Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Remmen Golf I: dat moet beter kunnen! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13725)

PeterZ 17-09-2005 13:51

Remmen Golf I: dat moet beter kunnen!
 
Het volgende wat ik aan mijn Golf I GTD '83 ga aanpakken zijn de voorremmen.
Ik heb de volgende informatie bij elkaar gescharreld, en als ik uit mijn nek l#l wil ik dat graag weten!

- Er zitten standaard 239 mm remschijven op, niet inwendig geventileerd
- Op de (mijn '83) GTI zitten ook 239 mm remschijven, wel inwendig geventileerd
- Om de GTD naar inwendig geventileerde schijven om te bouwen is het voldoende om klauwen, schijven en blokken te vervangen
- Minimale velggrootte blijft 13"

- Het is ook mogelijk om 256 mm schijven te gebruiken. Deze zijn gebruikt op de Golf II GTI 16V en de Scirocco GTX 16V.
- Om dit passend te krijgen heb je de fusees van een Scirocco GTX 16V nodig
- Minimale velggrootte: 14"

- Om de 280 mm (G60 en later) te gebruiken moet je adapters gebruiken, want die hebben nooit standaard op het Golf I platform gezeten
- Er zijn adapters van 239 mm naar 280 mm te koop
- Minimale velggroote: 15"

- Voor alles wat groter is dan 280 mm heb je minimaal 16" velgen nodig (en dat wil ik niet)

Vraag: bij welke optie moet er een nieuwe hoofdremcylinder/rembekrachtiger in?
Vraag: Heb ik het ergens fout?
Vraag: Weet iemand een website waar dit alles beschreven staat?
Vraag: Wie heeft er relevante informatie voor me?

Jullie hulp wordt zoals gewoonlijk hooglijk gewaardeerd.

type17 17-09-2005 14:35

http://www.matey-matey.com/brake_conversion.shtml

kijk es op deze link staat een leuk verhaal over upgraden van je Golf 1 remmerij....

Rallye-VR6t 18-09-2005 15:09

Quote:
Originally Posted by PeterZ
Het volgende wat ik aan mijn Golf I GTD '83 ga aanpakken zijn de voorremmen.
Ik heb de volgende informatie bij elkaar gescharreld, en als ik uit mijn nek l#l wil ik dat graag weten!

- Er zitten standaard 239 mm remschijven op, niet inwendig geventileerd
- Op de (mijn '83) GTI zitten ook 239 mm remschijven, wel inwendig geventileerd
- Om de GTD naar inwendig geventileerde schijven om te bouwen is het voldoende om klauwen, schijven en blokken te vervangen
- Minimale velggrootte blijft 13" Wilde je nog kleiner gaan rijden?

- Het is ook mogelijk om 256 mm schijven te gebruiken. Deze zijn gebruikt op de Golf II GTI 16V en de Scirocco GTX 16V. Helaas GOLF 2 is anders, en past niet de fusee kogel is 19mm oa en de offset van het lichaam is veel te negatief voor de golf 1 schokbreker.
- Om dit passend te krijgen heb je de fusees van een Scirocco GTX 16V nodig
- Minimale velggrootte: 14"

- Om de 280 mm (G60 en later) te gebruiken moet je adapters gebruiken, want die hebben nooit standaard op het Golf I platform gezeten
- Er zijn adapters van 239 mm naar 280 mm te koop
- Minimale velggroote: 15"

- Voor alles wat groter is dan 280 mm heb je minimaal 16" velgen nodig (en dat wil ik niet)

Vraag: bij welke optie moet er een nieuwe hoofdremcylinder/rembekrachtiger in?

Hoeft niet, je pedaalslag wordt alleen langer. Maar met de Scirocco 16V hoofdrem kun je wel harder door trappen op de rem!! Je remvertraging is meetbaar hoger!
Neem ook het pedalen cluster van de Scirocco 16V ivm de remlicht schakelaar ! Anders moet je een beugeltje maken.

Vraag: Heb ik het ergens fout?
Vraag: Weet iemand een website waar dit alles beschreven staat?
Vraag: Wie heeft er relevante informatie voor me?

Jullie hulp wordt zoals gewoonlijk hooglijk gewaardeerd.



Verdere optie die jij niet wilt, zijn de 305x28 Seat Ibiza Brembo remmen.
Dit zijn 4 zuiger remtangen.
Adapters zijn a.o te koop bij www.Romatuning.nl
Het schijnt, dat ze nu ook adapters leveren om in 15inch deze zet te kunnen monteren.
Maar let wel op, dit is een ombouw die wel de nodige ervaring vereist!!
Je velgen zullen nagenoeg nooit passen, dus daar moet je iets op verzinnen.

Lieuwe 18-09-2005 18:38

Ik heb nog een complete G60 remmerij set te koop incl. adapters.

Staat wel een topic + foto in Verkoopgedeelte.

vwmk2driver 18-09-2005 22:20

ik heb nog 2 fusee's met remklauwen schijven en blokken van een golf 16v enige is dat de schijven krom zijn dat zeg ik eerlijk teminste ze trillen met krachtig remmen.

en heb de hoofdrem cilinder met rembekrachtiger er ook bij voor je
:biggrin:
mooi prijsje op te halen zal blij zijn als het weg is haha

gr frank

PeterZ 19-09-2005 20:22

@vmmk2driver: Even mijn kennis uittesten: Golf GTI 16V fusees passen niet, zowel de 239 mm als de 256 mm niet. Als ik naar 239 GTI I zou willen zou ik de fusees van de GTD kunnen houden en alleen de klauwen/blokken/schijven vervangen. Voor de 256 mm heb ik de Scirocco fusees nodig. Dus nee, bedankt. :biggrin:

@Gti1-G60: De velggrootte blijft 15", want 14" is te klein en 16" is te groot. ;)
Indien nodig wil ik best andere velgen kopen, maar het blijft 15".

