T3 2.0 16v ABF
Ik zal ook maar eens een berichtje hier plaatsen over de voortgang van het T3 ABF project. Een paar weken geleden heb ik een T3 panel uit 1985 gekocht. Ik heb een grotere auto nodig dan de Golf Mk1, dus dit is wel een leuke betaalbare vervanger. Maar..... een diesel met 50 pk is het toch niet helemaal voor mij. En ik heb altijd al een ABF ergens willen inhangen omdat het zulke fijne motoren zijn. Dit is het slachtoffer:
Het blok met de bak is er ondertussen uit. De originele diesel versnellingsbak is veeeeeeel te kort voor de ABF dus heb ik een DK bak gekocht. Deze zit normaal achter de luchtgekoelde 2.0 boxer. Hier komt het koppelingshuis van de dieselbak op en dan zou de ABF er zo tegenaan gebout moeten kunnen worden. Alleen moet ik nog op zoek naar een oud model (>1982)schakelstang omdat dit net even anders is bij de verschillende bakken. De 1985 dieselbak De pre 1982 DK bak Wordt vervolgd...... |
hele mooie bus en heel mooi project, ga ik zeker volgen
|
Gaaf abf in een t3 leuke combi ben benieuwd
Ik volg ook😊 |
Mijn Doka moet het doen met een "normale" 8 klepper :D
Een ABF zal wel veel leuker gaan |
Gave bus zeg!! Stiekem een klein beetje jaloers, ik zou ook graag zo'n bus icm een ABF willen :)
|
Ik ben nog wel op zoek naar een compleet schema voor een ABF uit 1998 met startonderbreker. Ik heb een paar schema's, maar niet alle draadkleuren komen overeen. Dus als iemand er 1 heeft......
|
gaaf man! mooi project en echt een ding met super potentie icm wat verlagen etc :thumbup:
|
Hij wordt zeker verlaagd, daar is geen twijfel over mogelijk. :-)
|
Cool project!
|
ik heb nog een 5 bak liggen van een diesel met een bellinghaus van een 2,1 wbx
|
Ik hou het bij de lange 4 bak omdat die veel sterker zijn dan de 5 bakken. En de DK bak is in zijn 4 net zo lang als een 5 bak in zijn 5.
|
Hele vette panel! Ziet er behoorlijk strak uit :)
|
Heel vet! Licht en kaal houden, originele velgen en het is een super sleeper! :-)
|
Nice! Tof project! Panelvan met n ABF :cool:
|
https://drive.google.com/folderview...WM2&usp=sharing hier zijn heel wat schema's te vinden
|
Die was ik al tegen gekomen. Maar er kloppen een aantal dingen niet. Zo heb ik geen versterker tussen de ecu en bobine. Deze zit rechtstreeks op de ecu. En de draadkleuren van de Lambda zijn anders. En zo loop ik tegen nog meer probleempjes aan. En er staat geen startblokkering bij.
|
Kijk hier A2resource.com ce2 stekker f g1 en g2 zijn voor jou van belang. Je kan hem aansluiten aan de hand van de stekker functie s. Startblokkering kan ik je wel verwijderen mocht je dat willen.
|
Daar had ik al gekeken. Maar wat ik op andere fora had gelezen is dat de Seat kabelboom sommige draadkleuren anders heeft dan van VW. En dat maakt het lekker verwarrend. Ik wil hem zo minimalistisch mogelijk aansluiten omdat ik toch gewoon het dashboard van de T3 hou. Er komt waarschijnlijk nog wel een losse toerenteller bij, maar verder niet. Ik maak een aparte zekering/relaiskast voor de motor. Dit lijkt mij het makkelijkst, mede omdat de motor achterin ligt.
|
Als je van de pin nummers uit gaat van de zekeringskast stekkers maakt het niks uit welke kleur de draad heeft.
|
Nou, die kabelboom komt wel, eerst de overige hardware maar eens in orde maken. Het diesel blok is ontdaan van zijn organen. De oliepomp, carter, thermostaathuis en waterslangen heb ik nodig voor de ombouw. Bij gebrek aan een motortakel heb ik de schommelhaken maar gebruikt.
Nu is het even wachten op een versnellingsbak pakking en dan kan er weer wat samengebouwd worden. |
All times are GMT +1. The time now is 22:22. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.