![]() |
2.0 TDI - CFFA vs CBDC
Hallo, heb een vraag ivm een Golf 6 van 2010 met defecte motor (gesprongen distributieriem)
De Golf heeft een 2.0 TDI 100kw, motorcode CFFA. We hebben een ander blok liggen, 2.0 TDI 81kw, motorcode CBDC. Nu volgens een garage zou er teveel verschil tussen beide blokken zitten en het niet mogelijk/teveel werk om het CBDC blok te steken ipv de CFFA. Volgens de garage zouden de injectoren en EGR al teveel verschillen en niet passen. Maar ons idee was van het CBDC blok te steken en eventueel de stekkers van de bekabeling naar de injectoren aan te passen om toch de injectoren van het CBDC blok te gebruiken. Ik weet dat er al een verschil is qua kw, maar ik zou denken, gewoon alles van het kapot blok overzetten en je hebt terug een 100kw blok? Of ben ik hier totaal mis en heeft de garage gelijk dat er zoveel verschil in de motoren zit? |
Het feit dat beide motoren totaal andere motorcodes hebben zegt niet alleen wat over het vermogen, er zijn dan wel degelijk verschillen in opbouw en in gebruikte delen voor de motor zelf (draaiend gedeelte)
Ik kan niet zomaar zeggen of het niet zal gaan werken maar ik zou de gok niet nemen persoonlijk. Egr is inderdaad anders, turbo is anders,inlaat spruitstuk is anders, wellicht ook roetfilter werking etc anders. De cbdc is ook een ouder type blok. En wat je garage bedoelt met injectoren, ja als andere blok totaal andere cilinder kop heeft zullen waarschijnlijk je verstuivers niet eens passen of vast gezet kunnen worden. Ik denk dat je meer problemen op je hals haalt dan dat je oplost hiermee. :) |
All times are GMT +1. The time now is 01:39. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.