Golf GTI 1983
Ik ben begonnen met de restauratie van een Golf GTI 1.8 1983.
Origineel NL kenteken en destijds geleverd door Autolichtstad Eindhoven. Ik heb zelf deze wagen 30 jaar geleden gekocht met toen ongeveer 20000 km op de teller. na 8 jaar deze auto gereden te hebben ,moest ik hem met pijn in het hart verkopen. In de tussentijd heb ik altijd de auto in beeld gehouden en altijd geweten wie de eigenaar was. Hij heeft in die tijd niet veel gelopen en de km teller staat nu op 97000 echte km's. De laatste 17 jaar voornamelijk buiten gestaan en niet gelopen, en daardoor is de auto in niet al te beste staat. Doel is om hem zoveel mogelijk in originele staat terug te brengen , beetje verlagen en andere velgen. |
:postpics:
|
Krijg de foto's niet geplaatst |
Quote:
|
|
Zoveel mogelijk naar het origineel gaan.
Persoonlijk zou ik die avus velgen laten. Vaak vind ik die te cabrio-achtig, maar hier op een witte... heeft wel iets :cool: Veel succes. En die uitlaat eraf |
Heel erg gaaf en ziet er uit als een mooie basis.
Nog steeds een droom van me om een originele nl gti te restaureren. Veel succes en keep us up to date! |
Veel plezier en succes met het restaureren :thumbup:
Inderdaad zo origineel mogelijk houden. Of zo origineel mogelijk met onderdelen welke zo terug gebouwd kunnen worden naar origineel. En mooi weinig kilometers op de teller |
Quote:
Be all end all 👍 |
Gaaf project!
|
Quote:
Ja uitlaat gaat er wel af, komt een iets meer standaard model op. Hij lijkt nu ook wel heel erg bulky nu de bumper er niet op zit. Velgen twijfel ik nog, heb er 2 sets bij , die op de voorwielen liggen en de Avus set die er 35 jaar geleden standaard nieuw op geleverd is. |
Mooi dat je de auto nooit uit het oog verloren bent. Qua velgen wist ik het wel. :)
|
Mooi project, leuk dat je m hebt kunnen bemachtigen. Succes ermee :thumbup:
|
Update
Even een kleine update.
Duurt allemaal wat lang , maar mede doordat degene die het laswerk moet gaan doen toch niet eerder tijd heeft, alles op m’n gemak gedaan. Verder druk op het werk , en ook nog tijd voor andere hobby's. Binnenkant is zo goed als leeg en kitvrij. Ook de wielkasten en onderkant zijn zo goed als kaal. Nu gaat binnenkort de motor en versnellingsbak eruit, en kunnen de laatste voorbereidingen getroffen worden om hem naar de straler te brengen. [IMG] [/IMG] |
Het begin is er :thumbup:
Auto restaureren kost tijd, maar het is voor een goed doel :D |
Nice! Je eigen barn (outside) find! :)
|
Lekker verder knutselen ! Mooi project, en wit is een toffe kleur.
Over de velgen kun je je altijd nog druk gaan maken. Gewoon veel foto's bekijken en dan kom je vanzelf iets tegen wat je echt mooi vind staan. Mijn voorkeur voor een Mk1 is 16 inch, maar smaken verschillen uiteraard ! |
Wagen van de week terug gehad van de straler. Dak is nog niet helemaal kaal , zijn ze gelukkig voorzichtig mee geweest ivm warmte ontwikkeling en kans op golven.
Verder netjes kaal en klaar voor de lasser. hierna gaat hij terug naar de straler, wordt hij helemaal nagestraald en meteen in de epoxy gezet. [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] |
mooi werk :thumbup:
Komt goed ;) |
Wow! Grondig aangepakt! :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 18:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.