Cilinderkop revisie
Beste Forummers,
Ik ben onbedoeld aan cilinderkop revisie begonnen :rolleyes: Er was een uitlaat tapeind afgebroken wat ik alleen fatsoenlijk kon verwijderen door de kop te demonteren. Meteen maar van de gelegenheid gebruikt gemaakt om de kop te reinigen te inspecteren. Hieruit blijkt dat enkele kleppen lekken en de zijdelingse speling op de kleppen naar mijn smaak te groot is. (circa 1,5-2mm). Ik wil nu de klepseals en klepgeleiders gaan vervangen (beschik op het werk over een pers en evt een draaibank om hulpstukjes te draaien) Maar mijn vraag is nu aan welke maat en tolerantie moeten de klepstelen voldoen en moeten de klepgeleiders geruimd worden na montage (en welke maat en tolerantie) De gemeten maten van de klepstelen: inlaat Ø7,91 uitlaat Ø7,85 Alvast bedankt! :thumbup: mvg Cees |
het zijn niet alleen de geleiders die slijten hoor.Meet met een micrometer de klepsteel goed na,hier mag niet meer dan 1,5 honderdste verschil inzitten van boven naar beneden.Is dit wel het geval,dan zullen ook de kleppen vervangen moeten worden.Klepgeleiders koop je gewoon op maat,en worden na geruimd
|
Bedankt voor je reactie,
Zal het van de week even opmeten. Ik had gehoopt dat de klepgeleiders niet geruimd hoefden te worden na het persen maar dat was een beetje te optimistisch gedacht. Wordt de maat van het ruimen aangepast op de maat van de klepstelen of ga je altijd ruimen naar een vaste maat+tolerantie? Wellicht dat ik hem dan toch weg breng voor revisie. Iemand die misschien een bedrijf kan aanraden voor een koprevisie omgeving Tilburg / den Bosch die net werk aflevert voor een nette prijs? Gr Cees |
In Breda zit Keers revisie die voor een nette prijs werkt
|
All times are GMT +1. The time now is 18:14. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.