Golf1 R32
Na diverse projecten, waaronder mijn vorige Golf1 2.9 Vr6 (op de foto nog 2.8) en de Golf2 R32, heb ik nu eindelijk een 77'er weten te bemachtigen.
Na de verkoop van de Golfjes heeft de Golf1 mij altijd nog getrokken en heb altijd een voorkeur gehad voor een 77'er. Bij toeval weer eens op MP gekeken en toen ik hem zag was de koop telefonisch snel rond. Ik moest er immers 300 km voor rijden (enkele reis), maar het was het waard. Laat het er nou ook eentje zijn in een hele mooie kleur, Miami Blue. Daarnaast is het ook nog een keiharde Golf. De vorige eigenaar heeft de auto 15 jaar terug gekocht van een Duits gezin en tot dit jaar altijd in de stalling gehad. De auto is enkele maanden terug helemaal kaal gemaakt en opnieuw gespoten, vervolgens op kenteken gezet en apk gekeurd. De Golf moest toen plaats maken voor een droomproject van de vorige eigenaar. De spuitbeurt is helaas niet goed gedaan, voor het mooie een keer heel erg goed polijsten en in de glascoating zetten of in het ergste geval een keer een spuitbeurt erover heen. Echt bijna alles aan de auto is origineel 77. Enkel de schroefset, de grill de voorruit en de tankdop zijn niet origineel VW. De kofferbakemblemen zijn van een Swallowtail en de achterlichten zijn postgolf lichten. De getoonde velgen zijn ook verwisseld voor originele. Van de kunststof steenslagbeschermers tot aan al het plaatwerk toe is alles origineel, er is nog nooit wat gelast aan de auto en alle schermen zijn keihard, zelfs de wielranden. Vooralsnog wil ik de auto origineel houden. Een mooi setje 16 inch driedelige velgen eronder en meer niet, denk ik :redface: Gezien mijn autoverleden zit ik toch wel een beetje in dubio om er een ander blok in te doen. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar een G60 of een R32 :D Een originele heeft ook zijn charmes vind ik en het scheelt een berg geld :tongue: Hierbij wat plaatjes van mijn vorige Golfjes. Hier wat plaatjes van de 77'er. Heb al eerste de stickers verwijderd die op de voor- en achterruit zaten. Waren stickers van een Club/Team. Op de voorbumper zaten van die gekke gele lampen, die er ook maar gelijk afgetrokken. Binnenkort eens op zoek naar een ander setje voor/achterbumper. Ook de kunststof kentekenplaathouder op de achterzijde verwijderd. |
He, die komt uit Scheemda :) Zo van de foto`s af altijd een strakke MK1 :thumbup:
Je vorige auto`s zijn ook tof trouwens! |
Die Caddy/Transporter velgen staan er wel aardig onder. Nette MkI. :D
|
Mooie MK1 en ook nog in de juiste kleur :thumbup:
|
Mooie auto zo, en zeker in deze kleur :thumbup:
Origineel houden aangezien hij nog zo netjes en origineel is, zou mijn advies zijn :) Het rijden zal wel wat minder leuk zijn, maar is meer omdat er nog maar weinig zo netjes en origineel meer over zijn denk ik. |
Quote:
Bedankt. De auto komt inderdaad uit Scheemda. Wat een ritje wat was dat, weer lekker oldschool 300 km terug rijden zonder cruisecontrol. :D Quote:
Bedankt Wilco. Mijn verstand zegt ook lekker origineel houden, komt misschien ook door de leeftijd, ik ga OEM steeds meer waarderen. :) Echter mijn gevoel wil mijn verstand nog weleens tegen spreken en er een lekkere dikke motor inhangen :D |
mooie auto ,
dikku 6 pitter erin hahah , |
gave kar hoor,
Ik vroeg me af he, zijn die wielen nou 5 gaats of niet, die deksels wel volgens mij , ikke niet begrijp :screwy: |
Gave wagen :thumbup:
|
Quote:
De wielen op de Mk2 zijn 4x100, G60 remmerij. De wielen op de Mk1 zijn 5x100, Vr6 remmerij ;) |
Ff r32 er in knopen 😊mooie auto goede basis 😆
|
klopt auto komt uit Scheemda
velgen waren van een nieuwe type caddy 5x112 met adapters maar daar staat hij nu niet meer op is verkocht op origineel staal ik zal zeggen heel veel plezier van de golf ik mis hem nog elke dag |
Golf1 Miami Blue 1977 (koppakking vervangen, BBS RS in opmaak en motorswap gepland)
Even een kleine update.
Ben momenteel bezig om de koppakking te vervangen. Alles is inmiddels gedemonteerd en de kop is zojuist terug van het reinigen en vlakken. Alle benodigdheden zijn inmiddels ook binnen, dus waterpomp, distributie, diverse pakkingen. Hopelijk deze week alles er weer op :) Verder ben ik met Marnix bezig voor een setje velgen. Ik was nooit superfan van de BBS RS omdat deze bijna iedereen heeft, maar ik ben er nu toch ook voor gevallen, mede door de wensen die ik had. Ik wilde een driedelige velg, frontmounted gemonteerd en het hart in BBS goud. Uiteindelijk bleek Marnix nog een setje te hebben liggen in 5x130. Inmiddels zijn gepropt en geboord naar 4x100 en heb ik diverse maten gepast op de auto. Op mijn vorige MK1 had ik 7.5J en 8J, maar daar waren de voorste schermen iets uitgeklopt en gerold. Voor nu heb ik besloten de set op te laten maken naar 7J en 8J, waarschijnlijk zal ik de wielkasten iets moeten rollen wat ik erg zonde vind aangezien het nog allemaal origineel 77 plaatwerk is. Aangezien ik inmiddels als contact heb gehad om einde van het jaar een motorswap te doen zullen die originele wielranden daarbij in het niets vallen. :D |
Misschien tot morgen bij Marnix ik heb mijn velgen ook 8 en 7J laten maken 😉
|
Ik heb nog een 16" RS velg liggen, mag voor een leuk prijsje weg!!
|
Ik heb ook 8j achter et26.. Maar kan helaas niet laag. Ga ook maar is randem bestellen bij Marnix. Zero lip mistrals?
|
Mooi hoor , dat blauw is zoiezo een hele goede kleur voor een mk1 :) !
|
Inmiddels de velgen opgehaald.
Van het weekend even passen en bekijken of de wielranden aan de achterzijde nog gerold moeten worden. :D |
Oef, mooi hoor...
Kom anders ff bij me langs, dan kun je mijn RS overnemen voor het rreserve-wiel |
super setje zo! het goud zal super kleuren bij het miami blue :cool:
|
All times are GMT +1. The time now is 23:38. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.