Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Even voorstellen & irritant probleempje (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13660)

steffangti1 15-09-2005 13:25

Even voorstellen & irritant probleempje
 
Zal mezelf eerst even voorstellen:

Ben Steffan van der Veen, woon in Drachten, werk bij Philips in de 5-ploegen, ben 37 jaar.
Paar maand geleden bij F! centre Assen en Golf GTI type 1 gekocht uit april 1982 waarvan ik dacht dat deze 100% origineel was, NOT dus!!!




Er ligt namelijk een 1.8 DX blok in mijn auto (en een telleret met MFA) en wat blijkt: in april 1982 leverde VW nog geen 1.8 DX motoren in de GTI...







Hoe ben ik hier achter gekomen?
Nou, mijn MFA deed het totaal niet en na veel speurwerk en een aantal keren verwijderen van de tellerset bleek er in mijn auto een kabelboom te zitten die niet geschikt was voor een MFA, dat was al verdacht... Op de site DoppelWobber stond het definitieve antwoord over welk type motor op welke datum in was gebouwd, BALEN dus.

Nu heb ik er en tellerset in gezet zonder MFA.




Maar helaas is er nu een probleem ontstaan!!!
Nu brandt op de tellerset continu het oliedrukwaarscuwingslampje...
Ik heb beide sensoren, die bovenop het oliefilter en die op de zijkant van het blok al vervangen door nieuwe. Op de zijkant van het blok heb ik er nu één van VDO met twee aansluitingen, een waarschuwingscontact en een variabele aansluiting voor ijn oliedrukmeter. Dit hielp niet, het lampje brandt nog steeds behalve bij stationait tot ongeveer 1300 toeren...

Men denkt nu dat het probleem veroorzaakt wordt door de verkeerde combinatie van sensoren en tellerset. De sensoren zijn waarschijnlijk (?) een verkeerd drukbereik wat voor een verkeerde input zorgt op de tellerset.

Kan iemand mij hier mee helpen of heeft iemand tips/ ervaring met dit probleem?

Alvast bedankt...

markmeenhuis 15-09-2005 13:56

forum gevonden ja? jammer dat ze zon ding ombouwen. de mijne heeft ook grote achterlichten inplaaats van kleine, voor de rest gelukkig orgineel. maar die vdo tellers he? welke heb jij ? ik heb volt ampere en olie temp.

m

steffangti1 15-09-2005 14:02

Ik heb de volgende VDO meters:

-oliedruk
-olietemperatuur
-volt/laadspanning

Als dat het enige is, die achterlichten, dan is de jouwe vrij makkelijk weer helemaal origineel te krijgen :) .

markmeenhuis 15-09-2005 14:10

nou dat weet ik nog niet, er moet een compleet nieuwe achterplaat in. ik weet niet of dat veel werk is maar goed. moet je dat lassen???


m

markmeenhuis 15-09-2005 14:13

nou weet ik welke golf dat is. oooh dat is echt erg dat ze die als orgineel verkocht hebben. wat een hufters. Zij zijn specialist op mk1 gebied . in die advertentie stond nog dat hij 100% orgineel WAS en in councours staat was. wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

m

m

steffangti1 15-09-2005 14:25

Dat mag, ik heb er 4700 euro voor betaald :mad:

Oh, dat er dan een hele nieuwe achterplaat in moest dat wist ik niet, sorry :o

LRR 15-09-2005 14:53

Dus Dhr Visser heeft jou even bij de neus gehad ????????

Ik zou hem gewoon terugbouwen naar origineel...........desnoods met 1.6 blok erin !!!!!

EDIT: En ontiegelijk duur betaald ook nog !!!!!!!!!

Grtz............. LRR

markmeenhuis 15-09-2005 15:03

kheb 2000,- betaald 2ton op klok. heeft veel achterstallig onderhoud. slecht kwaliteit verlaging ect

op vwforum bied iemand zijn 1.6 gti blok aan. iets voor jou?

edit: horen strips naast de ramen zwart te zijn?

m

paddygti 15-09-2005 15:08

heb je de oliedruk ook mechanisch gemeten
dat probleem met die olie lamp bi stationair kan ook duiden op een versleten oliepomp

chrisjuh 15-09-2005 15:24

Hallo Steffan,

Mooie Golf, jammer van het probleem, maar kijk inderdaad ff de oliepomp zelf even na, verder laat de windabweisers op de A stijl zitten want die zijn dus typisch voor bj 1982!! Ik had ze er bij de mijne afgehaald en hoorde dus achteraf dat ze er dus wel degelijk ophoren! Is het trouwens een FM bak die erachter zit? (hoort bij de 1600)

Sponze® 15-09-2005 15:47

Ik had al zo'n gevoel dat ie
niet helemaal origineel was toen ik
hem aan t bekijken was...

