Golf 1 cabrio G60 -> 20vt
Hoi,
Dacht laat ik hier naast het voorstellen ook maar een topic aan maken: Project: golf 1 cabrio. Op dit moment zit hier nog een prima rijdende 2H in met oa schrick nokas, chip, spaghetti etc etc. Echter is m'n "droom" om hier een G60 in te leggen. Remmerij is 280mm voorzijde, remschijven achterzijde icm 25mm hrc. Alle bussen en stabilisator rubbers onderzijde zijn van claus von essen pu rood. Draagarmen en achteras zijn wit gepoedercoat. Dashboard, kniebalk en middenconsole zijn geflocked (niet gefucked), de welbekende VDO meters zitten waar ooit een asbak zat. Achteraf origineel elektrische ramen en elektrisch bedienbaar dak. Miss leuk detail, dit is m'n eerste auto en reeds 17?jr ofzoiets in bezit. Ik moet alleen ff uitzoeken hoe ik wat foto's erbij kan plaatsen? Gr manuel |
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67486
Kijk even je post na. Je ziet dat er net voor je link het [ mist. |
Thanks, aangepast!
|
dat is een mooi toekomst plan :)
Mocht je nog een G60 motor zoeken, heb nog een gereviseerde motor liggen! Heb er zelf een 16v-G60 ingelegd |
Welkom! En tof, leuk project!
|
Welkom,
Hele leuke cabrio !! Toffe kleur ook...en goeie plannen ! Hou ons maar op de hoogte van de vorderingen. |
Ecu en kabelboom (corrado) is inmiddels aangeschaft.
Zit nu even te kijken naar een goede plek om de ecu te monteren. Ik wil het graag als "OEM+" inbouwen. Ruitenwisser vloeistof tankje zal in de parafaan komen en het stuurbekrachtigingstankje van een mk2 zal waarschijnlijk rechts vlak achter de koplamp komen. Ik zag in een ander garage topic een mooie upgrade als ik toch standalone wil mbt triggerwheel en sensor. Als "extra" wil ik de kabelbomen via binnenzijde spatbord zoveel mogelijk gaan leggen. Dit zal een mooie klus worden, maar als dit teveel werk aan de carrosserie behelst dan laat ik dit plan varen. |
|
Welkom hier, gave wagen :thumbup: Werkplaats ziet er ook wel netjes uit.
|
Ff uurtje gewerkt bij m'n neef in de garage. Nou laat de experts maar wat roepen hahaha
|
1e cilinder last van een nadruppelende injector :)
|
Die injector(+ de rest) zag/ziet eruit... Pfff.. Sowieso weinig liefde gehad denk ik dit torretje.
We gaan eens opzoek naar een goed motorrevisie bedrijf. |
Ze gaan ook al even mee de g60 motoren en de meesten hebben al aardig uren achter de kiezen. Het draaiend gedeelte van deze motoren is behoorlijk taai, reviseren en opfrissen doet wonderen en dan kan ie er weer heel lang tegenaan👍🏼👍🏼
|
Ook een dikke stootrand bovenaan de cilinders zo te zien. Bestel maar vast een 2e overmaat zuigers ;)
Top dat je het grondig aanpakt :thumbup: |
Goed revisie bedrijf kan ik je wel aanbevelen.
Maar is niet op 1 maand klaar..:D |
Weet niet hoe handig jullie zelf zijn?
Anders zou je het onderblok ook ergens kunnen laten boren en honen en dan zelf alles weer opbouwen? En wat de kop betreft zou je kunnen laten checken of de klepgeleiders nog goed zijn en anders die laten vervangen en dan zelf weer compleet inelkaar zetten en zelf kleppen inslijpen etc. Maar dat zeg ik, is maar net of de kennis/ervaring er is. |
Hoeft zeker niet 1 maand. De cabby staat stil, wachtende op de zomer en wil voor deze ombouw zeker een jaar of 2 uittrekken. Klinkt miss lang, maar m'n cabrio rijdt gewoon goed met de 2H (fijne motor) dus kom maar op met dat adres.
Johan, in elkaar zetten we (als echte monteurs zijnde) zelf. Als je wil dat iets goed gebeurt, moet je het zelf doen is het motto. En als we falen, nou ja dan kunnen we alleen onszelf de schuld geven en krijg ik niet weer zo'n bolkut verhaal wat toen m'n hobby gekost heeft. |
Het kost toch altijd meer tijd (en geld) als dat je vooraf denkt :D
|
Revisie
Kan een revisie voor je doen
|
Of alleen de bewerkingen
Boren honen Vlakken Hulpas lagers |
All times are GMT +1. The time now is 20:38. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.