Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Mijn golf 1 uit '83 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=14113)

DeNB3rt 01-10-2005 18:55

Mijn golf 1 uit '83

Mede forumers, hier het doen en laten van mijn golfje 1 die ik er wat beter bij wil laten rijden ;)

Dit golfje hebben we aangekocht in september '83 en terug verkocht in '93 (bleef wel binnen de familie) en hebben hem teruggekregen,jawel, in '95.
Sindsdien hebben we hem nog steeds tot hij dit jaar in februari, volgens de garage, gestorven was aan een fatale fout...

Volgens de garage fataal, maar dat was gewoon een verkoopstruuk ze hebben ons dan een 2e handswagen verkocht, een ford fiesta, en gingen het golfje naar de sloop doen...
Maar ik wilde dit niet, een garagist in spe heeft het golfje bekeken en het bleek de linker kardan overleden was,die heeft hij gefixed voor 55€ en dan hebk hem dus overgebracht naar een rustplaatsje.

Een week nadien ofzo hebk mij geregged op volksforum om eens mijn licht op te steken hoe het zat in de VW-scene ;)
En het is blijven rondspoken in men hoofd om hem terug te laten rijden, tot op een paar weken geleden datk hard in de weer ben met hem terug mooi te maken, ofja,mooier dan hij was :D

Hier even een quote van een amerikaans forum over dit golfje, vond het grappig en wel bijpassend :P :

Quote:
must say that for a 24 year old piece of machinery, it works remarkably.

It gets driven daily over 60kms and has been for the most part very reliable, getting between 30 and 35 mpg depending on how hard you feel like pushing her. Insurance is very cheap (approx. $120/month)

Like the name implies, this Rabbit is very quick considering its small 70hp engine. Its lightness and well-geared 4 speed are of definite benefit. Capable of out-sprinting the average car to pull up aside you. Puts most Japanese cars to shame.

The body is in rough shape, but I am proud to drive a car that I am not afraid of using. This car takes a beating at times (snow and off-road), and has held up fine.

Interior amenities are practically non-existent. Has a speedometer, odometer and various idiot lights. Heater and rear defrost work well. High interior noise.

This Bavarian machine is a blast to drive, cheap and simply designed. HIGHLY recommended for those with a good mechanical aptitude seeking low-cost transportation.

Laatste rit naar de rustplaats (11 april 2005):

Full speed:p :

Rustplaatsje

plaatje:

The engine:

Overdekt:

Ik heb hem 3x ofzo bezocht toen hij daar 5 maandjes alleen moest staan :(
Maar heb er dan ook 2x mee kunnen rijden :) en uit verveling een filmpje gemaakt :D
Bij deze kun je ook zien dat hij nog lekker draait : Klikkie

(2 September 2005):

fotootje in de zon:

Beetje roestfoto's ;)

linkerwielkast:

Rechter:

Linksonder, 2 gaten:

Gelast en afgescheven:

Afwerking:

Painted:

Grondlaag, (zwarte prut onderaan komt er nog op... ;) ) bovenkant komt in het wit:

(18 sept '05)

Let op de silicone :S en de deuk :o

Na de slijpschijf erin gezet te hebben :P

close-up, let erop dat de binnenrond volledig weg is :(

Tijdens lassen:

after:

Afgeslepen:

Geplamuurd:

Painted (grondlaag):

Verdere updates komen later, want rechter wielkast is ondertussen af en linker is al gelast :cool:

al lang niet meer geupdated, mareum,zo ziet ie er nu uit:

changelog :D

-andere voorgrille
-verlagingset

paar andere prulletjes

Maarten 01-10-2005 20:31

Goede keus van je om het oudje weer op te lappen... als zoiets al sinds '83 in de familie is zou ik die nooit meer wegdoen, al kost het dan een paar uurtjes lassen en wat onderdelen :)

René 01-10-2005 20:44

eindelijk ;)

DeNB3rt 01-10-2005 22:03

Quote:
Originally Posted by René
eindelijk ;)

zeg wel, hoelang spreek ik hier al niet van :D
Maar ik zal mijn best doen :)

Melvin 02-10-2005 09:30

ziet er alweer goed uit joh!!! doe je hem straks gewoon plaatselijk bijspuiten?

Johan-dtc 02-10-2005 09:58

jep, weer een mooi projekt, zal ik zeker volgen, vind het altijd super als oude beestjes weer opgelapt worden

en natuurlijk foto's blijven posten, daar zijn we echt geil op hier

DeNB3rt 02-10-2005 10:30

Quote:
Originally Posted by MellyVille
ziet er alweer goed uit joh!!! doe je hem straks gewoon plaatselijk bijspuiten?

