( vlakbij de stabilisatorstang ) zie foto ( foto geleend van het forum ) Op de foto is een standaard golf2 subframe te zien waarbij het achterste montagegat op de carrosserie dus niet gebruikt wordt. 1-Wordt dit gat alleen bij een G60 subframe gebruikt? ( deze heeft ook de langere lippen achter op het subframe zoals de golf3 ) 2-Hoe zit dit vast dan? ( moet er nog een blindklinkmoer ingeperst worden? ) 3-Komt dit boutpatroon bij een golf3/seat ibiza subframe overeen? ( of is dit de reden dat iedereen dat laatste stukje eraf slijpt?) |
Ik ken een verhaal van iemand die dit los had hangen, zonder bout erin. (1.3 NZ -> 2.0 16V ABF)
Hier werd die op afgekeurd. Lip weggeslepen, netjes afgewerkt en toen was er niks aan de hand. RDW denkt dan: Mist een bout, ondeugdelijk werk: afkeur. |
Alleen bij een orginele g60 kan je een boutje erin draaien.
bij een normale golf 2 kas kan dat niet,dit is dan een loos gat. Ik zou inderdaad die bevestiging van je subframe afslijpen. |
Waarom de G60 situatie niet nabouwen? Blijkbaar is de langere arm nodig voor hogere vermogens, het zit er niet voor niks. Ik zou er dus zelf voor kiezen om die situatie zoveel als mogelijk te volgen.
|
@zamboni,
Dat was mijn gedachte ook, het zit er idd met een reden. Maar wat is het verschil met een G60 dan, hebben die daar een blindklinkmoer ingeperst? In ETKA kan ik er niks over vinden ook niet de afmeting van de bout die er dan eventueel in zou moeten. |
Edit: Heb in een manual al mijn antwoord gevonden denk ik, zie onderstaande afbeelding het gaat om bout nr:19 deze zit idd aan de kas vast middels een blinkklinkmoer.
|
All times are GMT +1. The time now is 12:25. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.