Mk6 GTI stotteren en inhouden
Mijn GTI stottert en houdt in sinds deze middag.
De auto reed normaal bij vertrek, maar opeens stotteren en inhouden, motorstoringslampje knipperen en EPC lampja aan. Even gestopt, contact op en af, starten en alles lijkt normaal. Gas geven gaat en geen lampjes, doch van zodra je terug vertrekt en je een beetje vermogen vraagt weer stotteren. Lijkt een bougie of een bobine die de geest geeft. Maar als je gewoon langzaam rijdt is alles normaal, je kan de toeren laten oplopen tot 6000omw, bij een kleine gasstand zonder probleem. Zodra je een beetje vermogen vraagt begint het stotteren en stoten weer. Deze fouten kwamen eruit bij het uitlezen. -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 06J-907-115-CCZ.clb Control Module Part Number: 5K0 907 115 HW: 1K0 907 115 AA Component and/or Version: 2.0l R4/4V TFSI 0050 Software Coding: 0403000C1C070160 Work Shop Code: WSC 01357 011 00200 VCID: E7DB4BDED61A3E26BA7-80B2 2 Faults Found: 000770 - Cylinder 2 P0302 - 000 - Misfire Detected Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 2 Reset counter: 255 Mileage: 73170 km Time Indication: 0 Date: 2048.14.30 Time: 12:15:40 Freeze Frame: RPM: 3241 /min Load: 69.4 % Speed: 44.0 km/h Temperature: 95.0°C Temperature: 13.0°C Absolute Pres.: 1020.0 mbar Voltage: 14.351 V 004874 - Cylinder Disabling P130A - 000 - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 73170 km Time Indication: 0 Date: 2048.14.30 Time: 12:15:44 Freeze Frame: RPM: 2513 /min Load: 74.5 % Speed: 66.0 km/h Temperature: 95.0°C Temperature: 11.0°C Absolute Pres.: 1020.0 mbar Voltage: 14.478 V Readiness: 0000 0000 |
Ook gehad met mijn mk6, was de 160pk 1.4 versie met dsg. Bleken niet-functionerende injectoren te zijn.
|
EPC lampje duidt op iets van cruise control, traction control of het drive by wire throttle systeem (elektronisch gaspedaal). Het feit dat dit lampje brandt betekent niet direct dat het aan deze systemen ligt, kan ook dat deze in de war geraken door andere problemen in de motor. Gezien cilinder 2 geen verbranding heeft gok ik dat het systeem in de war geraakt omdat je wel gas geeft maar hij geen verbranding detecteert.
Ik weet niet hoe het ontstekingsysteem van je auto eruit ziet. Waarschijnlijk 1 bobijn per cilinder? Check de voeding en de massa. Als de eindtrap in de bobine zit zullen er drie draadjes toekomen op je bobine. Die derde trap is sturing van de transistor die de stroom schakelt. Dit hoort een bloksignaal te zijn en kan je meten met een scoop. Het zou natuurlijk ook de injector kunnen zijn. Maar je weet het niet, en elektrische metingen hoef je niets voor te demonteren. Als je weet dat de bobijn voeding en massa krijgt en je weet zeker dat de bobijn wordt aangestuurd kan je je bobijn eens omwisselen met een andere cilinder. Even mee gaan rijden, dan foutcodes eens checken. Is de fout van cilinder 2 naar de cilinder gegaan waar je de bobijn uit cilinder 2 had gestoken, dan is je bobijn stuk. Heeft de fout zich niet verplaatst is het de injector. |
Probleem is opgelost !! Bobijn vervangen en alles is OK....
|
:thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 10:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.