Golf 2 1.3 tornt wel, maar start niet.
Hallo allen,
Ik ben ten einde raad. Mijn golf start niet. Ik ben al een heel eind maar het helpt allemaal niks. Misschien kan iemand van jullie mij helpen? Wat heb ik gedaan: Bougies vervangen, Ontstekingsmodule vervangen, Verdeelkap vervangen(was stuk), Bobine vervangen, Startrelais vervangen, Ontstekingsschakelaar vervangen. Ook ben ik er achter dat mijn brandstoftoevoer goed is want mijn brandstoffilter loopt meteen vol als je hem probeert te starten. Ook zie je de dynamo draaien en heb ik de accu opgeladen. |
Vonkt ie en staat ie optijd
|
en t is goeie benzine?
maw als ge een kwakske op de grond gooit, dan brand het? heb ook zo eens lang gezocht. t zag eruit als benzine, het rook als benzine, maar het brandde niet meer |
jort, is het een 1.3 nz of mh? dus injectie of carburateur?
bij carburateur zit er nog een losse afsluiter achterin de carburateur zelf die word aangestuurd door een contact geschakelde kabel. ontsteking zelf wil ook graag de geest geven door olie wat er binnen in lekt door de keerring van de nokkenas. je moet eerst ff kijken of je vonk hebt en van daaruit verder. ik weet niet waar je weg komt maar als het provincie groningen is wil ik je rustig wel helpen als je er niet meer uitkomt. |
Quote:
Helaas kom ik niet uit groningen. Maar uit noord holland. Alsnog bedankt voor de tips! Ik ga dat allemaa even nakijken en laat weten of ik verder kom. |
* Startte de motor zomaar opeens niet meer, of had je er aan gesleuteld?
* Ruik je benzine na een tijdje starten? * Kan er water in de vlotterkamer gekomen zijn? * In je lijstje mis ik de contactpuntjes: zijn die ook vervangen? |
Quote:
*de motor startte uit het niets niet meer. Daarna aan wezen sleutelen om hem weer werkend te krijgen. *na een aantal keer proberen te starten ruik je een sterke benzine lucht. *ik ben niet aan mijn brandstof systeem geweest dus ik denk niet dat er water in mijn vlotterkamer is gekomen. *ik heb de contactpuntjes niet vervangen.. |
Dan zal de fout dus ergens in de ontsteking zitten. Bijkomend probleem is dat je door al dat starten de motor verzuipt, dat maakt het foutzoeken nog moeilijker...
Ik zou nu eerst eens gaan kijken of je een vonk ziet als je een bougiekabel vlakbij (~0,5mm) een massapunt houdt. Zo niet, doe dezelfde test met de bobinekabel. Geen vonk, dan spanningszoeker op de draad van ontsteking naar bobine: lampje moet knipperen tijdens starten. |
All times are GMT +1. The time now is 16:36. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.