Opknapbeurt Corrado VR6
Beste allemaal!
Ik ben eigenlijk nog maar erg weinig tot helemaal niet meer aan het sleutelen in mijn garage wat erg jammer is. Het enige voertuig wat echt aandacht heeft gekregen de afgelopen jaren is onze bus geweest. Dit is ook de enige die mijn vrouw ‘nuttig’ vindt aangezien het haar dagelijks vervoer is en ons rijdend vakantiehuisje. Met mijn 2 jongens van 2 en bijna 4 jaar zullen de meeste hier wel begrijpen dat er wel even belangrijkere zaken zijn dan auto’s. Maar nu de dagen weer langer worden wil ik toch gaan proberen de Corrado welke ik sinds 2018 bezit eens aan te pakken. Het is een nagenoeg origineel NL Corrado VR6 van 1992. Zit een vaste verlagingsset op en een rvs uitlaatspruitstuk en uitlaatlijn. Het doel is om de motor op te frissen en de bak. Overall het motorruim helemaal na te lopen en netjes te maken. Tevens het onderstel opfrissen. Dus eigenlijk de techniek helemaal beet te pakken. Ik zie onderweg wel hoe of wat het gaat worden maar de insteek is om alles origineel te laten. Deze stekker moet even netjes gemaakt |
Lekker projectje! En je ziet ze bijna nooit meer rijden een corrado vr6. Dat was vroeger wel anders.
|
Nice man, mooi wagenpark zo Erdem! Hoe is het met de golf?
|
Ziet er mooi uit zo in de garage :thumbup:
|
Quote:
Geen idee eigenlijk, nog niet mee verder gegaan 😂 |
Quote:
Ik gelooft er geen zak van en ga daarom met interesse het topic weer volgen! |
Quote:
:D :D :D We blijven het inderdaad volgen !! |
Wat een heerlijke collectie auto's heb je bij elkaar! ben benieuwd naar de vorderingen
|
Hahaha we gaan alweer lekker hoor :)
Ik besef me goed dat dit een redelijk zeldzaam ding is en daarom wil ik hem niet helemaal gaan verbouwen zal ik maar zeggen. Dit zou bijvoorbeeld een fijne auto zijn om in de zomermaanden mee te gaan rijden op en neer naar mijn werk, dat zou ik met mijn golf 1 of 3 nooit gaan doen. En eigenlijk heb ik nog een droommotor en dat is een Audi 5 cil 20v turbo. In welke koets zou me niet eens uitmaken, liefst een s6 avant. Maar dat word allemaal erg kostbaar. En hoeveel hobby auto’s heb je nodig op een gegeven moment..... Ik zit ook met onze bus. Het is een fijn ding maar wel een oude stink diesel die na pak hem beet 10 jaar wel afgeschreven is omdat ik er nergens meer mee mag komen. Eigenlijk moet je daar rekening mee houden en sparen voor de toekomst om een nieuwere te kopen. Ach genoeg stof tot nadenken. |
Quote:
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Audi S6 5 cil 20v turbo Dailys: Passat W8 Station & T4 California Nog eentje :D |
Quote:
Allemachtig :D Mijn hoofd zit al vol met 1 dagelijkse auto en 1 hobby auto haha :D Maar wel een heel vet wagenpark :thumbup: :thumbup: |
Quote:
Ik zie mogelijkheden....T4 met een 5 cilinder turbo ;) :thumbup: |
Quote:
Die zit er toch al in, 2.5 5 cilinder turbo(diesel) :D |
Hahaha bedankt voor alle ideeën 😎
|
Weer bezig geweest met demonteren, alleen de ketting nog los dan kan de kop eraf. De koppakking heeft z’n beste tijd wel gehad zo te zien.
Vandaag een originele nieuwe cilinderkop besteld compleet met kleppen/stoters en nokkenassen. Komende weken pakkingset, kettingset, koppeling en wat delen van het koelsysteem nieuw bestellen. Zoals te zien is er een boel schoon te maken en op te knappen maar dat gaat zeker goedkomen! |
Waarom staan mijn foto’s op z’n kant?
Weer lekker gewerkt vandaag, motor en bak kunnen er bijna uit. Draagbalk en 2 motorsteunen los en het is zo ver. Ik merk wel dat ik moet oppassen en niet teveel ga loshalen want dan gaat het van kwaad tot erger en staat hier straks een compleet gestripte Corrado en dat is niet de bedoeling. Eigenlijk wil ik met een paar maanden weer rijden namelijk. Subframe ga ik niet los loshalen, ff doekje erover en genoeg. Heb wel nieuwe draagarmen liggen welke erop gaan en mogelijk knap ik de aandrijfassen nog even op. |
Netjes :thumbup:
|
Quote:
Gezien je vorige projecten is er volgens mij niet aan te ontkomen :D Maar ben benieuwd of je het vol houdt :rolleyes: |
Jawel ik ga volhouden 🤣
Alles is eruit maar kreeg de vliegwielbouten niet los, morgen kijk ik wel even verder. Wil de motor op een steun zetten voor het opbouwen. Cilinderwanden lijken er goed uit te zien maar ga ze later nog eens heel goed bekijken. Als het niet nodig is ga ik geen zuigers trekken. Nieuwe kop is ook binnen trouwens. |
Quote:
We zullen zien :D Maar lekker bezig hoor, lijkt me een heerlijke zomer cruiser :cool: |
All times are GMT +1. The time now is 07:22. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.