Oliedrukventiel NZ
Hallo Golfers,
Golf 2 1.3 NZ injectie 1992. Het oliedrukventiel. - zit tussen het olie/water-afscheidingspot (van de het olieventilatiesysteem) en de rubberen luchtinlaat schacht --> kleppenhuis. 1. Hoe werkt het oliedrukventiel? Wat is de functie? 2. In welke stand aansluiten? T (A) of I-- (B), zie foto's 3. iemand bekend met verschil oude en nieuwe type? A B Z |
|
1. Deze zit in de carterontluchting, zodat giftige carterdampen zoveel mogelijk via het aanzuigsysteem mee verbrand worden. Maar als er teveel onderdruk is, kan er (teveel) olie mee omhoog komen. Als de onderdruk in de aanzuigbuis meer dan 0.7 bar is, dan sluit het membraan in dit ventiel en komt de olie alleen maar door de waterafscheider.
2. Hij hoort in stand A te zitten. 3. Ik weet niet wat oud en nieuw type is. Alleen weet ik dat bij de allereerste NZ motoren er nog een thermoweerstand tussen het oliedrukventiel en de aanzuigbuis zat, zodat de carterontluchting niet kon bevriezen als er ijskoude lucht werd aangezogen. Deze is verdwenen door de buis van het hitteschild op het uitlaatspruitstuk naar het luchtfilterhuis, zodat er altijd warme lucht aangezogen wordt. Ik weet niet of het oliedrukventiel daarmee ook veranderd is. |
Thanx,
Kunnen we weer slapen! :) |
All times are GMT +1. The time now is 21:52. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.