Info gevraagd mbt aankoop T3 busje
Goedendag mannen en vrouwen.
Ik wil van de winter/voorjaar een T3 ophalen nu is het een pre dat hij benzine is en voor 1988 zodat ik voor de hobby bij erbij kan hebben dus 120e per 9 mnd en dat hij wat power heeft om makkelijk lange stukken en de bergen kan nemen zonder daarbij het loodje te leggen. Nu zie ik meerdere ombouw projecten Vr6, 2.0 2e, 20vt en ook subaru motoren. Vr6 lijkt mij kwa versnellingsbak aanpassingen met pasplaten enz de duurste maar wie kan mij verstellen wat er allemaal nodig is om een Vr6 werkend te krijgen in een T3 Diesel basis. En wat komt er kijken om een 4 cil lijn motor passend te krijgen vergen die ook dezelfde versn bak aanpassingen als een Vr6. en subaru motor zitten daar voordelen aan tegen over de eigen Vw motoren natuurlijk het Boxer geluid maar verder kwa dure aanpassingen. ben benieuwd Grts dennis |
Achilleshiel bij de T3 bus is de versnellingsbak... meer dan een 200 á 225NM aan koppel kan die versnellingsbak gewoon niet aan.
Vier- of vijfbak maakt niet uit, meeste zeggen ook dat een vierbak zelfs wat sterker is. Optie is een dure Porsche 911 versnellingsbak te gaan gebruiken of een SubaruGears reversed gearbox. Ik ben zelf bezig met een 1982 T3 diesel om te bouwen naar een 2e (Golf3 Gti 2L 8V 112pk) motor icm een 2L CU bus (vier)bak. |
Bedankt voor de snelle repons zon cu bus bak kun je een indicatie geven wat zoiets kost en om 2e motor passend ts krijgen wat heb je dan verder nodig pasplaat ? Koppeling?
|
De 2L CU bak zit in de laatste 2L luchtgekoelde T3 bussen, doen op het moment zo'n 350 á 400,-
Verder nodig een T3 (niet turbo diesel) diesel carter, oliepomp/aanzuigbuis, een T3 diesel vliegwielhuis en diesel startmotor. Verder natuurlijk een Golf3 GTi donor voor de motor en motorkabelboom en een 1Z (tdi) of G60 vliegwiel. Verder is het redelijk plug & play... |
Mmm dat klinkt interessant heb nu nog een 90pk adz staan zit te denken om die eerst te monteren is kwa opbouw gelijk aan de 2e bedankt voor de info
|
Kijk/lees anders ook eens op het bus-forum... zijn er de nodige met een vergelijkbare ombouw bezig;
http://www.bus-forum.nl/forum/viewf...5a54c88140349fb |
Thanks
|
All times are GMT +1. The time now is 14:00. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.