VW Golf mk2 R36, 4Motion, Sequentiële 6-Bak
Ik heb hier al een mk2-project staan van mijzelf, maar staat nu even in de hoek omdat ik er nu 1 tussendoor aan het bouwen ben waar we met het hele gezin in passen.
Het al lopende Golf mk2 project met kooi, 4wd enz enz: http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=127753 Het zou een half jaartje werk zijn, maar ook deze word wat uitgebreider klaar gemaakt als wat de bedoeling was en ben hier inmiddels al een half jaar mee bezig en zal nu ongeveer op de helft zijn ben ik bang voor :rolleyes: Deze auto heb ik voor laten gaan omdat ik graag een rondje wil gaan rijden met onze zoons alvorens zij zelf hun rijbewijs hebben :D Omdat ik geen tijd en zin had in een uitgebreide restauratie ben ik op zoek gegaan naar een zo net mogelijke basis en vond met veel geluk een originele Hollander uit 1987 met maar 22150km op de klok en met ingevulde boekjes enz enz. Voor velen zal het zonde zijn om juist deze te gaan verbouwen, maar ik zelf heb echt helemaal niks met een 1.6 met een 3-traps automaat en zie deze dan ook als de perfecte basis. Zoals ik hem heb gekocht en tevens het eerste ritje met de nieuwe aanhangwagen :) Het was de bedoeling om er een R32 in te gaan bouwen, had een nieuwe krat-motor, maar had ook een klant die deze nieuwe motor heel graag over wilde nemen. Ook een nieuwe versnellingsbak kunnen kopen uit een Golf mk4 met 2.3 V5-Motor. Hier heb ik meteen een nieuwe langere eindoverbrenging in laten zetten omdat hij anders veel te kort zou zijn: Alvorens ik hem uit elkaar heb gehaald, heb ik hem eerst nog een keer laten keuren bij de VW-Dealer en kwamen bij mij dat er zelfs nog de originele banden onder zaten uit 87 en hier mee nog goed gekeurd is. Uiteraard zaten er vlakke stukken op en reden ze voor geen meter, maar wel leuk :giggle: Het demonteren van deze auto gaf toch wel een wat raar gevoel eigenlijk Toch nog wat roest gevonden :) Voorschermen er af Ook de onderkant helemaal kaal: De Bodem laten ijs-stralen. Nog wel heel wat uurtjes aan het poetsen geweest met thinner om hem echt mooi schoon te krijgen, maar is uiteindelijk gelukt: |
Dat is wel een extreem goed casco , ziet er nog bijna uit als nieuw
Deze ga ik zeker volgen :thumbup: |
Dat is precies een nieuwe :eek:
Een 1.6 automaat heeft inderdaad niks speciaal. ideale basis |
indd precies een nieuwe! ken al wat meer update's en kan niet wachten tot ze ook hier gepost zijn.
mooie build weer! |
Nice!! :thumbup:
|
Het is altijd een groot plezier om jouw threads te lezen Wilco !!
Keep it up. |
supermooie basis!! scheelt een hoop werk :D
|
Ben helemaal weg van deze ombouw! :wuv:
|
Weer een mooi project, en wat een basis zeg :wow: !!
|
Omdat ik al verder ben dan dat ik hier begin met deze Thread, zal ik een paar grotere stappen maken tot waar ik nu ben met het werken hier aan.
