Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Velgen die heet worden?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13868)

MartijnGT 22-09-2005 19:59

Velgen die heet worden??

Hee hallo,

Ik heb een jetta MKII uit 92 en daar worden na een stukje rijden de velgen
gloeiend heet en begint het te stinken.

Ik heb de remmen schoongemaakt en alles weer gangbaar gemaakt maar ze blijven heet worden?

Ik snap er niks meer van. Wie o wie weet wat het is..

MVG Martijn

peter139 22-09-2005 20:14

Warmte betekend wrijving.

Een beetje warmte is normaal.

Het zal bv ook aan je wiellagers kunnen liggen. Of een handremkabel die verrot is. Ik kan uit je vraag niet op maken of het de voorwielen of de achterwielen zijn.

Henk_Pigo 22-09-2005 20:33

Ik had het ook met mijn voorwielen, ik had andere schijven gemonteerd met de oude blokken. Deze waren echter schuin afgesleten waardoor de klauw bleef hangen... je kon een ei bakken op de velgen :D

jettaracing 22-09-2005 21:36

Quote:
Originally Posted by MartijnGT
Hee hallo,

Ik heb een jetta MKII uit 92 en daar worden na een stukje rijden de velgen
gloeiend heet en begint het te stinken.

Ik heb de remmen schoongemaakt en alles weer gangbaar gemaakt maar ze blijven heet worden?

Ik snap er niks meer van. Wie o wie weet wat het is..

MVG Martijn

Ik denk toch dat je even serieus naar je remmen moet kijken ,misschien achterste wielremcilinders vast ,of handremkabel die blijft hangen ,of ,bij de voorremmen de remklauwen die vast zitten ?
Is het voor of achter? dan kunnen we gerichter antwoorden

german biatch 23-09-2005 10:29

ik denk ook wel dat je eens naar je wiellagers moet kijken, of als het achteraan is kan het inderdaad zijn dat je handrem blijft hangen, of eventueel te hard aangespannen.

MartijnGT 23-09-2005 20:11

Het is alleen bij de voorste wielen. Ze worden idd zo heet dat je er een ei op kunt bakken.

Heb vandaag de zuigers schoongemaakt en de klauwen weer gangbaar gemaakt maar ook dat hielp niet.

Misschien wordt het dan toch tijd voor nieuwe remmen, de remblokken zijn nog lang niet versleten..

mvg Martijn

Jurgen Santana 23-09-2005 20:28

Quote:
de remblokken zijn nog lang niet versleten..

De remblokken moeten ook goed heen en weer kunnen glijden over de houders waar ze in zitten. Moet ook een beetje gemeerd worden.

LuNaTiK 23-09-2005 20:53

liters kopervet er op!

MartijnGT 23-09-2005 21:17

ook al gedaan. Elk nokje en schuifje ingevet....

martijn

peter139 24-09-2005 19:53

rechtervoetje misschien?

Zeend 24-09-2005 20:08

Komt de remmerij wel los? Misschien dat je hoofdremcilinder wat blijft hangen?

Jens

MartijnGT 25-09-2005 15:18

Daar heb ik ook aan gedacht. Heb de linker hoofdremcilinder er uit gehaald en schoon gemaakt.

Zonder resultaat. De wielen blijven zowel links als rechts heet worden.

A.s zaterdag monteer ik nieuwe klauwen, schijven en blokken en dan moaar hopen dat
het over is.

Martijn

paddygti 25-09-2005 21:11

Quote:
Originally Posted by Zeend
Komt de remmerij wel los? Misschien dat je hoofdremcilinder wat blijft hangen?

Jens

inderdaad klinkt verdacht veel op verrotte hoofdremcilinder
cupjes verrot compensatie gaatje verstopt intern

hoofdremcilinder vervangen denk dat wel het probleem is

of er zitten gewoon stje verrotte wiellagers onder dat deze drooglopen en heet worden

MartijnGT 26-09-2005 16:57

Quote:
Originally Posted by paddygti
inderdaad klinkt verdacht veel op verrotte hoofdremcilinder
cupjes verrot compensatie gaatje verstopt intern

hoofdremcilinder vervangen denk dat wel het probleem is

of er zitten gewoon stje verrotte wiellagers onder dat deze drooglopen en heet worden

zouden wiellagers zoveel warmte kunnen produceren dat je velgen met 2 minuten heet zijn?

Ik ga i.i.g. zaterdag nieuwe klauwen monteren.

bvd Martijn

Marco 26-09-2005 19:14

Dat zou denk ik wel kunnen ja, als ze echt versleten zijn en de schalen schuren bij wijze van spreken over elkaar, dan kan t zaakje snel heet worden. Maar n aanlopende rem kan er ook wat van. Wel eens gehad bij mn GTI, dat de achterklauw blijft hangen, voordat ik t dorp uit was, rookte ie al

btw, waar ruikt t naar?

MartijnGT 26-09-2005 19:19

ik heb het idee dat het naar verbrande blokken ruikt. Maar dat weet ik niet zeker

martijn

MartijnGT 02-10-2005 21:17

Ik heb compleet nieuwe klauwen gemonteerd en nog blijven ze heet.

Ik ga nu waarschijnlijk maar nieuwe wiellagers monteren...

Hoop dat het dan over is.

Martijn

Roundup 02-10-2005 21:57

Wat voor een velgen heb je? Ik had eerst velgen met kleine spaken op mijn golf II, zodat ze dus goed gekoeld konder worden. Een tijd geleden heb ik fire and ice velgen gestoken en vanaf toen worden mijn velgen ook echt wel super heet (al een paar keer mijn handen aan verbrand ;) )

Cwazy Wabbit 02-10-2005 23:08

Kan ook zijn dat je rembekrachtiger blijft aandrukken tegen je hoofdremcilinder.

Krijg je tijdens het rijden geen gevoel dat remmen aan blijven drukken? (dus eerder stoppen bij een stoplicht i.p.v langzaam laten uitrollen?)

Ik heb zo'n probleem al een paar keer meegemaakt.

ff proberen zonder bekrachtiging te rijden, wel uitkijken dan voor de remvertraging he :)

paddygti 03-10-2005 08:38

Quote:
Ik heb compleet nieuwe klauwen gemonteerd en nog blijven ze heet.

Ik ga nu waarschijnlijk maar nieuwe wiellagers monteren...

Hoop dat het dan over is.

Martijn
check je hoofdrem cilinder even is altijd goedkoper dan wiellagers denk toch echt dat het probleem daar in zit

All times are GMT +1. The time now is 09:47.