Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   IRS of straight axel (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=14042)

Spijltje 29-09-2005 10:10

IRS of straight axel
 
:rolleyes: Mijn bus uit begin 63 wil ik wat verlagen, maar niet extreem. Ik wil in ieder geval van mijn reductiekasten af. Ik heb hier al een AT-keverbak liggen.
Betere remmerij zou ook niet verkeerd zijn.
Nu hier wat op het forum te hebben gekeken heb ik dus twee opties, IRS of straight axel. Aangezien ik niet zo technisch ben wil ik vragen of iemand mij het verschil uit wil leggen en welke van de twee de beste optie is.
Alvast bedankt

xmarcelx 06-10-2005 16:41

komop mensen ik wil het ookweten :D

vwcrewcab 06-10-2005 17:07

Dit gaat over IRS:
http://www.volksforum.com/forum/sho...4&highlight=IRS

http://www.volksforum.com/forum/sho...2&highlight=IRS

http://www.volksforum.com/forum/sho...6&highlight=IRS

http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=IRS

http://www.volksforum.com/forum/sho...7&highlight=IRS

http://www.volksforum.com/forum/sho...6&highlight=IRS

http://www.volksforum.com/forum/sho...3&highlight=IRS

vwcrewcab 06-10-2005 17:11

Wie weet krijg je gelijk wat duidelijkheid in straight axel werking!

ska1958 06-10-2005 18:55

Quote:
Originally Posted by xmarcelx
komop mensen ik wil het ookweten :D


voor jouw een straight edge(l) :D ;)

ska1958 06-10-2005 18:57

Marcel ikke ga maandag een andere bak halen (typeIII) en dan voor de straight edge(l) ombouw...dussa komt dan maar eens bij mij afkijken, ik ga bij (volks)wouter even afkijken ;)

Bussie komt zo 06-10-2005 19:03

Het verschil zit hem voornamelijk in de wegligging.
Een IRS heeft een veel betere wegligging dan een straight axle.
IRS is daarom ook al toegepast op een porsche 944 en een kever 1303.
Dit zijn dan ook auto's die uitblinken in hun wegligging.

Een straight axle kit daarentegen is makelijker te maken dan IRS.
Met IRS moet je steunen aan je torsiebuis lassen waar je draagarmen aan komen te zitten en dat dient natuurlijk allemaal waterpas en in lijn te staan.

Ga je met een hoog vermogen in je auto rijden dan is IRS een aanrader..
Ga je daar niet mee rijden dan is nog steeds IRS de betere optie :D

Nee zonder gein. Ik vind een goede wegligging gewoon erg belangrijk.Dus maak ik de keuze voor IRS.Maar mensen met een SA zullen zeggen dat het ook een goede wegligging heeft.

Wat voor AT bak heb je met pendelas of homokineet.

Spijltje 07-10-2005 20:31

Na een weekje wachten, komen de reakties toch gelukkig nog los.
Wat ik zo lees, lijkt mij IRS de beste optie.
Wat de bak betreft, het is een AT bak met pendelas.
Zijn er mensen hier die evt mijn bus om kunnen bouwen naar IRS of kennen jullie iemand die dit doet ?
Aanvullende info/reakties blijven uiteraard welkom.

Ronald

Bussie komt zo 07-10-2005 21:30

Nou dan heb je aan de bak al niks als je IRS wilt, want dan heb je een homokineetbak nodig.
Tja of er mensen zijn die het willen doen, tja er gaat nogal wat tijd inzitten.
Ik heb zo'n idee dat de mensen die ik ken,dit niet zo gauw voor je zullen doen.
Ook vanwege het feit dat je nou niet echt in de buurt woont.

Ruud 07-10-2005 21:55

er zit bij jullie in aalten toch iemand die kevers en bussen verbouwd
heeft ook veel onderdelen
aan de industriestraat geloof ik


All times are GMT +1. The time now is 03:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.