toerenteller doet spastisch
de toerenteller van mijn mk 2 met 1.8 rp motor springt erg heen en weer de laatste tijd.
nou dacht ik aan een defecte hall gever maar dan zou de motor ook niet helemaal lekker moeten lopen toch? wie o wie heeft dit ook meegemaakt en heeft voor mij een oplossing??? |
Als het in je blok zit dan zou je die hoorbaar mee moeten springen met je toerenteller.
|
Ik heb dit ooit gehad bij een gti KR, in mijn geval ( heb mensen hier vaker over gehoord ) zat het probleem in de printplaat achter op de tellerbak of weerstandje op je printplaat kan kapot zijn.
|
Kapotte cockpit-weerstand heb ik indd ooit wel eens gehad...
|
Is er iemand die een foto heeft van de weerstand?
|
Bij mij was het dit
Heb toen iets vergelijkbaars besteld bij conrad volgens mij. |
Dat is een spanningsregelaar
|
Ja klopt. Bij mij was het dus de spanningsregelaar
(Was even in de war met een weerstandje) |
Dat spanningsregelaartje kan rare stroringen veroorzaken , ding is ook best prijzig... Onlangs vervangen i.vm. schommelende temperatuurmeter.
En grootlicht led was zwart geworden dus die toen ook maar vervangen. |
Spanningregelaar valt wel mee volgens mij een paar euro de laatste keer bij Conrad.
|
Ik heb ze toen idd ook bij conrad besteld. Heb er evt nog 1 of 2 liggen!!
|
spanningsregelaar die er origineel opzit is ROMMEL. die zijn absoluut niet stabiel. heb er een 3tal moeten testen voor ik eentje had welke toch goed genoeg was (ik heb een digitaal dash gebouwd en met die andere spanningsregelaars kreeg ik 5°C temperatuurschommelingen en een paar liter verschil in brandstof, als ik enkel nog maar mijn lichten aanzette.
het enige dat je nodig hebt, is een stabiele 10V en dit kan 7810 spanningsregelaar ook doen. voor de goede werking moet zo een 78xx regelaar wel nog een aantal condensatoren hebben om te voorkomen dat die zichzelf dood oscilleert die spanningsregelaar levert een stabiele spanning voor je brandstof/temperatuur sensor en je toerenteller. je kan in principe met een multimeter op 1 van de pinnen van je brandstofmetertje meten welke spanning er op staat en hoe stabiel die is. die pin is bereikbaar zonder je hele unit al uit te breken. LET OOK OP, een 78xx regelaar is in spiegelbeeld met de originele in de auto. |
Is er iemand die een idee heeft waar ik zo'n spannings regelaar (golf 1) kan halen? Op conrad kan ik het niet vinden.
Bvd. |
Ik heb er vorig jaar nog 1 bij de dealer gehaald
|
Quote:
Kijk even bij halfgeleiders en dan spanningsregelaars. Staat een heel scala |
Quote:
Dankje VeeDubber, dat is idd een heel scala.. Heb je enig idee, welke ik kan gebruiken? Ik lees dat veelal een 7810 spanningsstabilisator gebruikt wordt. Deze zie ik er echter niet tussen staan. Gr. Coen |
Na wat googelen:
https://www.paruzzi.com/nl/vwcp/lan...oekVW=171919803 https://www.ebay.de/itm/Reparatursa...Y-/262990684203 https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-a...169373-223-1948 http://www.vag24.de/epages/61870722...s/ccc_171919803 https://www.doppel-wobber.de/commun...-ki-instrument/ De keuze is reuze! ;) |
Quote:
Kabel toerenteller op de bobine een breuk? Zwart rode draad in de witte dubbele stekker als ik me niet vergis. |
All times are GMT +1. The time now is 17:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.