Fusee golf 2 '86 gtd
Hey hiep hoi hallo,
Ik zit met een nogal hoorbaar wiellager voor op mijn gtd jr van het bouwjaar 1986... Nou wil ik graag mijn wielnaaf vervangen voor een andere uit tijdnood. Bij dezen is dus mijn vraag, welke naven zijn er gelijk aan de mijne? :confused: Voordat ik alle wielophangingen op iedere sloop lostrek om er dan pas achter te komen of ik goed zit... Google is een aardige vriend van mij, maar kon dit niet echt er op terugvinden. Mvg Roy |
Zijn niet helemaal gelijk.
Het oude model t/m '86 (ongeveer) heeft een dunnere fusee kogel (17mm gat diameter vlgs mij) Je zou het kunnen oplossen door een andere fuseekogel te monteren. Of gewoon je wiellager vervangen. Weet je ook zeker dat het goed is want van een sloopauto die al een tyd in weer en wind heeft gelegen weet je ook niet of hij goed is en hoe lang hij goed blijft.. Als je iemand weet die een werkplaats pers heeft, is het ook heel makkelijk en snel te vervangen. |
effectiefste blijft de fusee met poot eraan te demonteren en een nieuw lager te laten persen.
bij mij was ik na 60 minuten en 50 euro verder weer gelukkig. |
Thnx, nieuw denk ik wel over na, dit vooral wegens het uitlijnen, al is het lossen van de topmount ook geen makkelijke zonder luchtsleutel. En op een zaterdag zijn er maar weinig bevriende werkplaatsen open.
Maar het verschil 17 en de latere modellen 19 wist ik. Maar mij ging het er meer om de verschillen tussen de remklauwen en naven.. Niet dat bij een eventuele gebruikte ik mijn as er niet doorheen krijg of de remklauw niet gemonteerd. Ik weet namelijk een paar 1.3 oude types te staan, die net binnen gekomen zijn, als dat gelijk is ben ik ook gered. |
Met wat ik zij is uitlijnen niet nodig.
Enige verstelbare is veerpoot aan fusee. Maar die laat je juist zitten |
Gewoon fuseelichaam + evt. poot eronder vandaan sleutelen zoals Tim al aangeeft en een nieuw lager erin (laten) persen.
Ik ben er wel achter gekomen in de loop van de jaren met (bepaalde) gebruikte onderdelen. Of het past niet, of het is (snel) stuk en dan moet je alsnog nieuw en ik heb een bloedhekel aan dubbel werk. |
Ja, die laatste optie ga ik ook maar gebruiken. En toch maar voor nieuw. Het is me gelukt om lucht en een pers op 1 plek te vinden in de buurt op een zaterdag. Dat maakt het leven een stuk makkelijker.
Thnx voor de overtuiging! |
Beste wat je kan doen. ik heb op mijn auto op de harde manier geleerd dat er 2 verschillende fusee kogels zijn.
mijn rechternaaf is ooit kapot gegaan en heb er eentje ingestoken van een 91'er sloopgolf (mijn auto is een 88'er). en dat paste perfect. toen dan links mijn fuseekogel kapot ging, heb ik ff die kogel van de sloopgolf nagemeten en die besteld. ik heb nog steeds een 19mm nieuw in de verpakking liggen. mijn rechterkant heeft 19mm, maar mijn originele linkerkant is 17mm. iemand heeft ooit eens 1naaf + kogel veranderd door een verkeerde. het ergste van al, de rechterkant met een 19mm is nooit kapot gegaan, de linkse is een 17mm en heb ik al 2x moeten vervangen. je hebt dan een 19mm in reserve, gaat telkens die 17mm kapot. :mad: ik ga op mijn auto eens complete nieuwe naven steken vooraan en alles ombouwen naar 19mm |
alles past tot 86
|
All times are GMT +1. The time now is 07:03. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.