Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   wat zijn goed update bij een ary moter (1.8vt) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137565)

vwpolovw 24-04-2016 10:49

wat zijn goed update bij een ary moter (1.8vt)
 
ik had de vraag wat zijn goede updates voor een
1.8vt moter

downpipe heb al op het oog zonder cat
eindemper leeg hallen iemand evaring mee ??
4bar brandstof pomp
pipecross in legfilter of wat is beter (moet inleg zijn)

iemand nog idee

mvg remco

Sven-GTI 24-04-2016 12:28

Ligt er een beetje aan hoeveel vermogen jij eruit wilt halen en wat je budget is.


Vertel anders even wat je wensen zijn.

giuliettaevo 24-04-2016 12:37

4 bar brandstofpomp zegt niets... Het gaat om de opbrengst bij een bepaalde druk.

vwpolovw 24-04-2016 21:51

Gaat dan om een cupra pomp dus 4 bar ipv 3
Mij ecu is nu gechipte van 180 naar 220 bij Stefan baggen

René 25-04-2016 10:13

4bar Brandstofdrukregelaar zeker?

René 25-04-2016 10:14

En inderdaad, wat wil je uitgeven?

vwpolovw 25-04-2016 12:55

Zo min mogelijk geld moet leuk blijven
maar geen 4 bar regelaar maar brandstof pomp in de tank

Sven-GTI 25-04-2016 13:10

Wat heb je aan die pomp als je brandstofdrukregalar op 3 bar afregelt?

Ik denk dat je je verkeerd hebt laten informeren en dat je de brandstofdrukregelaar bedoelt..


Als je het low budget wil houden valt er weinig te doen. Het best is namelijk om na motorische upgrades je auto opnieuw af te stellen, hetgeen niet goedkoop is :D

vwpolovw 25-04-2016 22:28

Gaat Echt om 4 bar pomp met 3 bar regelaar
Om voor tezorgen niet tekort toekomen

vwpolovw 25-04-2016 22:28

En mijn ecu is dalijk al gechipte naar 220 ipv 180

Sven-GTI 27-04-2016 13:59

Is je motor al gechipt of moet dit nog gebeuren?

Anders zou ik eerst die mods doen voordat je gaat chippen. Dan kun je direct een aantal dingen weg laten schrijven.

Welke mods ik zou doen (allemaal low budget en zelf te doen):

- Ik zou de N112 en N249 mod doen (verwijderen dus). Verwijder ook gelijk die hele secundaire luchtpomp + de klep op de kop (afdichten met een plaatje).
Softwarematig de boel laten wegschrijven of weerstandjes plaatsen om foutcodes te voorkomen.

- 3 inch downpipe zonder kat (of racekat)
Gelijk de 2e lambda verwijderen en laten wegschrijven.

- LMM verwijderen en laten wegschrijven. De ARY is hetzelfde als een AUQ volgens mij? Dus elektronische gasklep, die LMM heeft de motor niet nodig.
Bijkomend voordeel is dat je een BOV kunt plaatsen ipv de originele diverter valve. (met LMM geeft dit fouten)

Als je nog wat extra te besteden hebt zou ik nog een front mount intercooler plaatsen.


Nu laten chippen en je motor loopt echt stukken beter! :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 04:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.