M.I.V.W 19-09-2005 20:26

Quote:
Originally Posted by PeterZ
@vmmk2driver: Even mijn kennis uittesten: Golf GTI 16V fusees passen niet, zowel de 239 mm als de 256 mm niet. Als ik naar 239 GTI I zou willen zou ik de fusees van de GTD kunnen houden en alleen de klauwen/blokken/schijven vervangen. Voor de 256 mm heb ik de Scirocco fusees nodig. Dus nee, bedankt. :biggrin:

@Gti1-G60: De velggrootte blijft 15", want 14" is te klein en 16" is te groot. ;)
Indien nodig wil ik best andere velgen kopen, maar het blijft 15".


Ik denk dat je niet echt antwoord zult vinden op een "VW" forum,zo'n topic loopt alleen maar uit in een verkoop topic en mensen die gaan uitleggen hoe het niet moet.
Gewoon op de man afvragen als je ergens iets moois onder ziet zitten levert het beste resultaat.

Zo denk ik er over......

Henk_Pigo 19-09-2005 20:31

Ben je perse scirocco 16v fusees nodig om scirocco remmen te monteren dan? Golf 1 en scirocco 2 fusees zijn dacht ik hetzelfde?

Cabby 82 TDi 19-09-2005 21:40

ik heb nog een 16v achteras liggen met remschijven.

Clifton 19-09-2005 22:20

Als je geventileerde schijven monteert, kan je je klauwen houden. De blokken van een GTI zijn gewoon dunnner. Dus alleen schijven met blokken en klaar.

paddygti 27-09-2005 12:54

vooruit dan maar nog een keer


ik verwijs jullie hier naar mijn afgelopen post


http://www.volksforum.com/forum/sho...56&postcount=27

arnus71 27-09-2005 13:03

Quote:
Originally Posted by type17
http://www.matey-matey.com/brake_conversion.shtml

kijk es op deze link staat een leuk verhaal over upgraden van je Golf 1 remmerij....


Goed verhaal dit.... klopt ook wel. Schijven achter bv zijn alleen nodig bij racen, en dan nog is het de vraag of ze ECHT nodig zijn...

Beter goede geventileerde schijven voor met goeie blokken, en verse remvloeislof!

Zestienkleppen 27-09-2005 13:32

Nog een aanwijzing: Op de Golf 2 16v zijn zowel 239 als 256 mm schijven geleverd. Na (of vanaf) '89 is de 256mm dacht ik. Of het ook verschillende fusees zijn? Ik dacht het wel, maar zeker weten doe ik het niet.

Henk_Pigo 27-09-2005 14:35

Maar van een golf 1 en een scirocco zijn de fusees toch wel hetzelfde?

steven16v 27-09-2005 14:37

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Maar van een golf 1 en een scirocco zijn de fusees toch wel hetzelfde?


Yep

Henk_Pigo 27-09-2005 14:46

Ik kneep m al een beetje aangezien ik laatst een set heb verkocht :o En ik heb een tijdje terug alle wiellagers vervangen...

Rallye-VR6t 27-09-2005 17:27

Quote:
Originally Posted by paddygti
vooruit dan maar nog een keer


ik verwijs jullie hier naar mijn afgelopen post


http://www.volksforum.com/forum/sho...56&postcount=27


Helaas gaat dat verhaal niet helemaal op.
Een G60 heeft 280mm remschijven.
Met de adapters 853 615 125 (135 euro perstuk!) kom je er dus niet.
Die zijn voor schijven met een 256mm maatvoering.

In Canada verkopen ze verloop adapters voor het gebruik van G60 remmen op een golf 1.
Dan past het dus wel.
Er zijn hier ook vast wel freezers/metaalbewerkers die de hand er neit voor om draaien.
Alleen moet je even exact alles uit meten.
Dus fusseestuk in de bankschroef, en passen maar.

paddygti 28-09-2005 02:43

eh je bedoelt dit setje dus

http://www.namotorsports.net/detail.../AT10.698.006XK

prijzig hoor maar oke als het goed moet dan is dit wel een van de oplossingen


voor heftige stop:biggrin: ijzertjes

Rallye-VR6t 28-09-2005 06:17

Quote:
Originally Posted by paddygti
eh je bedoelt dit setje dus

http://www.namotorsports.net/detail.../AT10.698.006XK

prijzig hoor maar oke als het goed moet dan is dit wel een van de oplossingen


voor heftige stop:biggrin: ijzertjes


Nee ik bedoel deze http://www.hyperformance.ca/hvw210.htm
Zijn alleen de beugeltjes die je nodig hebt.
Maar voor een echte heftige stop, de Ibiza Brembo set erop :tongue:
Dan weet je niet wat je overkomt.

dubster.be 28-09-2005 09:40

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Nee ik bedoel deze http://www.hyperformance.ca/hvw210.htm
Zijn alleen de beugeltjes die je nodig hebt.
Maar voor een echte heftige stop, de Ibiza Brembo set erop :tongue:
Dan weet je niet wat je overkomt.


interessant, die beugels, iemand hier die deze al heeft laten overkomen? totaalkostprijs?

zou me nl. ook graag een setje G60 remmen plaatsen op mijn mkI gti


All times are GMT +1. The time now is 06:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.