Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Afstelgegevens contactpunten golf 1 gti 1.6 EG 1978 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137034)

Philippe1985 26-02-2016 22:38

Afstelgegevens contactpunten golf 1 gti 1.6 EG 1978
 
Hallo iedereen

Ik ben mijn ontsteking geheel aan het vernieuwen. Het enige wat ik niet kan vinden zijn de afstelgegevens van de contactpunten. kan iemand me hiermee verderhelpen?

Alvast bedankt hiervoor

mvg

Philippe

turbojo2 27-02-2016 14:22

Misschien kan Speedcentre Geldermalsen je verder helpen deze hebben heel veel kennis in huis wat betreft het afstellen van EG en DX gti motoren. Ik wil zelf dit voorjaar met mijn 77er gti daarheen om hem compleet af te laten stellen. Ik heb je Youtube-filmpje gezien van je 78er gti erg leuk! Pics zijn hier ook welkom hoor.

Rallyegolf20vt 27-02-2016 19:25

Ik denk 0,4mm .

vwfiel 27-02-2016 22:32

Kontaktpunten kan je ook zelf doen
Gewoon zorgen dat de puntjes tegen elkaar aan zitten en niet scheef maar recht

SciroccomTDI 27-02-2016 22:59



Philippe1985 29-02-2016 23:23

Bedankt voor jullie reacties. Ondertussen is de ontsteking perfect afgesteld. Ik heb echter een probleem waardoor ik alles aan het vernieuwen ben geslagen. Ik ben niet zeker of ik hiervoor een nieuw topic dien te starten... Mijn wagen begon echter te stotteren, vooral nadat ik een scherpe bocht had genomen. Echt fluctueren in toeren en niet meer goed reageren op de gaspedaal. Hij bleef enkel aan door gas te geven als ie wou stilvallen. Nu heb ik de brandstofpomp vervangen (Bosch 0 580 464 126) en de ontsteking nagekeken, ook nieuwe o-ringen en houders aan de verstuivers gestoken. Alsook de benzinetank langs binnen volledig leeg gezogen (deze zag er vrij goed uit) Nu draaide hij perfect als ik deze werken had gedaan. TOT ik twee straten ver was om te proefrijden (en de motor dus warmer werd) en hij terug stilviel, toen ik direct erna startte had hij zijn problemen weer. Ik duwde hem terug naar de garage en daar liep ie terug ok...tot ie weer warmer werd en dan stotterde en stilviel. Zou het kunnen dat de warmloopregelaar kapot is? Dat hij niet aangeeft dat de motor warm is zodat er extra brandstof blijft ingespoten worden? Als je gas geeft terwijl hij wil uitvallen en je jaagt hem in toeren dan ploft ie in de uitlaat, dus dan neem ik aan dat ie een te rijk mengsel heeft.

Rallyegolf20vt 01-03-2016 05:29

Is je tankvulhals niet lek waardoor er water en ander rommel in de tank is gekomen?

Philippe1985 01-03-2016 21:54

De tank is helemaal leeggezogen langs binnenuit en deze zag er nog goed uit. Had eerder een roestbak verwacht maar deze was nog helemaal gaaf. De brandstoffilter in de tank was niet vuil.

Philippe1985 08-03-2016 22:44

Condensator en contactpunten vervangen, alles opnieuw afgesteld. Nu loopt ie perfect. Ik denk dat de bobine soms teveel wattage geeft en dan de boel op de duur kapot gaat. Nieuwe bobine gekocht en dan is de hele ontsteking nieuw ;-) :thumbup:

Philippe1985 08-03-2016 22:46

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Misschien kan Speedcentre Geldermalsen je verder helpen deze hebben heel veel kennis in huis wat betreft het afstellen van EG en DX gti motoren. Ik wil zelf dit voorjaar met mijn 77er gti daarheen om hem compleet af te laten stellen. Ik heb je Youtube-filmpje gezien van je 78er gti erg leuk! Pics zijn hier ook welkom hoor.


Thx is gemaakt nu. Hele ontsteking vernieuwd en alles op punt gezet, co afgesteld, stationair perfect. De hele mikmak. Ik post binnenkort nog eens foto's. Vergeet je niet te abonneren op mijn youtube-kanaal e ;-)

Philippe1985 16-03-2016 23:04

WEL....Het probleem is nu echt gevonden. MEn heeft ooit de voorschakelweerstand eruit geflikkerd waardoor de contactpunten 12V krijgen en te snel inbranden en hij slecht gaat lopen...Waar zou ik dit nog kunnen vinden....? :)

Joris_MK1 19-03-2016 21:34

Quote:
Originally Posted by Philippe1985
WEL....Het probleem is nu echt gevonden. MEn heeft ooit de voorschakelweerstand eruit geflikkerd waardoor de contactpunten 12V krijgen en te snel inbranden en hij slecht gaat lopen...Waar zou ik dit nog kunnen vinden....? :)


Doorgaans is dat de groene draad, en die heeft zelf weerstand als het goed is. Althans, normaal is dat zogenaamd weerstandsdraad, toch? Weerstand die voorgeschreven is is volgens mij 0,9 ohm oid, staat ook op je bobine.

Bij mij stond er toen op de draad 'resistive' op de isolatie...

Erik Baas 20-03-2016 01:27

Voorzover ik dat uit verschillende schema's kan opmaken had de Golf in 1978 nog een losse weerstand, maar echt duidelijk wordt het niet. Kan het zijn dat er bij een eerdere ombouw of reparatie iets (foutief?) gewijzigd is?


All times are GMT +1. The time now is 05:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.