Lijkt mij de lambda.
|
Nee maar als ik kon helpen had ik het zeker gedaan Douwe ;)
|
Ik zie cilinderoverslag op diverse cilinders en een lambdasonde in storing.
Ga eens rijden met de stekker vd lambdasonde los en kijken of het er dan uit is. Lijkt wel of er 2 problemen zijn trouwens, over het algemeen kan een stukkende sonde niet echt cilinderoverslag geven |
Lambda lijk mij een een mogelijke oorzaak, vertrouw de dis bobine ook niet bij dit blok.
|
Bdp sensor? Is bij alfa's een vaker voorkomend probleem met dezelfde symptomen.
Met kapotte lambdasonde zou hij hoogstens op een noodprogramma gaan lopen maar hij zou het wel moeten doen. |
Ik heb dit destijds ook gehad bij mijn corrado vr6. Bleek uiteindelijk het dis blok (bobine)te zijn, precies dezelfde problemen...
|
Top, thnx kerel, zal de spullen gelijk bestellen!
|
Rom error? Ecu ergens vrij laten maken. Checksum s zijn niet goed berekend.
|
Ecu is inderdaad vrijgemaakt Sefan.
|
heb je het al op kunnen lossen?
|
Ben ook wel benieuwd :thumbup:
|
Morgen bij goed weer de golf uit de stalling halen en dan een nieuwe dis bobine plaatsen en een nieuwe lambdasonde.
|
95% zeker de dis bobine
|
Dat vermoeden heb ik ook.
Gelijk de lambda maar mee vervangen, die heb ik ook nog nooit vertrouwd. |
Quote:
Geen probleem, heb mij destijds ook rot gezocht :D |
Alles vervangen nu, nu een echt warme dag afwachten en kijken of t goed gaat.
Vandaag was het een graadje of 24 hier en alles ging goed :thumbup: Wat wel opviel is dat de warme start opzich nu een stuk beter gaat, normaal moest ik met warme motor vrij lang doorstarten voor dat ie aansloeg. Bij het vervangen van de bobine nog een kleine koelvloeistof lekkage gespot. Geprobeerd dit op te lossen maar het plastic van de secundaire waterpomp was zo poreus dat ie gelijk afknapte :screwy: Pomp is dus nu exit, slangen doorverbonden en klaar. Nu de koelvloeistof toch op de oprit lag gelijk maar een nieuw expansietankje geplaatst en nieuwe temperatuursensoren. Old vs new Plaatje tussen de bobine gemaakt om de warmte overdracht te beperken. Oude bobine kwam uit 1993, oud beesie dus. Nieuwe lambda. |
Super, ben benieuwd of alles opgelost is nu :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 08:46. |