Golf MK1 16V op Webers
Toch maar een topic om eea bij te houden over mijn Golf MK1 motorombouw van 1.5 JB automaat naar 1.8 16V KR op Webers. Ben niet iemand van de uitgebreide verhalen, maar hier komt 't :)
Vorig jaar begonnen met het kaal maken van de motorruimte en alle delen aan de buitenkant om de auto gereed te maken voor een spuitbeurt in de originele kleur Inarisilber. Motor eruit Gaatjes dichten en schutbord weg Wielkastranden omgezet en weer strak Bij de spuiter Ophalen :) Motorruimte :cool: Hierna heeft t allemaal even stil gelegen ivm de geboorte van onze zoon. Nu t een beetje loopt thuis, is er weer wat tijd voor de hobby. Paar weken terug begonnen met de puzzel. Onderstel was gepoedercoat, rubbers binnen van Claus, en boutjes / moertjes / schroefjes en ander delen gegalvaniseerd terug. Na wat dagen sleutelen zat de motorruimte al wat voller Vervolgens onderstel eronder: Kappen achter de remmen iets pasgemaakt voor het monteren van G60 remmerij. Wielen passen!!! :D Rennsports om even te proberen RM's die er uiteindelijk onder komen Laatste dat we gedaan hebben was het switchen van automaat naar schakelinrichting. Geen fotootjes van de ombouw. Er moet nog een hoop gebeuren om hem klaar te krijgen voor volgend jaar, maar hoop genoeg tijd te hebben. Ondertussen nog op zoek naar een goede oplossing voor de radiateur. Wil er eigenlijk eentje die niet voor de Webers zit, maar moet wel weer groot genoeg zijn om genoeg te koelen. Mocht iemand een tip hebben dan hoor ik het graag. OEM oplossing zou mooi zijn. Ga proberen het topic regelmatig te updaten, vermits ik niet vergeet foto's te maken :rolleyes: Wanneer iemand vragen heeft, zal ik die proberen te beantwoorden. |
Als ik dit zo bekijk, in 1 woord ; Perfect!
|
Heel mooi. Ziet er goed uit!
|
ik heb hetzelfde probleem met radiator ivm zelfde blok op carburateurs, Maq racing maakt voor mij een op maat met inwendig reservoir.
Blijf dit project volgen, knappe werken! |
ziet er heel netjes uit..maar ik zie wel dat de basis al heel goed was..dwz geen rotte frikandel waar 1000 uur laswerk in zat..dat helpt er al flink aan mee..
|
Ziet er goed uit Marco.
Motorruimte is ook een plaatje geworden. ;) |
Mooi project, succes! :thumbup:
Rennsport staan ook zeker niet verkeerd :wuv: Edit: Mag je het schot van de waterbak zomaar weghalen, krijg je hier niet eventueel problemen mee bij het rdw? |
Quote:
vraag ik me ook wel eens af inderdaad. en is dat voor de show dat het word weggehaald? vind het altijd wat kaal/leeg ogen. maar super strak hoor :thumbup: |
Strakke wagen hoor
|
Quote:
Het mag niet zomaar. In dit geval zit het chassisnummer op de veerpoot ipv op het schot, dus mag het wel. |
Wow ziet er weer lekker strak uit. Heb je snel gedaan
|
Heel erg netjes :eek:
|
Bedankt voor de leuke reacties!
Quote:
Kan je me daar wat meer over vertellen wellicht, mag ook via PB. Denk aan maten en prijs ;) Quote:
Dat is zeker waar! Golf had geen rotte plekken, maar desalniettemin zit er toch nog wel een hoop werk in strak maken e.d. Quote:
Rensport staan zeker goed, echter gaat t mijn budget op dit moment iets te boven ;) Schot van de waterbak mag eruit wanneer het chassisnummer op de poot staat, zoals hierboven al vermeld :thumbup: Sommigen vinden het wellicht wat kaal, maar ik vind het mooi. Ieder z'n ding ;) Quote:
Lijkt misschien snel, maar dat komt omdat ik nu pas het topic aanmaak. Al met al toch al bezig sinds vorig jaar zomer, maar met een zoon op komst, geboorte en tijd erna liep het wat vertraging op. Komende tijd ook geen tijd op de zaterdag omdat mn vrouw deze maand dan werkt, maar hoop doordeweeks toch wat voor mekaar te krijgen. Als er updates zijn zet ik het weer erin. |
Zoals het eruit ziet is het ook zeker niet te snel gedaan. Maar dat lijkt altijd als er een topic komt en gelijk van voor tot achter af is in 1 post :D
|
Heel mooi project. Ga ik volgen
|
Mooi project!
Ik heb mijn front licht aangepast zodat de radiateur eronder past ipv dat ie er tegenaan staat. Dan heb je zat ruimte voor je webers. Denk niet dat je dit nu nog gaat doen ivm dat alles gespoten is :) En je kan je originele motorkapsluiting dan niet meer gebruiken. |
Quote:
Dat wordt dan idd beetje zonde ja, volgende keer toch eerst techniek passend krijgen, en dan spuiten ;) Anders ga ik voorlopig wel een 1.5 radiateur gebruiken, icm oliekoeler moet de temperatuur dan wel binnen de perken blijven hoop ik. Nog bedankt voor je achter stabi trouwens :thumbup: |
Is kijken hoe je het verder aanpakt.. Misschien mijn 16v ook maar met webers voorzien :DD
En zo te zien hou jij je plastic bumpers :thumbup: |
Ziet er goed uit! Iedereen gaat van corrado naar golf 1. ;)
|
Quote:
Beetje goed 'gejat' dan slecht bedacht ;) Een aantal dingen had ik ook beter eerst goed moeten overdenken en proberen, maar als je nooit begint komt het ook niet af. Plastic bumpers it is! :thumbup: Quote:
Idd, leuke ontwikkeling :) Kan me nog een ritje Brabant(dacht ik) herinneren om volgens mij KW's op te halen bij je voor m'n Corrado. Zal ergens 2003/2004 geweest zijn. |
All times are GMT +1. The time now is 07:19. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.