Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf Mk1 Gti G60 draaiend en afgewerkt krijgen! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142622)

Mk1_er 23-09-2018 13:47

Golf Mk1 Gti G60 draaiend en afgewerkt krijgen!
 
Bon, om een lang verhaal even zo kort mogelijk te maken, heb ik hier in mijn voorstellingstopic (http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=130857) aangegeven dat ik in de Gti een G60 zou laten inlepelen. Een aantal maanden later in april 2015 is hij dan binnen gegaan(in een garage waar ik via dit forum ben terecht gekomen), en sinds een week staat hij hier in de garage en rijdt hij nog altijd niet!!! Heb ik dat weer!!!
Het was elke keer weer iets, dan was hij ziek dan, dan iets gebroken, weer onverwachts veel werk, en de reden dat hij nooit de gsm afnam…hoeveel keer in die 3.5 jaar dat zijn gsm niet werkte en verloren was…! Ik moest er echt langs gaan en confronteren en dan zei hij dat hij dat en dat gedaan had, en dan ging ik er langs en was er niets van gedaan altijd uitvluchten tot en met.
En ik hoor jullie nu al denken van waarom ik dat zolang heb laten aanslepen…zat zelf in de verbouwingen die lang geduurd hebben, dus had er geen tijd voor dan was het toch weer winter eind 2016 om maar te zeggen. En dan is het maar blijven aanslepen…
Tot over een paar maanden heb ik gezegd van nu moet hij af of ik kom hem zo halen, maar dat wou hij niet en nu is er gebeurd waar ik schrik voor had alles vlug vlug vlug op de trailer naar hier gebracht, niet alles aangesloten schakelt amper ,remmen zijn niet 100% volgens mij en kabel sleept binnen tegen het chassis en blijft er achter hangen geen batterij. Zei dat hij gedraaid heeft maar geloofde hem niet, maar uiteindelijk wel denk ik want er was een kabel tegen de volgens mij slecht gewrapt spruitstuk gesmolten, maar het bzzz geluid voor het starten is er niet meer, volgens mij zit de benzinepomp ofzo verstopt van de slechte naft die er al meer dan drie jaar inzit. Als laatste, ik heb enkel de onderdelen betaald en voor de rest niets, hij ging het na zijn uren nog komen doen hier, maar voor mij hoeft dat niet meer.
Soit…ik hoop met hulp van hier hem rijdende te krijgen.
Beetje info al ,
G60 komt oorspronkelijk uit een golf 2 syncro, maar ik heb hem vanuit een gewone golf 2. Eerst test rit mee gedaan en dan hebben we hem uitgebouwd. Zat een DTA management op dus deze ook mee overgenomen. Er zijn schakelstangen gemonteerd. G60 remmen staan er op. Achteraan schijfremmen(en dat was niet de bedoeling)
Ik zou eerst willen proberen om de benzinepomp na te kijken en dan batterij monteren en kijken wat het al doet. Als hij al zou starten, dan kan ik alles terug wat demonteren en alles nakijken wat er nog los staat en wat er nog moet aangesloten en afgesteld worden.
Denk niet dat ik jullie moet vertellen hoe graag ik daar mee wil rijden,op een veilige manier uiteraard...

Als ik hem tegen volgende zomer rijklaar krijg ben ik al tevreden :)














René 23-09-2018 14:10

Heerlijk zo'n G60 in een MK1! Succes met de werkzaamheden

Johan1982MK1 23-09-2018 14:21

Mooie auto en mooie motor voor in n mk1
Om n g60 aan de loop te krijgen is niet echt heel spannend (al paar x gedaan) en op het forum/internet is er een boel over te vinden dus dat moet vast goedkomen :D

EnVeeZee 23-09-2018 14:58

Tof project, stiekem wel benieuwd wie je zo heeft vern**kt. Mij hebben ze op vergelijkbare wijze het plezier ook al eens ontnomen, klinkt erg bekend...

Succes er mee, denk dat er hier op het forum genoeg kennis van zaken is om je vooruit te helpen!

Ps. is de stationairregeling van je blok verwijderd? Gaatje in de gasklep?

