Audi S4 B5 avant
Hallo allen,
Naast mijn 16 klepper project (die nog steeds niet af is en in de schuur staat) had ik zin in een wat kleiner project. De Audi A4 B5 altijd al een mooi model gevonden te hebben kwam ik deze S4 tegen die wat liefde nodig had. Gaat om een 1999 S4 avant, facelift, 256d km, versleten turbo's, in de kont hangen etc. Eerst wat plaatjes bij het praatje. Hentra auto's Staphorst heeft geholpen met de zoektocht en het transport ed geregeld. Wij hebben daar onze T5 daar gekocht en in onderhoud, mocht iemand nog een betrouwbaar en goed adres zoeken. Bij deze, Hentra auto's Zie hem lachen de eikel |
Als eerste moest die trekhaak eraf.
Zelfs zonder de haak is het mooier. Andere bumper opgezocht en naar de spuiter gebracht. In de tussentijd in goed gezelschap de nachten doorgebracht, samen met haar boze stiefzuster |
Tijdens de rijdende log kwam naar voren dat onder de 4000 rpm ongeveer 0.8 bar boost mist en boven de 4000 rpm ongeveer 0.3 bar.
Allereerste de diverter valves en de n75 vervangen. Resultaat was iets beter, maar zette nog niet de nodige zoden aan de dijk :) Een wastegate rammelt ook stationair dus besloten om beide turbo's te vervangen. Dit zal de komende maanden gebeuren omdat het blok eruit moet pak ik direct de koppeling mee en vervangen deze voor een RS4 variant. ( of iemand moet een goedkoper alternatief weten). Ik vervang de turbo's voor originele k03's. Het budget rijkt helaas niet tot een set Loba's oid. |
Erg mooi dat softtouch van Audi, maar het moet naar een paar jaar wel vervangen worden.
|
Nieuwe originele wielen dankzij Audi traction
En nog een set 18". BBS CH origineel van een S4 B7 |
Heel gaaf, ik moet 't zelf doen met een B5 Avant met 125pk. Maar daar heb ik al veel plezier van. Laat staan met een S4. Stond deze niet in Hilversum te koop?
|
Quote:
Klopt, de verkopende man had hem bij een bedrijf in Hilversum te koop staan. Uiteindelijk bij hem zelf gekocht. Hij heeft de S4 altijd bij Hartog in onderhoud gehad met de daarbij horende een pak aan facturen. |
Super! Al een idee voor de turbo's?
Heb onlangs ook een B5 gekocht, heb er nog niet van kunnen genieten helaas |
Mooi project en fijne auto!
Veel plezier ermee! :cool: |
Leuk project blijft een mooi model, succes!
|
Gaaf project, succes ermee :thumbup:
|
Omdat de auto nogal in de kont hing en er rechtsachter sowieso een winding van de veer weg was besloten om nieuwe schroefset te plaatsen.
KW var 1 Bij het demonteren bleek ook dat de veertorens in redelijk slechte staat waren. Dus ook vervangen voor nieuwe. Mooie nieuwe spulletjes. Eind resultaat |
Waauw. Heb ook een diesel b5 gehad die ik na 260.000km's heb laten gaan.
Dat ding was onverslijtbaar. Mooie aankoop! |
Gaaf!
Heb bijna hetzelfde (vmaxx) setje :cool: Ziet er goed uit! |
Quote:
huh onverslijtbaar na 260000km, dan begint het pas man... |
Supervet man, ik heb al een paar maanden een vaste verlagingsset in de schuur liggen. Als ik deze foto's zie dan moet die er z.s.m. op! Ziet er heel gaaf uit!
|
Mooi Arnold, welkom bij de B5 club...
|
Vette aankoop :thumbup:
Ben zelf ook aan het overwegen om een b5 s4 aan te gaan schaffen voor de hobby... |
Quote:
Bedankt Richard, ben er ook erg blij mee. |
Quote:
Bedankt. Zeker een aanrader! |
All times are GMT +1. The time now is 11:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.