Maar ik heb er verder weinig verstand
van :redface: Vuile teringstreek om de
boel zo op te lichten!

Maar toch succes er mee, ziet
er verder uit als een goeie basis...
Ik heb hem echter niet goed bekeken,
er staond nog wat mooiers daaro :)

steffangti1 15-09-2005 16:48

Bedankt voor de reacties en de steun jongens...

Ik wil hem idd wel zo origineel mogelijk houden dus kwa uiterlijk laat ik hem waarschijnlijk zo hoewel ik wel eens in de verleiding kom om er andere velgen onder te zetten (3-delig BBS met zwarte binnenkant/ Schmidt/ Ronal) en een schroefsetje er onder te laten zetten.

Voor de aankoop heb ik een aankoopkeuring laten doen en daarna is ie nog door de RDW gekeurd, was namelijk een Duitse auto, daar zei men dat de technische staat waarin de auto verkeerd vrij zeldzaam is, dat valt dan tenminste nog mee...

Of ik zo ver ga dat ik er weer een 1.6 in zet weet ik nog niet, moeten nog een aantal andere dingen aan gebeuren zoals:

* bekleding bestuurdersstoel naad weer goed vastnaaien
* rand onder auto roest door verkeerd heffen
* hier en daar lichte roestplekjes, auto totaal laten overspuiten?
* distributiesnaar
* evt. oliepomp

Zoals jullie lezen, genoeg te spenderen aan de auto maar euries te weinig...

Of er een FM bak in zit?
Dat weet ik eigenlijk niet, hoe kan ik dat zien?

Heb laatst bij de VW-dealer hier in Drachten gevraagd hoe duur het was om de distributieriem en de oliepomp te vervangen, dit moest 500 euro kosten !!!
Alsof het niets is, sparen maar dus...

WilliamF 15-09-2005 18:37

Nou, dat kan ook wel voor minder dan 500 hoor...! Dat vind ik echt een hele boel geld voor het werk dat het is???

jan_gti_16v 15-09-2005 19:24

idd 500 is veel te veel!!!!!

moet voor 200 makkelijk kunnen

steffangti1 15-09-2005 19:28

Oh ja? Enig idee waar ik het voor dat geld kan laten doen?
Dat scheelt natuurlijk te veel...

Of zou ik het eventueel zelf kunnen, heb een vraagbaak en als ik dat zo lees valt het (de oliepomp) wel mee.
Iemand ervaring mee?

Roundup 15-09-2005 20:00

Quote:
Originally Posted by steffangti1
Oh ja? Enig idee waar ik het voor dat geld kan laten doen?
Dat scheelt natuurlijk te veel...

Of zou ik het eventueel zelf kunnen, heb een vraagbaak en als ik dat zo lees valt het (de oliepomp) wel mee.
Iemand ervaring mee?


Mja, de oliepomp zit natuurlijk in het carter, en als je dan geen brug ofzo hebt is het nogal een lastig werkje. De distributieriem is heel wat makkelijker te vervangen, maar als je er echt niets van af weet is het ook niet aan te raden dit zelf te proberen. Maar die 500 euro :confused: Wat een afzetters daar in nederland ;)

Jurgen Santana 15-09-2005 20:45

Ik denk niet dat je het in de oliepomp moet zoeken. Het probleem is ontstaan na het vervangen van de tellerunit!

In de tellerunit zit een gedeelte voor je dynamische oliedrukcontrole. Dit is een L vormige print. Wissel deze desnoods even met degene uit je vorige tellerbak.

Domi 15-09-2005 20:57

Hee steffan,

Jij hier nu ok. Nog steeds problemen met die olie shit??? En wat betreft die DB-snaar en oliepomp. Dat is is wel een leuk klusje voor op een zaterdag, Wij hebben bij ons op de zaak een brug waar ie evt wel op kan.
Tis maar 1km bij jevandaan.

Greetz Domi

steffangti1 15-09-2005 20:58

Bedankt voor de tip maar ik heb de tellerset zonder MFA al eens uit elkaar gehad en ik kan me geen L-vormige print herinneren. Waar zit deze dan in de tellerunit?

De tellerset met MFA heb ik ook al eens geprobeerd uit elkaar te halen maar toen ik alles los had gehaald (wat ik ook bij die andere los had gehaald) kon ik de boel niet demonteren, leek wel of er iets van de elektronica bleef hangen...

steffangti1 15-09-2005 21:05

Domi, je hebt een PB (als het goed is, weet nog niet precies hoe het hiero werkt...)


All times are GMT +1. The time now is 23:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.