Mk1_er 23-09-2018 15:13

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Mooie auto en mooie motor voor in n mk1
Om n g60 aan de loop te krijgen is niet echt heel spannend (al paar x gedaan) en op het forum/internet is er een boel over te vinden dus dat moet vast goedkomen :D

Dus kan jij me ook al wat bijstaan :D

Mk1_er 23-09-2018 15:15

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Tof project, stiekem wel benieuwd wie je zo heeft vern**kt. Mij hebben ze op vergelijkbare wijze het plezier ook al eens ontnomen, klinkt erg bekend...

Succes er mee, denk dat er hier op het forum genoeg kennis van zaken is om je vooruit te helpen!

Ps. is de stationairregeling van je blok verwijderd? Gaatje in de gasklep?

Ga het niet openbaar zetten,zo ben ik ook dan weer niet,daarom ook de foto zonder zijn camionet op met de reclame.
Stationregeling ? :confused:

EnVeeZee 23-09-2018 15:46

Normaal zit er op de voorzijde van je inlaat een stationair regel klep (wordt ook stk / lsv / sigaar genoemd). Deze is bij jou verwijderd, de leiding die erop zit loopt nu richting rembekrachtiger gok ik? Die STK regelt o.a. je luchttoevoer bij stationair lopen. Pak de slang er eens af die vanaf je IC naar gasklep loopt, kijk eens of er een gaatje in 1 van de 2 gaskleppen geboord is. :thumbup:

EnVeeZee 23-09-2018 15:52

Ps1, wil je niet van je principes brengen maar jij hebt iemand gevonden via het forum die niet doet wat er beloofd wordt, het is dan eerder een dienst aan leden om rechtuit te zijn en anderen de ellende te besparen. Niet aan mij om te oordelen natuurlijk!

ps2, kijk even goed naar de inlaat en het filter op je lader. het lijkt alsof hij kiert op de aansluiting naar de lader en het fel rode kleurtje van je filter doet me vermoeden dat dit een cheapo is, vinden laders niet fijn.

Mk1_er 23-09-2018 16:38

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Normaal zit er op de voorzijde van je inlaat een stationair regel klep (wordt ook stk / lsv / sigaar genoemd). Deze is bij jou verwijderd, de leiding die erop zit loopt nu richting rembekrachtiger gok ik? Die STK regelt o.a. je luchttoevoer bij stationair lopen. Pak de slang er eens af die vanaf je IC naar gasklep loopt, kijk eens of er een gaatje in 1 van de 2 gaskleppen geboord is. :thumbup:

Dit bedoel je denk ik



Ik kan mij nog herinneren dat de persoon waar de motor van was, zei dat als die dat stuk plaatste er problemen waren met het starten, en hij kon het niet thuisbrengen.
Enige wat je nu hebt zonder dat stuk erop, is dat er bij koude start(en dat heb ik gezien en gehoord) de motor hoog in toeren draait, maar dat gaat snel weg.
ik weet dat hij zo draait en rijdt zonder problemen,dus dat kan even zo, maar als het echt nodig is wil ik het er wel op natuurlijk.

Mk1_er 23-09-2018 16:44

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Ps1, wil je niet van je principes brengen maar jij hebt iemand gevonden via het forum die niet doet wat er beloofd wordt, het is dan eerder een dienst aan leden om rechtuit te zijn en anderen de ellende te besparen. Niet aan mij om te oordelen natuurlijk!


ps2, kijk even goed naar de inlaat en het filter op je lader. het lijkt alsof hij kiert op de aansluiting naar de lader en het fel rode kleurtje van je filter doet me vermoeden dat dit een cheapo is, vinden laders niet fijn.


Als er meerdere dat willen weten wil ik het gerust openbaar zetten, want die raad ik niemand aan!

Had ook aan hem toen aangegeven dat ik een luchtfilterbak wou aangezien g laders een open filter niet fijn vinden,dus dat zal ik dan ook maar zelf doen.

Maar eerst hem draaiende krijgen.

Ps, hoe krijg ik hier meerdere quotes van verschillende personen in één bericht?

Mk1_er 23-09-2018 16:52

Om te beginnen ga ik deze week nieuwe benzine halen.
Dan een batterij,welke en hoe groot moet die zijn?

