Ruitenwisser achter gaat in stukjes?
De achterste ruitenwisser gaat bij mij nooit een volledige cyclus. Hij vertrekt vanuit start (platgelegd), blijft na 90 graden effe rusten, gaat dan weer verder...
Het lijkt alsof de relais hem niet lang genoeg stuurt om de volledige beweging te maken, zijn er nog mensen die dit al voorgehad hebben? |
Wel een keer meegemaakt, waren de contacten in de motor niet goed meer.
De motor heeft namelijk altijd een vaste voeding, en een aansturing voeding. De aansturing duurt maar een halve seconde, de motor gaat bewegen, de vaste voeding neemt het over en als de vaste voeding weer onderbroken wordt in de motor stoptie ermee.(de nulstand) Waarschijndelijk maakt de vaste voeding slecht contact onderweg. Pin me er niet helemaal op vast, maar zo werken de meeste ruitenwissermoteren wel. |
Ja, zo werkt het inderdaad, maar ik hoor in het dashboard de relais klikken als de wisser halverwege stopt. Dus uw theorie kan kloppen maar heb de indruk dat hij vanuit de relais gestopt wordt?
|
Hoeveel aansluitingen heeft de motor?
|
Zal straks een foto nemen. Las net dat er daar ook veel problemen zijn met kabelbreuk. Straks eens nakijken.
|
Sleepcontact waarschijnlijk vies, of versleten.
|
All times are GMT +1. The time now is 16:06. |