Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   spaghetti spruitstuk golf 1 cabrio G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=140437)

richisme 15-05-2017 17:36

spaghetti spruitstuk golf 1 cabrio G60

Zit met een kleine uitdaging.
Onder mijn cabrio zit een spruitstuk van simons die niet lekker onder de auto hangt. Hij hangt simpelweg gewoon te laag waardoor of het spruitstuk of soms de middendemper (die hierdoor ook te laag hangt) regelmatig vluchtheuveltjes raken.

Nu kunnen ze dit oplossen door het spruitstuk aan te passen. Zit dan wel 6 uur werk in dus kassa.

Heeft iemand ervaring met een spruitstuk die qua pasvorm beter aansluit op de bodem?

Hoor graag ervaringen.

vagg freak 15-05-2017 19:34

Voorste motorsteun heeft sleuf gaten aan het carrosserie als je die verzet kantelde de motor
Aan de achterzijde zit volgens mij ook 1 sleufgat bijde los maken

richisme 16-05-2017 17:18

Begrijp even niet wat je bedoeld en wat de bedoeling is van het verzetten.
De spaghetti hangt gewoon te laag en had voor het mooie een 7 cm korter moeten zijn waardoor de aansluiting op de uitlaat beter aansluit op de bodem.

Bij mijn weten kun je het blok middels de motorsteunen niet omhoog schuiven.

yal 16-05-2017 18:31

Ik heb nog een supersprint spaghetti spruitstuk liggen die korte tijd onder mijn mk1 gti heeft gezeten.

Deze past perfect en is te koop vanwege aanschaf compleet RVS systeem.

Grt Yal

Rallyegolf20vt 16-05-2017 18:35

Ik heb dit al eens gedaan mbv een acetyleen brander. Heb het spruitstuk in de onderste bochten warm gestookt (rood) en het spruitstuk toen aan het uiteinde omhoog gebogen. Was niet eens zo`n hele grote klus wat ik mij herinner.

richisme 17-05-2017 06:32

Heb je met het warmstoken geen problemen gekregen met vervorming van de buizen waardoor de afvoer van de hete lucht werd verminderd. Zo'n pg blok wordt toch al zo warm.

vagg freak 22-05-2017 10:12

Quote:
Originally Posted by richisme
Begrijp even niet wat je bedoeld en wat de bedoeling is van het verzetten.
De spaghetti hangt gewoon te laag en had voor het mooie een 7 cm korter moeten zijn waardoor de aansluiting op de uitlaat beter aansluit op de bodem.

Bij mijn weten kun je het blok middels de motorsteunen niet omhoog schuiven.

Dan kantelde de motor naar voren komt je spaghetti hoger te hangen 30 min werk als je in de buurt van Breda woont kan ik je evt helpen

oettinger_18 22-05-2017 10:24

In plaats van 6 uur laten lassen kan je voor dat geld een spruitstuk halen wat wel goed past.

Of zoals vagg freak zegt. De voorste motorsteun losjes maken de versnellingsbak steun achterzijde losjesmaken motorblok iets laten kantelen boutjes weer aandraaien en dan kom de spruitstuk ook hoger te zitten

Als dat niet helpt zou ik een nieuw spuitstuk halen wat wel degelijk past

vagg freak 22-05-2017 13:53

Als je hulp nodig hebt

richisme 29-05-2017 17:30

Ander spruitstuk is besteld en gaat er morgen onder.
En alvast bedankt voor het aanbieden van hulp

vagg freak 29-05-2017 17:42

Wat wil je voor de oude hebben

richisme 31-05-2017 17:59

Inmiddels een ander spruitstuk eronder. Na wat trekken en duwen om hem pas te krijgen op de kop ben ik eindelijk tevreden.

@ vagg freak, you've got mail !

vagg freak 04-06-2017 08:25

Ik zie geen mail

richisme 06-06-2017 17:41

Was een pm.
Spruitstuk is inmiddels verkocht.

All times are GMT +1. The time now is 12:51.