JOM NJT Extreme schroefset (kwalitatief uitermate teleurstellend ?)
Hoi allen,
ik wil graag mijn ervaring delen met de schroefset in hardheid verstelbaar van JOM NJT Extreme. Mijn MK2 met MK3 (2.0l cabrio 4x100) sub frame en achter as is voorzien van de NJT schroefset. onder de +-120 km per uur rijd het aardig comfortabel maar daar boven is de wegligging zwabberig. (als of je dikke spoorvorming hebt tijdens verwisselen van rijstrook) - sporing is netjes uitgelijnd - rij op 195 50 15"6j g60 staal - voor en achter ophanging rubbers zijn vernieuwd (geen PU) ik begin te twijfelen of het niet aan de schroefset ligt, best jammer aangezien deze nog geen 3000 km heeft afgelegd. kunnen jullie mij advies geven voordat ik een andere schroefset (AP) aanschaf? ps, Vruuuger reed ik een mk1 met sjaak schroefset, en dat was stukken beter dan nu terwijl die MK1 een frikadel 1e klas was.. hoop dat jullie dit gezwabber een naam kunnen geven zodat ik het kan oplossen. |
Ik herken dit wel (van een andere schroefset vmaxx) alsof je (achter) eieren reed en als je over een brug reed met van die stalen verbindings groeven, had je het zweet in je handen staan ...
later andere schokbrekers gekregen en toen was het stuk beter, maar had spijt dat ik niet orgineel was blijven rijden. het ging om een S4 |
kijk aan,, pongel schroefset dus :)
|
Tevreden van AP. Ook bij 200+
|
Quote:
dus lekker strak op de weg.. dan maar sparen voor AP:) |
Vreemd. Ik had een triple s schroefset. Stond goed plat en was goed comfortabel. Was denk ik een set voor een polo, want had nog genoeg draad over, zeker achter. Zwabberde nooit of wat dan ook.
|
Ik heb ook een nieuwe AP schroefset gemonteerd op mijn corrado maar vind deze niet echt geweldig. Bij lange golvende stukken in het wegdek zeer onstabiel al bij snelheden rond de maximum snelheid en bij korte oneffenheden zoals overgang klinkers naar asfalt , hoekjes uit wegdek , richels in wegdek van bv viaducten slaat deze heel erg in de aanslag. Ik vond het bijzonder teleurstellend hoe dit zich gedroeg. De set is inderdaad niet spijkerhard zoals de goedkopere setjes. En nee, hij ligt niet op de grond qua verlaging , daar houd ik beslist niet van. :D
|
Quote:
Mmm., deze info maakt het niet makkelijker(☺️) |
Quote:
Voorheen zelf ook met de sjaakies schroefset gereden (200€ oid) en dat was ook strak op hogere snelheid.. |
Heb voorheen gereden op een set van zowel TA Technix & FK Street. Beide niet mijn aankoop want zaten al onder de auto, maar beiden waren setjes van onder de 300 euro.
Die dingen waren beide zo knetterhard dat t niet leuk meer was. Stuurde voor geen meter en bij bijna elke snelheid voelde de auto super zweverig aan. Die metalen ribben in de bocht van een viaduct hebben mij meermaals een schone onderbroek moeten laten halen.. Nu rijd ik een KW variant 1 set, en dat is verdomd goddelijk vergeleken met die budget setjes. Geen gerammel, super wegligging en echt vertrouwen in de auto in bochten etc. Nou is KW de grote broer van AP, maar ze komen uit dezelfde fabriek. Ik neem dan ook aan dat KW zowel de KW als AP set met dezelfde veer- & demperconstante uitgevoerd heeft. Zo zouden deze sets vrij identiek moeten rijden. Heb meerdere jongens uit de vriendenkring die op AP rijden, en vooral voor een dagelijks setje zijn zij hier allen over te spreken! |
Quote:
Plus 1 dus :D |
Quote:
thx!! schept vertrouwen in het schoon houden van mijn ondergoed:) |
heeft er iemand nog een set Ap's liggen?
|
heb nog een set vmaxx liggen op de plank, morgen deze eens monteren, kijken of het beter is of misschien ben ik gewoon verwend door ons familycar (Saab 95 sport estate)
mocht de vmaxx set ook kutjes zijn dan de AP |
Dat is niet te vergelijken. Bij AP merk je dat je met een kwaliteitsset rond rijd. Komt dan ook van de KW fabriek.
|
Quote:
begin steeds meer spijt te krijgen dat ik voor de NJT extreme(400euro) ben gegaan, 150 meer en had dus nu niet hoeven klagen... ps, een ding is wel,, de NJT zijn in de zachtste stand, zeiden zacht op cruise modus =-120km/h zowel Nederlands als Italiaans asfalt. maar toch K.*.T |
Heb voor mijn golf1 ook kw var.1 en geen moment spijt van gehad. Voordeel tov budget setje vind ik; meer comfort, wegligging beter, kw werkt met RvS poten en 1 kunstof stelring per poot die makkelijk geborgd kan dmv inbusboutje, je hoeft ze niet dik in het vet te zetten om de schroefdraad goed te houden. Onderdelen zijn goed verkrijgbaar.
|
Quote:
:thumbup: |
Ik rij nu op een D2 circuit schroefset in hardheid verstelbaar en kan er ultra low mee, ik kan wel zeggen dat deze set vergelijkbaar is met H&R wat ik eerder heb gehad!
Denk sowieso dat gasgevulde een aanslag op je nieren zijn! |
https://www.winparts.nl/onderstel-a...p1032018.html#0
Voor de snelle beslisser; De KW Variant 1 is in de aanbieding bij Winparts ;) |
All times are GMT +1. The time now is 12:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.