Update 1.8T project
In dit topic zal ik de de bouw bijhouden van mij Golf 2 van snelle daily naar volwaardige tracktool. In 2017 heb ik de standaard Golf 2 1.3 uit 1988 omgebouwd naar 1.8T met 225pk en laten omkeuren bij de RDW. Vanaf toen is het avontuur begonnen:
Spec's (Laatst geüpdatet: 04-11-2024) Basis: VW Golf MK2 uit 1988 1.3carb met 120d km. Motorisch: 1.8T APX 225pk/280Nm met 37000km Stage 3 JD Engineering software 314pk/414Nm K04 hybride turbo built by Speedshop ter Stege Omgebouwd naar wideband ECU Afgesteld op 98octaan en 10% bio-ethanol Audi R8 bobines Custom aanzuigbuis tussen turbo en luchtfilter K&N luchtfilter 4" FMIC 550x300 Alle slangen (IC en KVS ) vervangen door silicone Mocal olie koeler Vibra-Technic Competition motorsteunen rondom Spal koelventilator VW Sharan inlaatspruitstuk G60 vliegwiel NRC sinterplaat koppeling tot 475Nm 02A versnellingsbak standaard BRANDSTOFVOORZIENING Golf 2 1.3i benzinetank met lagedruk opvoerpomp Surgetank met BOSCH 044 hogedrukpomp BOSCH Motorsport benzinefilter 4bar drukregelaar Standaard 386cc injectoren UITLAAT Alles custom gemaakt van losse RVS delen 3" downpipe met na de flex een verloop naar 2.5" Vanaf de flex een 2.5" buis tot aan de achterkant ONDERSTEL AP schroefset VR6 toplagers Corrado G60 fusees Alle wielophangingrubbers vervangen door Powerflex Widetrack voorzijde (Golf 3 draagarmen, aandrijfassen en stuurstangen) Golf 2 GTI stabilisatorstang voorzijde H&R 28mm verstelbare stabilisatorstang achter EVO Corse SanRemo 15x7 velgen matzwart Nankang AR1 225/45R15 voorzijde Nankang AR1 205/50R15 achterzijde REMMEN Originele Golf 2 1.3 rembekrachtiger 22.2mm hoofdremcilinder Peugeot 205 GTI remdrukbegrenzers ivm schijven achter Goodridge remslangen rondom 300mm Renault Megane Scenic schijven voor Ferodo DS3000 remblokken voor Porsche 986 Boxter/Cayman remklauwen voorzijde met custom brackets 232mm Golf 4 Brembo remschijven achter Budget remblok achter ivm niet teveel remkracht achter Lupo GTI adapters voor de remklauwen achter Golf 4 remklauwen achter INTERIEUR Volledig gestript interieur. Geen bekleding of isolatie Sparco EVO kuipstoelen OMP 3" 4punts gordels voor trackday Standaard Golf 2 gordels voor straatgebruik Heigo rolkooi Harness bar tussen de achterste wielkasten gelast Audi TT elektronisch gaspedaal 3 VDO meters (oliedruk, olie temperatuur, turbodruk) CARROSSERIE Matzwart gerold (Schoolbordverf Action) Custom made 1-arm ruitenwisser Wielranden rondom uitgeslepen en gelast Raamband ivm ontbreken zonnekleppen Totaal gewicht incl volle tank: 950kg |
Ligt er netjes in!
|
Ziet er netjes uit, goed bezig :thumbup:
|
Mooi werk René! :cool:
|
Goed bezig! Kon je topic al niet meer vinden :D
Moet een heerlijk gevoel zijn nu eindelijk iets rijdends te hebben! :thumbup: Met een paar standaard stalen velgen trouwens een goeie sleeper :eek: |
Motor ligt er netjes in!
|
Netjes hoor! Mag ik vragen wat voor ruitensproeier reservoir je hebt gebruikt?
|
Thanks mannen!
Ruitensproeiertank komt uit de kofferbak van een Golf 1: |
Heel mooi rené!
|
poosje afwezig....:) .. top maat!
|
Gaaf René! Eindelijk rijd ie :cool:
|
mooi, daar ga je veel plezier aan hebben. Zo kan je even uit de drukte van je gezin ontsnappen en gaan rijden.
|
Thanks mannen!
Quote:
Setje Sparco's staan klaar en de rolkooi ligt nog op zolder....van 't zomer maar weer eens een circuit opzoeken! Verder gebruik ik hem voor woon-werk....weer of geen weer......zoveel mogelijk van genieten :) |
Check:
:D |
Netjes René!
|
Goed bezig! Mooi dat je naast de gezinsprioriteiten toch de tijd hebt gevonden om dit project netjes af te ronden. Chapeau!
|
Wordt goed gebruikt zo te zien! Veel plezier ervan
|
Zo, Rene! Werdt tijd! :thumbup:
|
Zo inderdaad....heb het blok al sinds 2009....hahaha!
Voor: Na: en de meters werken, op turbodruk na.... |
Dat ik de dag nog eens mee mocht maken :D
Leuk man, ik weet hoe het voelt, ik heb mijn Jetta 20vt project ook vorig jaar even in elkaar geknald tussen de bedrijven door. Jammer dat je oude topic weg is, want daar stond wel een hoop leuke info in. |
All times are GMT +1. The time now is 21:06. |