Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Lagerschalen tussen-as vervangen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137474)

Jel Golf 2 GTI 12-04-2016 22:35

Lagerschalen tussen-as vervangen
 
Hej Iedereen.

Ik rijd met een MK2 GTI (K-jetronic) van 86 met een 1.8 EV-blokje in.
Nu heb ik een tijdje geleden problemen gekregen met mijn oliedruk.
Na wat zoeken en prullen dacht ik dat het aan de oliepomp lag.
Carter eraf gehaald en stukjes lagerschaal gevonden.

Op het eerste zicht niets aan kruk-as of drijfstangen te zien.
Dus wss dat ze van de tussen-as komen die de ontsteking aandrijft.

Heeft er toevallig iemand foto's van langs waar ik het beste er aan kan om dit te controleren? Blok gaat terug uit de auto.

5000km geleden heb ik alle pakkingen en keerringen vervangen, bovenblok laten aftesten en spoelen. Toen had ik beter die dingen ook vervangen maar alles zag er goed uit dus heb het toen maar zo gelaten met alle problemen die ik nu heb.

Auto start en rijd normaal dus ben er bijna 100% zeker van dat het van de tussen-as komt.

Grtz Jel

sampo11 13-04-2016 11:26

ik denk dat de tussenas er dan toch uit moet om het goed te kunnen bekijken...

Johan1982MK1 13-04-2016 12:02

Die tussenas kan je er wel zo uitpakken, maar je moet wel bij het achterste lager kunnen komen.
Of dat zo lukt weet ik ff niet, heb ze nooit los van andere lagers vervangen.
Ik denk zelf dat de krukas er uit moet om er bij te kunnen.

Jel Golf 2 GTI 13-04-2016 23:10

Oki , thnx voor de uitleg, tussen-as eruit is geen probleem, heb het blok toen ook volledig open gehad, vraag was idd of ik er aan kon zonder de cilinders en krukas te moeten verwijderen.

Dan maar inneens volledig terug uit elkaar en inneens alles ff vervangen :thumbup:

Kevert 14-04-2016 13:05

Je kunt even kijken natuurlijk of je er zo bij kan , maar ik had de krukas er wel uit met het vervangen van die 2 lagers eant dan zie je gewoon veel meer.
Ik vond het best wel een gepiel die lagers omdat je er niet heel gemakkelijk bij kunt.

Romar 14-04-2016 18:16

Is daar geen gereedschap voor te koop? Ik heb voor mijn 2h motor toen 2 proppen gedraaid met een draadeind erbij. een soort poelietrekker van gemaakt, werkt perfect. Maar weet niet of dat te koop is



yal 14-04-2016 18:55

Ik heb de tussenas lagers laten vervangen door Eras motor revisie Utrecht.
Zelf ze erin persen zag ik niet zitten ivm mogelijke beschadigingen.

sciroccoGTII 14-04-2016 21:10

inderdaad met een prop tik je ze er zo uit en in, bus moet goed in het lager passen en met een kraag ter dikte van het lager trek je ze er zo uit en tik je de nieuwe erin. Oliegaatjes goed uitlijnen! Krukas hoeft er niet uit, blok wel ivm de lengte van het gereerdschap.

Jel Golf 2 GTI 15-04-2016 09:03

Quote:
Originally Posted by Romar
Is daar geen gereedschap voor te koop? Ik heb voor mijn 2h motor toen 2 proppen gedraaid met een draadeind erbij. een soort poelietrekker van gemaakt, werkt perfect. Maar weet niet of dat te koop is





Heb je hier eventueel de afmetingen van? :D

Voor na te maken.

Binnenkort bouw ik het blok uit, zal jullie hier op de hoogte houden van de vorderingen. :thumbup:


EDIT: iemand trouwens de onderdelen nummers voor die lagers of hoe dit
onderdeel op te zoeken is om te bestellen??

Romar 15-04-2016 09:56

Is het onderblok van jou hetzelfde als een 2h motor?

Weer wel dat er in de lagers 1mm verschil zat bij mij. Dus 1 prop is 1mm kleiner dan de ander.

Jel Golf 2 GTI 20-04-2016 22:36

Quote:
Originally Posted by Romar
Is het onderblok van jou hetzelfde als een 2h motor?

Weer wel dat er in de lagers 1mm verschil zat bij mij. Dus 1 prop is 1mm kleiner dan de ander.


euh 2H is een 1.8 met orgineel denk ik 90PK 72KW EV is 112PK 82KW maar denk niet dat er verschil zit in het onderblok qua lagers, alleen qua compressie.

Jel Golf 2 GTI 11-06-2016 01:04

Ik heb het blokje ondertussen binnen gedaan bij revisie bedrijf.

alle 2 de lagers van de tussen as kapot, 1 drijfstang krom en 1 drijfstang waar het lager heeft mee gedraaid. Kruk-as moet ook terug geslepen, dus inneens een volledige revisie gevraagd.

Nieuwe zuigers , nieuwe drijfstangen, alle lagers pakkingen enz... Alleen kruk-as en tussen-as blijven orgineel (wel opnieuw bewerkt)

Bovenblok moeten alleen de klepgeleiders vervangen worden.

Kostelijk grapje maar dan weet ik inneens waar aan en waar af.

Heb er al geld geneog inzitten aangezien ik mijn volledige remmerij en volledige injactie (vanaf tank tot aan injectors vernieuwd heb)

Kevert 11-06-2016 09:51

Nou mooi dus het komt allemaal weer goed ;) ik vond het maar een gedoe die tussenas lagers vervangen.
Maar ik had het voordeel dat ik me hele motor toch al uit elkaar had dus ik kon er wel aardig bij komen.


All times are GMT +1. The time now is 07:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.