Aankoop caddy benzine uit 2002, waar op letten?
Goedemorgen allemaal. Ik ga Zometeen kijken bij een Caddy 1.4 mpi uit 2002, om te gaan gebruiken als auto voor mijn honden. Er staat 120.000 op de teller en de onderhoudshistorie ziet er verder prima uit.
Ik ben zelf vrij onervaren in het kopen van auto's. Is er iemand hier die ervaring heeft met dit soort auto's, die me kan vertellen waar ik extra op moet Letten bij aankoop? Alle adviezen zijn welkom, Bedankt, Martijn |
De 1.4 mpi is opzich een fijne motor. De versnellingsbakken die er achter zitten meestal niet zo. Let op of de bak rare geluiden maken. Voor de rest heb ik geen verstand van de Caddy.
|
Caddy uit 2002 is normaal gesproken geen 1.4 mpi, maar een 1.4 16v. waar je zeker in de winter op moet letten bij deze blokken is dat de carterontluchting schoon is, zo niet dan krijgt blok bij - temperaturen geen olie, en bij eerste startpoging is het einde verhaal. verder ook ff luisteren of hij niet ''klopt'' is dat wel het geval dat heeft hij kantelende zuigers. verder is het prima blok mits goed onderhouden, kunnen wel wat meer olie gaan gebruiken.
verder moet je bij Caddy goed kijken naar roest, spatbordrandjes achter, binnenzijde wielkas bij achterwiel (dorpel) en chassibalken aan onderzijde, zeg maar waar achterschokbrekers aan vast zitten. als je mogelijkheid hebt, ff sierkapje en rubber in deurstijl wegtrekken, want hier willen ze goed roesten. succes, is een zeldzame verschijning in benzine |
Quote:
zover ik weet ik bak na 2000 verbeterd. |
All times are GMT +1. The time now is 19:35. |