En is het aan te raden om de benzinepomp eraf te halen en proper te maken?
Aangezien hij niet meer bzzz deed voor het starten.(denk dat er veel vuil inzit nu) zekeringen zijn allemaal nog goed

Stefan2 23-09-2018 18:56

mooi project
:thumbup:

Johan1982MK1 23-09-2018 19:18

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er
En is het aan te raden om de benzinepomp eraf te halen en proper te maken?
Aangezien hij niet meer bzzz deed voor het starten.(denk dat er veel vuil inzit nu) zekeringen zijn allemaal nog goed


Ik zou eerst ff meten of je spanning hebt op je pomp voordat je een nieuwe gaat haken. Misschien is er wel iets met de massa of het pomprelais.

yuli 23-09-2018 20:12

Hij heeft DTA dus denk niet dat een pomprelais tussen zit. Maar idd eerst spanning meten. Pomp kun onder de auto testen door even 12v op te zetten, hoeft er niet vanaf.

DTA zou prima een 2/3 pins STK kunnen aansturen zonder gasklep gaatje / stationair schroef.

Er is niets af zo te zien dus nog een lange weg te gaan zo te zien maar laat je dat niet ontmoedigen.

Open luchtfilter eraf voordat je er mee de weg op gaat als je niet een reserve lader op de plank hebt liggen..

Mk1_er 23-09-2018 20:15

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ik zou eerst ff meten of je spanning hebt op je pomp voordat je een nieuwe gaat haken. Misschien is er wel iets met de massa of het pomprelais.


Dus ik meet rechtstreeks op de pomp onderaan zelf met een spanningsmeter of heb je hier echt een multimeter voor nodig?
Spanningsmeter(meet 12v-220v en 380v) heb ik, maar heb geen multimeter

Mk1_er 23-09-2018 20:20

Quote:
Originally Posted by yuli
Hij heeft DTA dus denk niet dat een pomprelais tussen zit. Maar idd eerst spanning meten. Pomp kun onder de auto testen door even 12v op te zetten, hoeft er niet vanaf.

DTA zou prima een 2/3 pins STK kunnen aansturen zonder gasklep gaatje / stationair schroef.

Er is niets af zo te zien dus nog een lange weg te gaan zo te zien maar laat je dat niet ontmoedigen.

Open luchtfilter eraf voordat je er mee de weg op gaat als je niet een reserve lader op de plank hebt liggen..


En hoe zet ik er even 12V op?
Aan de pomp zelf of waar aan de batterij aansluiting en met wat zet ik er even 12v op? :redface:

Johan1982MK1 23-09-2018 21:01

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er
Dus ik meet rechtstreeks op de pomp onderaan zelf met een spanningsmeter of heb je hier echt een multimeter voor nodig?
Spanningsmeter(meet 12v-220v en 380v) heb ik, maar heb geen multimeter


Bij de pomp meten kan.
Als je weet waar de + draad van de pomp binnenkomt kan je ook meten, werkt wat makkelijker omdat je dan bij de zekeringkast zit en dus dichter bij de sleutel om m op contact te zetten.

ar1g3 23-09-2018 23:01

Spanning meten zou ik met een multimeter doen, is sowieso een handig stuk gereedschap dus is het wel waard van het aan te schaffen.

Hopelijk valt het allemaal nog mee, maar dit is natuurlijk niet fijn..

Spanning op de pomp zetten doe je inderdaad aan de pomp zelf, of in de zekeringkast. Als je een pomprelais hebt kan je gemakkelijk 12V op de pomp zetten door het relais te overbruggen in de zekeringkast.
Wat voor bedrading zit er in? Die van de mk1 of is die van de mk2 waar de motor uit komt meegekomen?

Mk1_er 24-09-2018 05:32

Dan zal ik mij wel zoiets aanschaffen heb het nog wel eens van doen gehad...
Enkel de kabelboom van de golf 2 voor de motor is meegekomen,de rest van de kabels is gewoon van mijn golfje dat er insteekt.

Johan1982MK1 24-09-2018 08:51

maar hij draait nu op DTA en niet op het originele g60 motor management?
wat betreft het moeilijk schakelen, je kan ook van een golf4 een kabelbox pakken, kan je met een heel kleine aanpassing zo van onder in de golf 1 tunnel kwijt en dan de 2 kabels naar voor en erop klikken dan ben je klaar en heb je een goed schakelende auto.


All times are GMT +1. The time now is 20:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.