1800 8V GTI (PF) valt uit bij nat weer
Beste leden,
Sinds kort heb ik weer het probleem dat mijn VW bij natte weersomstandigheden er de brui aan geeft. Koude start is geen probleem en bij droog weer ook niet. Als het regenachtig is en motor wordt warm dan begint het met stotteren en stopt er uiteindelijk ook mee. Enige manier om hem weer aan de praat te krijgen is van contact af en opnieuw starten (tijdens rijden) maar dan meteen weer hetzelfde... Jaren geleden zelfde euvel gehad, destijds zat er een breuk in kabel naar oliesensor bovenin het blok. Dit keer is dit heel maar vond ik wel een afgebroken massakabel die vanaf kleppendeksel ergens anders naartoe zou moeten gaan, alleen waar? een 2e kabel gaat vanaf kleppendeksel naar bout op schutbord... Vanmiddag bij droog weer ging de motor weer zonder problemen naar 90 graden zonder inhouden of uitvallen met of zonder een startkabel vanaf massapunt kleppendeksel naar min pool van accu.... Ik zit dus te denken aan iets in de richting van inlaat- of uitlaatspruitstuk ??? |
klinkt mij eerder op een bobine of ergens iets in de ontsteking.
heb zelf ook al een kapotte bobine gehad die nat weer niet zo leuk vond. |
Da's ook een goeie ja....
mijn gedachte ging uit naar iets met lucht omdat ie wel sloten aan benzine krijgt met iedere keer opnieuw starten, maar geen vonk (op juiste tijd) dan loopt ie ook niet natuurlijk terwijl ie wel benzine en lucht krijgt... Als iemand nog een idee heeft, hoor t graag! Heb weinig zin om net als jaren geleden weer van alles te laten vervangen terwijl een kabelbreukje uiteindelijk t euvel veroorzaakt... Kan t zo zijn dat die massakabel naar behuizing van bobine hoort te gaan? Kan nergens op internet een schema oid vinden :( |
Afgelopen weken een paar keer met plantenspuit in de weer geweest en alles nat gespoten en nat gehouden....
bobine, kabels, verdelerkap, luchtfilter, luchtmassameter, module, zenders in blok nat gehouden en op 1x na geen enkel probleem.... Maar omdat koude start ook niet echt lekker meer gaat verdenk ik de bougies en als 2e de blauwe temp sensor.... Bougies al vervangen natuurlijk (en waren er ook duidelijk aan toe) Die blauwe zender: geeft die ook de temp door aan het dashboard, of komt die temperatuur van de oliesensor die in het blok zelf zit???? |
Tot op heden geen problemen meer gehad, maar t is natuurlijk ook niet koud en nat geweest en ik gebruik 'm ook niet elke dag.
Gokken dan maar dat vervangen van brandstof filter, bougies en oxidatie vrij maken van verdelerkap voldoende was + afwatering leeghalen. De sensoren is niks aan te zien, LMM werkt perfect, bobine slaat niet door en ECU geeft ook geen problemen... Nu een regendans doen, tank vol pleuren en een middag rondscheuren en zien wat er dan gebeurt... |
En de bougiekabels hoe oud zijn die
|
ook vrij oud ja,
maar gezien probleem kon 1 kabel wel doorslaan maar dan nog niet oorzaak zijn dat hele motor afnokt? |
als 1 kabel versleten is, zijn ze dat allemaal.
bij vochtig weer hangt er veeel vocht in de lucht (niet enkel dat straaltje met je platenspuit). die hoge luchtvochtigheid kan overall indringen. bougiekabels die lekken naar de lucht, gaan dan bij een bepaalde luchtvichtigheid allemaal gaan lekken en dan valt de onsteking weg. savonds bij draaiende motor eens een heleboel water vernevelen rond de bougiekabels, als je dan kleine vonkjes ziet, zijn de kabels lek |
Met een falende bobinekabel ben je gauw klaar😅
|
All times are GMT +1. The time now is 07:43. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.