Golf IV bonkt bij sturen links en rechts.
Hallo,
Ik heb sinds drie maanden een Golf 4 1.8 uit 1999. Deze is verlaagd met een schroefset van Sjaak. Nu heb ik voor en achter de schroefset 1,5 cm hoger gezet en 16" velgen gemonteerd. Wintermodus dus, voorheen op 18" met platte bandjes. Het geval is nu bij het sturen naar links of rechts dat er een doffe dreun hoorbaar is, het bonkt 1 x zeg maar. Het is niet constant, maar bij rotondes voornamelijk. De stabilisatierubbers en stabi-stangen zijn 2 maanden geleden vervangen. Schroefset was nieuw. Wie heeft een oplossing? Want het is behoorlijk irritant. Alvast bedankt. Floris |
Is je Homokineet. Auto heeft jaren lang op dezelfde hoogte gereden en is op deze hoogte ingesleten. Zet je auto maar weer op de "zomerstand" en je zult horen dat het gebonk stopt.
|
Rick bedankt voor je reactie. Maar auto is pas twee maand verlaagd, toen was er geen gebonk. Maar ik ga ze weer op originele hoogte zetten
|
Mijn Golf 2 is ook niet zo heel lang op de laagste stand gezet. Toen ik die van mij weer 3 cm hoger zette en de standaard velgen eronder knoopte had ik ook gebonk. Nu ligt die weer 3cm lager met 16" staal in combinatie met een plat bandje en is er niks aan de hand.
|
Rick jou tip was goud waard! Golf staat weer originele hoogte en het gebonk is verdwenen.
Bedankt voor de snelle reactie. Mag slotje op. |
All times are GMT +1. The time now is 05:03. |