Jep,voorlopig plaatselijk terug in het wit, later mss volledige repaint of iets anders...

Quote:
Originally Posted by J.L. tuning
jep, weer een mooi projekt, zal ik zeker volgen, vind het altijd super als oude beestjes weer opgelapt worden

en natuurlijk foto's blijven posten, daar zijn we echt geil op hier

thanks,ikzelf ben ook fotogeil, te zien aan het aantal foto's dat ik nu al gepost heb
:D Ik weet hoe ik jullie kan verwennen :hug: :D :D

DeNB3rt 04-10-2005 18:26

ok,rené ,laat maar komen :p

DeNB3rt 14-10-2005 15:35

edit, ga dit posten in nieuw topicje, hoort niet echt bij het projectje :cool:

maar in het kort,afgekeurd wegens hoge uitstoot, vraagstelling hebk in een ander topic gedaan :hug:

http://www.volksforum.com/forum/sho...8001#post208001

DeNB3rt 19-11-2005 02:06

ondertussen verlaagd en vandaag uitgelijnd! :cool:

René 19-11-2005 17:26

als je daar nou ook ff foto`s van maakt ;)

DeNB3rt 05-12-2005 23:11

na verlaging en uitlijning, alle veroeste delen afgewerkt te hebben en herspoten te hebben (in te witte lak :() nu ook wat spulletjes gekocht:

gewone lip (was gebroken)
setje fijne zwarte sierlijst (mijn set was niet compleet& waren dikke)
8erruitewisser + arm
R-achterlicht breed model (mijne was gebroken)
l-spiegel (zat een el cheapo ding op)
voorgrille voor 2 koplampen

kleine preview, onderlip is voor morgen:

Verdere plannen zijn mss een ongeval Golf 2 TDI donor te zoeken, volledig herspuiten, nieuwe wielkasten inlassen, wielen.

Maar dit is wel gezien over een lange termijn, eerst wat geld aan de kant zetten

greetz

DeNB3rt 21-01-2006 21:15

stuk duidelijker ;)

was nog eens mooi weer vandaag (zeldzaam :mad: )

Melvin 22-01-2006 11:55

netjes hoor! zie nu pas de fotos eens goed van de wielkassen, man wat zagen die eruit!!

heb je weer mooi gebeunt! nu nog ff andere wielen, stukkie lager en niks meer aan doen :)

Black Devil 22-01-2006 14:49

top ding!!

robertjan007 22-01-2006 15:23

Hee maar heb even een vraagje... Waarom doe je dan niet compleet de wielkastrand vervangen? Zoals je dat nu heb gedaan is het een kwestie van tijd dat de roest weer terug komt. Is wel meer werk en kost wat meer als plamuur maar is ook een stuk beter. Heb je ook het binnenscherm er weer aan vast gelast?
Ik wens je in ieder geval succes!

DeNB3rt 12-04-2006 11:25

Nog eens eff het totaaltopic updaten :)

Ondertussen is het al 2 maand geleden datk aangereden ben geweest :(

Maar ik ga voorlopig verder rijden met men golfje tot het schooljaar om is, en dan deze 2e golf in orde brengen (carro is beter) met stukken van mijn golfje. De witte gaat echter niet weg, ga hem stallen en de carro ook in orde brengen.

Hier beide op de foto:

Ondertussen heb ik nieuwe remschijven zitten, want zoals je ziet, de oude waren beetje... :D:

Alsook setje ATS classics gekocht& 4 continental 175/50/13's
Dit om de aandacht op de aanrijding wat weg te trekken :D

Ats met beschadigde rand(had er toen al uren op zitten schuren):

Zelfde beschadigde, binnenrand met korrel 400:

Zelfde beschadigde met korrel 400-600-800 (overview):

verder? korrel 1000-1200 + polijsten
alle 4 herspuiten in het zwart en op de witte ermee :rolleyes:

greetz

Bert

DeNB3rt 11-05-2006 20:00

van:

naar:

(jaartje later dus :rolleyes: )

René 11-05-2006 20:09

dik!!!

karretje 11-05-2006 20:17

Dat is wel netjes die wielen... :D

Veel succes nog met je proiect,en foto,s blijven plaatsen! ;)

All times are GMT +1. The time now is 17:52.