Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Div. problemen Golf II Gti (89'r PF) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=138279)

Mexje 13-07-2016 20:42

Div. problemen Golf II Gti (89'r PF)
 
Nog steeds volop bezig met de GTI, van de week nieuwe apk erop zonder opmerkingen vreemd maargoed ik zeur niet :) )
Maar nog wel een paar problemen waar ik de oplossing ook niet zo van weet.

1. Auto loopt 1500 toeren stationair, als ik de slang van de stappenmotor dichtknijpt looptie 1000 toeren.
Nu lijkt de stappen motor eigenlijk prima te werken, als ik de stekker los neem valt de auto direct uit en kan ik er ook geen lucht meer doorheen blazen.
Blauwe temp sensor vervangen ( deze was stuk had hem even gewisseld met de dashboard stekker en gaf niks aan) maar helaas geen succes.
Als ik de blauwe stekker los neemt loopt de auto ook 1000 toeren.
Dus lijkt erop dat de stappenmotor fout aangestuurd wordt, waar kan dit aan liggen?
Ooit ook wel eens gelezen dat de ECU gereset moet worden, weet iemand hier iets meer over?

2, Heb de auto 2 cm verlaagt en Bonrath rubbers toegepast op de stabistang.
Alleen komt de stabistang tegen de draagarmen aan? (piept bij inveren)
Andersom monteren kan ook niet want dan looptie maximaal tegen de aandrijfas aan. (been there done that :tongue: )

3, Fijne benzine geur bij flink rond racen met een redelijk volle tank.
Lijkt de afdichting te zijn van de tank, maar weet iemand waar deze rubberen ring te bestellen is? (begin ik eerst daarmee :thumbup: )

4 , nog steeds het wazige snelheidsmeter verschil, zie : http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137866

Dat was het verder eigenlijk wel, als ik nog meer dingen tegenkom post ik ze hier wel. (beetje 1 stap vooruit en 2 achteruit met deze auto maar het houdt je bezig :) )

Johan1982MK1 13-07-2016 21:57

Heb je de stationair schroef al eens naar buiten gedraaid? En zit alle vacuüm goed en lekvrij?

Mexje 13-07-2016 22:16

Eigenlijk helemaal niet over nagedacht dat er een stationair schroef op zit, ga daar morgen eens naar kijken :thumbup:

Deere Power 14-07-2016 07:43

Ik had exact hetzelfde probleem met dat toerental op stationair... (Symptoom was toch hetzelfde). Stappenmotor leek te werken, dicht knijpen van de rubber darm was ook beter, maar van zodra ik de darm loste was het opnieuw daar.
Alles nagekeken, ook de schroef, geen verschil...

Tot ik te weten kwam dat er ONDERAAN de gaspklep een nullast schakelaar zit. Deze heeft ovalen gaatjes om af te stellen. Bij mij maakte deze geen contact. Effe de vijsjes losgedraaid, verschoven zodat hij bij gesloten gasklep contact maakte en hopla, problem fixed.

Deze kan je ook meten op het blokje achteraan de gasklep met de electrische draden. deze kabels geven signaal nullast (gesloten gasklep) en vollast (volledig open gasklep) door.

Als ik me niet vergis (kan iemand bevestigen?): nullast: 10 Ohm deellast: oneindig vollast: 0 Ohm

best meten met de motor af.

Ik heb het gevonden door met mijn vinger op het contactje te duwen. Onmioddelijk zakte hij naar een correct toerental. (was wel al enkele dagen aan het zoeken)...

Succes ermee.

Deere Power 14-07-2016 07:53

Denk niet dat deze gasklep 100% dezelfde is maar rood kader : nullastschakelaar
blauw: connector waar je kan meten.



Mexje 14-07-2016 11:39

Ook daar ga ik vanavond even naar kijken! Bedankt voor de heldere uitleg. Hier kan ik wat mee.

Mexje 14-07-2016 17:02

Oke toenet even gekeken, bleek de stekker van de nullast/vollast schakelaar best verrot te zijn dus deze gelijk vervangen.
Mocht niet baten, dus verder gekeken naar de nullast schakelaar.
Bleek de vorige eigenaar de gasklep verder opgedraaid te hebben zodat deze de schakelaar niet raakte.
Dus terug gesteld, raakte de schakelaar auto valt terug naar 800 toeren!
Maar toen wist ik meteen waarom hij dat gedaan had want de auto loopt slecht stationair, ploffen in de uitlaat blok schud.
Stinkt ook naar slechte verbranding.
Nu heb ik gelijk even het vacuüm systeem gecontroleerd maar deze is lucht dicht.
Iemand een idee?

Nels 14-07-2016 17:18

Zijn je benzine leidingen nog goed? (vanwege de benzinelucht)

Ontsteking nog proper? werken alle bougies/kabels? gasklephuis schoon? (vanwege schuddend blok)

Paar kleine dingen die je kan controleren.

Mexje 14-07-2016 17:26

Nee geen benzine lekkage, slangen zijn iig niet vochtig.
Gasklep huis is wel wat smerig maar als ik de gasklep verder open draai en de nullast schakelaar handmatig indruk looptie bijna hetzelfde (maar dan op 1000 toeren )
Dus vervuiling zal het niet zijn. Rotor verdelerkap zijn nieuw. Auto loopt overigs erg goed op snelheid.

Nels 14-07-2016 17:34

Heb je zon paddenstoel bovenop je kleppendeksel? Zoja is de pakking (rubber dopje) hiervan nog goed? deze was bij mij laatst helemaal door en zorgde voor valse lucht waardoor die ook niet lekker liep.

Erik Baas 14-07-2016 21:59

Quote:
Originally Posted by Mexje
toenet
Huh? Komaan... :-(

Mexje 15-07-2016 10:48

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Huh? Komaan... :-(

Het is een verschrikking


All times are GMT +1. The time now is 21:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.