Het is geen ingewikkeld project omdat ik deze auto vooral zo goed mogelijk wil bouwen en het eenvoudig wil houden ipv alles vol te bouwen met tierelantijn. Plan is om het uiterlijk zo origineel mogelijk te houden zoals hij nieuw is geleverd en zal enkel wat details veranderen. Aan de binnenzijde laat ik ook bijna alles in takt en zal hier misschien nog een setje oldscool kuipjes in gaan zetten met een ander stuur, maar geen Recaro etc. De R32 Motor is naar een klant gegaan en heb zelf met heel veel geluk een Nieuwe, complete R36 kunnen kopen. Het is een echte R36 met motorcode BWS en waar de meeste mensen er een 3.6 in bouwen en deze ook R36 noemen, maar is het niet en betreft vooral inwendig een hele andere motor. Deze is origineel goed voor 300pk en 350NM bij 2400rpm en zal ik weinig aan veranderen omdat deze eigenlijk al wat te veel is voor op alleen de voorwielen. De Motor: De pedalenset moet ik ombouwen naar die van de G60 met hydraulische koppeling. Ik heb hier nieuwe pedalen voor gekocht omdat ik de kunststof busjes nieuw wilde hebben en deze niet los verkrijgbaar zijn. De Bracket heb ik verstevigd omdat deze nog wel eens wil scheuren zoals ik vaker heb meegemaakt wanneer er gebruik word gemaakt van een versterkte koppeling. Ook heb ik het pinnetje waaraan de Koppelingcilinder word gemonteerd verplaatst. Deze zit nu iets dichter naar het draaipunt toe zodat hij lichter koppelt en de slag iets langer zal zijn voor een beter gevoel voor bij het gebruik van een versterkte koppeling en hebben we al eerder toegepast en met een grote verbetering. Pinnetje er uit gehaald, gaatje dichtcgelast, meerdere keren gepast en afgetekend tot ik eindelijk de juiste plek gevonden heb, er toen weer een nieuw gat in heb geboord en het pinnetje er weer terug in kon persen en met een klein lasje voor de stevigheid. Extra gaten voor de Hydraulische koppeling en heb ik afgetekend met een malletje zodat de gaten precies komen zoals het hoort: Het volledig blank maken van de motorruimte, het dichtlassen van diversen gaten (Niet alles) en de motorsteunen die ik op het chassis heb gemaakt omdat de R36 hoger is dan de R32 en ik op een plek heb moeten zetten zodat hij nog onder de motorkap past, al zal ook daar een klein stukje uit het frame moeten worden gehaald voor de injector-rail, erg krap allemaal :) Ruimte moeten maken voor de motorsteun omdat ik de motor zo veel mogelijk op de originele plek wil zetten en dan zo ver mogelijk naar achteren ivm het gewicht van de motor: De deuk voor het mk2 luchtfilter uitgeklopt zodat het wiel deze niet kan raken: De Vibra technics motorsteunen: Het begin van de nieuwe motorsteunen: Deze steunen heb ik uiteindelijk alleen gebruikt voor de moeren die hier in galast zitten en hoger zijn dan de moeren die je normaal gesproken los koopt en met het juiste draad er in: Hier is goed te zijn dat het carter eigenlijk wat te laag zit voor het mooie, maar hoger kon hij echt niet helaas: |
Toffe ombouw en wederom vakwerk! Top dat je dit allemaal deelt met ons
|
die was gewoon nieuw :eek:
mooi project :thumbup: |
Schitterend!!!!
|
Wat mooi zeg, super build weer.
Ijs-stralen, dat is interessant zeg! |
So de knetters dat ziet er mooi uit allemaal! Wat een bommetje wordt dat zeg!!
|
hele mooie details ook, net even een steun voor de originele moeren etc heerlijke details :thumbup:
|
Heel andere motor weer dan de r32 zo te zien. Oliekoeler anders en bij de nokkenas sensoren ziet t er ook heel anders uit :D
Kan zo’n v5 bak dat vermogen wat verwerken? 😬 Mooie werkzaamheden verder👌🏼👌🏼 |
Ziet er zoals gewoonlijk weer super uit! Bevalt dat ijsstralen? Waren de kosten daarvan hoog?
|
Boah ! :eek:
Weer een super build! :cool: :cool: :cool: Keep it up Wilco! |
Bedankt voor de gedetailleerde info Wilco!! Watertanden, wat een vakwerk! Dit soort topics houden het forum levend :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 09:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.